Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Deniz Öncü első sikerét hozó Moto3-as és a Pedro Acosta diadalával záruló Moto2-es verseny után következett a Német Nagydíj fő eseménye, a MotoGP-futam. Méghozzá immáron csak 19 versenyzővel és egyetlen hondással, a múlt héten megsérült Joan Mir és Alex Rins után ugyanis Marc Marquez sem állt rajthoz: a Repsol Honda motorosa a délelőtti bemelegítésen hétvégi ötödik bukását szenvedte és eltörte a bal hüvelykujját, ezt követően pedig a visszalépés mellett döntött. „A négy-öt bukás után nem állok készen a versenyre, kapott egy csomó ütést a szervezetem, úgy döntöttem, ’lenyugszom’ inkább” – fogalmazott a nyolcszoros világbajnok.
A pole-ból Francesco Bagnaia vághatott neki a 30 körös távnak, Jack Miller azonban a KTM-re jellemző módon kilőtt az első kanyarig és az élre állt. De nem sokáig örülhetett a vezetésnek az ausztrál, a Vízesés névre keresztelt kanyarban ugyanis megbicsaklott alatta a motor, utána pedig három ducatis is bedarálta, így Bagnaia visszavette a vezetést, nyomában Jorge Martinnal és Luca Marinivel. Nem sokkal később pedig már Martin támadta a címvédőt, s a harmadik körben át is vette tőle az első pozíciót a szombati sprintet megnyerő spanyol.
Martin néhány kör alatt öt-hét tizedmásodpercre növelte az előnyét Bagnaiával szemben, aki pedig Martinit rázta le fokozatosan magáról. Akit viszont elkezdett szorongatni a csapattársán magát áthámozó Brad Binder, s a táv harmadánál fel is jött a harmadik pozícióba a dél-afrikai – akit amúgy követett Johann Zarco is, így a francia már a negyedik helyen haladt. Miller viszont egyre inkább csúszott hátrafelé: az említettek mellett Marco Bezzecchi is megelőzte az ausztrált. Történt eközben egy műszaki hiba miatti kiesés is: Maverick Vinales volt kénytelen feladni a futamot, miután elfüstölt alatta az Aprilia.
A táv feléhez érve Bagnaia visszazárkózott a vezető Martinra, de amint két-három tizedmásodperces közelségbe ért, ismét fordult a tendencia, s a pramacos újra növelte némileg az előnyét. Hamarosan azonban ismét csökkenésnek indult a távolság, és tíz körrel a vége előtt Bagnaia el is kapta Martin az utolsó előtti kanyarban: újra a vb-éllovas állt az élre. Mögöttük is változás történt közben: 12 körrel a vége előtt Binder bukott a harmadik pozícióból, a KTM-est az orvosi központba is kellett szállítani az esése után. Ezzel Zarco örökölte meg tőle a dobogó alsó fokát, kényelmes előnnyel az egymással is vívó VR46-osok előtt.
Nem volt még azonban vége a győzelemért folyó csatának: Martin nem szakadt le és néhány kör után ismét megelőzte gyári márkatársát! De Bagnaia sem hagyta magát, tapadt a spanyolra, aki pedig keményen védekezett ellene. A döntő pillanat az utolsó előtti kör végén jött el, amikor Bagnaia az utolsó kanyarból kigyorsítva hozzáért Martin hátsó kerekéhez: ettől megbicsaklott az olasz alatt a Desmosedici, így kissé leszakadt – ezt pedig a hajrában már nem tudta ledolgozni Bagnaia: 64 ezredmásodperces előnnyel ugyan, de Martin nyert, idei első győzelmét szerezve! Ezzel a pramacos az összetettben is 16 pontra meg is közelítette az összetettben a címvédőt.
Zarcóé a dobogó alsó foka, majd jött Bezzecchi és Marini – azaz az első öt helyet elhozták a Ducatik. Sőt, igazából csak a hatodik Miller törte meg a sort a KTM-mel, hiszen őt Alex Marquez, Enea Bastianini és Fabio di Giannantonio követte a sorban. A top 10-et Miguel Oliveira tette teljessé, miközben a Yamaha újabb borzalmas versenyen van túl: Franco Morbidelli a 12., Fabio Quartararo a 13. helyen futott be. Folytatás egy hét múlva az asseni Holland TT-vel.
A futam végeredménye: