Barcelona nemcsak a MotoGP szezonzáróját fogadta be a valenciai áradások után, hanem a hagyományos év végi tesztet is, amelyre kedden került sor. Bár Alex Marquez bizonyult a leggyorsabbnak a Gresini GP24-es Ducatijának nyergében, a fókusz egyáltalán nem rajta volt a hétórás körözés során, hanem inkább a csapatot vagy márkát váltó versenyzőkön.
Közülük is kiemelkedik bátyja, Marc Marquez, aki gyakorlatilag szponzorlogók nélküli vörös festéssel vitte pályára a 2025-ös gyári Ducatit. Davide Tardozzi csapatmenedzser szerint a nyolcszoros világbajnok egyből úgy találta, hogy a GP25-ös Desmosedici sokkal jobban kanyarodik, mint a GP23-as verzió, amellyel idén versenyzett a Gresini Racingnél. Marquez végül a negyedik idővel zárta a keddet,
Marquez csak csapatot váltott, a friss vb-győztes Jorge Martin viszont márkát is, ám úgy tűnt, a spanyol hamar ráérzett az Apriliára, amelynek 2024-es és 2025-ös motorját is kipróbálta a tesztnap során. Igaz, kora délután egy bukást is begyűjtött Martin, de a 11. helyezése így sem rossz – ezzel bő egy tizeddel előzte az Apriliával szintén most ismerkedő új csapattársát, Marco Bezzecchit.
Az élbolyban amúgy a két Marquez között a yamahás Fabio Quartararo, valamint a másik gyári Ducatin ülő Francesco Bagnaia végzett: előbbi messze a legjobb volt a két japán gyártó versenyzői közül. Raul Fernandez zárt a legjobb apriliásként az ötödik, Brad Binder pedig a legjobb KTM-esként a hatodik helyen. Utóbbi gyártó egyébként a dél-afrikaival és a gyári csapathoz átkerülő Pedro Acostával számos új fejidommal kísérletezett a nap során, köztük egy igencsak lecsupaszított fekete verzióval is.
A Hondát illetően egyfelől Johann Zarco tizedik helyezése kiemelendő, valamint az új tesztpilóta, az immár „nyugdíjas” Aleix Espargaro szélsebes alkalmazkodása: a spanyol a 14. időt motorozta, ezzel a gyártót váltók között is előkelő helyen szerepelt Martin, a Tech3 KTM-re felülő Maverick Vinales, valamint Bezzecchi mögött.
A Pramac számára is különleges nap volt a keddi, hiszen esetükben az egész csapat márkát váltott, így ők is először ismerkedtek a Yamaha versenygépeivel. Miguel Oliveira a 17., Jack Miller a 22. helyet érte el az M1-es nyergében.
A close look at @Bestia23's nasty crash
— MotoGP (@MotoGP) November 19, 2024
Glad to see the Italian is OK whilst the bike took the bigger hit #BarcelonaTest pic.twitter.com/ITlApZ6XNM
A nap legnagyobb bukását Enea Bastianini produkálta a többeken kifogó 5-ös kanyarban, a rommá tört KTM törmelékei miatt a piros zászlók is előkerültek. Rajta és a már említett Martinon kívül esett még többek között Alex Marquez, valamint a MotoGP három 2025-ös újonca, Ai Ogura, Somkiat Chantra és Fermin Aldeguer is – utóbbi trió közül a gresinis spanyol szerepelt legelőrébb, de ő is csak a 20. pozícióban.
A tesztnap érdekessége volt még, hogy az első órában a Ducatinál Michele Pirro tesztversenyző segítségével a Dorna próbálgatta a kétirányú rádiós kommunikációt is.
A 2024-es esztendő ezzel véget ért a MotoGP-ben, legközelebb a februári sepangi teszten láthatjuk majd pályára gurulni a mezőnyt.
A barcelonai tesztnap végeredménye:
1. | Alex Marquez | Gresini Ducati (GP24) | 1:38.803s | 36/61 |
2. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.396s | 44/75 |
3. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo (GP24/25) | +0.595s | 14/58 |
4. | Marc Marquez | Ducati Lenovo (GP24/25) | +0.651s | 47/49 |
5. | Raul Fernandez | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.668s | 76/82 |
6. | Brad Binder | Red Bull KTM (RC16) | +0.705s | 56/62 |
7. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati (GP24) | +0.762s | 31/52 |
8. | Alex Rins | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.765s | 54/60 |
9. | Pedro Acosta | Red Bull KTM (RC16) | +0.768s | 28/72 |
10. | Johann Zarco | LCR Honda (RC213V) | +0.813s | 37/65 |
11. | Jorge Martin | Aprilia Racing (RS-GP24/25) | +1.056s | 44/77 |
12. | Maverick Viñales | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +1.084s | 56/74 |
13. | Marco Bezzecchi | Aprilia Racing (RS-GP24/25) | +1.192s | 62/84 |
14. | Aleix Espargaro | Honda Test Rider (RC213V) | +1.204s | 40/50 |
15. | Joan Mir | Repsol Honda (RC213V) | +1.267s | 60/67 |
16. | Enea Bastianini | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +1.279s | 48/55 |
17. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +1.335s | 55/60 |
18. | Luca Marini | Repsol Honda (RC213V) | +1.429s | 33/57 |
19. | Michele Pirro | Ducati Test Rider (GP24/5) | +1.683s | 45/69 |
20. | Fermin Aldeguer | Gresini Ducati (GP24)* | +1.761s | 51/58 |
21. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia (RS-GP24)* | +2.143s | 55/86 |
22. | Jack Miller | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +2.222s | 51/71 |
23. | Somkiat Chantra | LCR Honda (RC213V)* | +2.492s | 49/61 |
24. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider (RS-GP24/25) | +8.793s | 7/13 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!