Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az elmúlt években többször is szóba került, hogy 1990 és 1992 után ismét hazánkba látogathat a gyorsaságimotoros-világbajnokság. 2020-ban arról szóltak a hírek, hogy egy Hajdúnánáson építendő vadonatúj versenypálya fogadhatja a MotoGP-t 2023-tól vagy 2024-től kezdődően, ám az a projekt a gazdasági helyzet miatt már az elején megakadt.
Ennek ellenére a MotoGP Magyar Nagydíjának felélesztése nem került le a napirendről. A Dorna pedig most hivatalos közleményt is kiadott arról, hogy folyamatosak az egyeztetések és a tárgyalások arról, hogy rövidesen újra bekerüljön hazánk a világbajnokság versenynaptárába.
A helyszín azonban értelemszerűen már nem a Hajdúnánásra tervezett versenypálya lenne. A közlemény szerint azon dolgoznak a felek, hogy az éppen felújítás alatt álló Hungaroring, valamint a májusban átadott, magántőkéből felhúzott Balaton Park Circuit egyaránt megfeleljen a homologizációs követelményeknek, amelyek a MotoGP és a Superbike-világbajnokság vendégül látásához szükségesek.
A Hungaroring esetén a felújításokkal kapcsolatos sajtótájékoztatón elmondták az év elején, hogy a motorversenyek számára is megfelelővé tennék a mogyoródi pályát, míg a Balaton Park Circuit esetén szintén azzal a céllal építették a balatonfőkajári létesítményt, hogy némi módosítással a MotoGP-re is alkalmassá válhasson a helyszín, még ha nem is ez volt a fő prioritás.
A Dorna közleménye konkrét terveket is vázol: az elképzelés szerint a Balaton Park Circuit már 2024-ben tartalékpályaként kerülhet be a MotoGP versenynaptárába – amelyet egyébként a várakozások szerint rövidesen közzé is tehetnek, rekordot jelentő 22 fordulóval –, a Superbike-vb-t pedig élesben is vendégül látnák Balatonfőkajáron jövőre, míg 2025-ben már a felújított Hungaroring adhatna otthont ténylegesen a MotoGP-futamnak.
Egyelőre ezek csak tervek, de kétségtelenül jobb esély van a megvalósulásukra így, hogy két már ténylegesen elkészült helyszín van a kalapban, amelyek ugyan igényelnek módosításokat, de nem a nulláról kellene felépíteni őket, mint a hajdúnánási pálya vagy a 2009 környékén befuccsolt Balatonring-projekt esetében (amely nem azonos a most említett Balaton Park Circuittel).