Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Egyszerre tartotta csapat- és motorbemutatóját a KTM két MotoGP-s alakulata, a gyári istálló és szatellit partnerük, a Tech3. Identitásban is közeledett egymáshoz a két gárda, hiszen a GasGas márkanév eltűnt utóbbi nevéből, immár Herve Poncharalék istállója is KTM név alatt indíttatja az RC16-osokat.
Mindez pedig a versenygépek fényezésén is meglátszik: a mindössze egy rövid videóban leleplezett négy motor egyaránt a KTM narancs és a névadó szponzor Red Bull sötétkék színeiben pompázik.
A két csapat négy üléséből mindössze egynek a tulajdonosa maradt változatlan: Brad Binder továbbra is a gyári alakulatot erősíti. Mellé viszont fellépett a Tech3-től a tavaly újoncként valósággal berobbanó, dobogókat és pole-t szerző Pedro Acosta.
A Tech3 pedig teljesen új felállással vág neki a 2025-ös idénynek, ugyanis leigazolták az Apriliát elhagyó Maverick Vinalest, valamint a Ducatitól elküldött Enea Bastianinit – azaz két bizonyított futamgyőztes motoros ül fel a privát KTM-ekre.
Az osztrák gyártó kapcsán természetesen nem lehet nem megemlíteni az anyavállalat pénzügyi krízisét: hónapok óta csődvédelem alatt áll a cég, és a következő hetekben dőlhet el a márka sorsa – jóllehet, a KTM-nél rendre hangsúlyozták, hogy a válság nem érinti a MotoGP-s projektet, de a híresztelések szerint hosszú távon így is a program bezárásához vezethet a jelenlegi helyzet.