DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat
Motor

Marquez elhappolta a pole-t a Ducati elől

Bastianini szélárnyékát is kihasználva, körrekordot futva húzta be a rajtelsőséget Portimaóban a Honda nyolcszoros világbajnoka. Bagnaia és Martin az első sorban.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Szombat délelőtt egy tét nélküli félórás szabadedzéssel folytatódott a MotoGP évadnyitó Portugál Nagydíjának programja. A mezőny nem volt teljes, hiszen a pénteki második tréningen nagyot eső Pol Espargaro megsérült: a széria tájékoztatása szerint tüdőzúzódást, állkapocstörést és csigolyatörést szenvedett a Gas Gas Tech3 versenyzője, aki szerencsére „neurológiailag rendben van” a MotoGP orvosa, Dr. Angel Charte szerint, a hétvége során viszont még megfigyelés alatt tartják a farói kórházban. A versenyzők egyébként a történtek után ismét kifakadtak a portimaói pálya veszélyessége miatt, a sóderágy kavicsainak méreteit és az air fence hiányát kiemelve.

A szabadedzésen – amelyen a korábbi FP4-ekhez hasonlóan főként a versenytempó csiszolásán volt a hangsúly – Marco Bezzecchi volt a leggyorsabb a VR46 Ducatival, megelőzve a yamahás Fabio Quartararót és az apriliás Maverick Vinalest. Az első percekben Luca Marini gyűjtött be egy esést azok után, hogy nekikoccant hátulról a pénteki leggyorsabb Jack Millernek, míg a hajrában a két gyári ducatis, Enea Bastianini és Francesco Bagnaia bukott.

motogp-marquez-portimao-honda



Az edzést rögtön követte az idei első kvalifikáció első felvonása, amelyben a tegnap top 10-en kívül ragadt versenyzők küzdöttek a két továbbjutó helyért. Marc Marquez egyből új körrekorddal nyitotta a Q1-et, míg mögötte Miguel Oliveira és Joan Mir sorakozott az első próbálkozások után. Marquez a hajrában már ki sem gurult második etapra, de 1:37,675-ös ideje így is elegendő volt az első helyre, míg mellette Oliveira lépett még tovább végül, kiütve Alex Marquezt, Mirt és Brad Bindert, míg Franco Morbidelli mindössze a 17. rajthelyre kvalifikálta magát a Yamahával.

A legjobb rajthelyekről döntő Q2 elején Miller visszavette a pályarekordot 1:37,549-es idővel, azaz óriási meglepetésre az első körök után ismét a KTM-es vezetett – a pénteki elsősége egyébként még magát az ausztrált is váratlanul érte, főleg az időeredménye. Mögötte ott sorakoztak a Ducatik Jorge Martinnal, Bagnaiával és Marinivel, míg Aleix Espargaro egy elcsúszással indította a negyedórás szakaszt.

A véghajrát aztán Binder esése indította, így ő már nem tudott javítani. Gyorsultak viszont a riválisok, elsőként Bagnaia, aki már 1:37,2-re javította a csúcsot. A pole-t viszont nem a címvédő, hanem a másik gyári Ducati, Bastianini mögötti szélárnyékot kiválóan kihasználó Marquez kaparintotta meg: a nyolcszoros vb-első bezsebelte a rajtelsőséget a sprintre és a vasárnapi nagydíjra egyaránt! Bagnaia a második, Martin a harmadik, majd jött legjobb apriliásként Oliveira, a KTM-es Miller és az említett Bastianini. Vinales és a VR46 duója a harmadik sorban, Quartararo viszont mindössze a 11. pozícióban végzett a Yamahával.

A program itthoni idő szerint 16 órakor folytatódik a MotoGP történetének első sprintversenyével.

Az időmérő végeredménye:

1. Marc Márquez Repsol Honda 1'37.226  
2. Francesco Bagnaia Ducati Team 1'37.290 0.064
3. Jorge Martín Pramac Ducati 1'37.454 0.228
4. Miguel Oliveira RNF Aprilia 1'37.521 0.295
5. Jack Miller KTM Factory 1'37.549 0.323
6. Enea Bastianini Ducati Team 1'37.584 0.358
7. Maverick Vińales Aprilia Racing 1'37.598 0.372
8. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'37.616 0.390
9. Luca Marini VR46 Ducati 1'37.622 0.396
10. Johann Zarco Pramac Ducati 1'37.880 0.654
11. Fabio Quartararo Monster Yamaha 1'37.920 0.694
12. Aleix Espargaró Aprilia Racing 1'38.136 0.910
Nem jutott Q2-be:      
13. Álex Márquez Gresini Ducati 1'37.970  
14. Joan Mir Repsol Honda 1'38.064  
15. Brad Binder KTM Factory 1'38.105  
16. Alex Rins LCR Honda 1'38.133  
17. Franco Morbidelli Monster Yamaha 1'38.335  
18. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'38.439  
19. Augusto Fernández GASGAS Tech3 1'38.464  
20. Raúl Fernández RNF Aprilia 1'38.492  
21. Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati 1'38.778  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: