Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Három komoly visszatérővel vette kezdetét pénteken a MotoGP Aragóniai Nagydíja: Marc Marquez három és fél hónap után ült újra motorra; Joan Mir az Osztrák Nagydíjon elszenvedett bokasérülése után tűnt fel ismét a Suzukinál; Cal Crutchlow pedig a Misanóban visszavonult Andrea Dovizioso helyét vette át az RNF Yamahánál.
A délelőtti szabadedzés persze nem róluk szólt, hanem például Aleix Espargaróról: az Aprilia és számára is egyik legjobb helyszínen úgy is az élen nyitott, hogy egy esést is begyűjtött, a tréning végén pedig a magasságállító eszközzel adódtak gondjai. Szorosan a nyomában ott volt a ducatis Francesco Bagnaia, a vb-esélyesek közül pedig az éllovas Fabio Quartararo kezdett a leghaloványabban a maga nyolcadik helyével – igaz, jó hír volt a Yamaha számára, hogy kipróbálták a misanói teszten bevetett új vázat.
A második gyakorlás elején is főként az Aprilia irányította magára a figyelmet, csakhogy ezúttal Maverick Vinales diktálta a tempót, Espargaro viszont ismét bukott. Viszont így is nagyon szoros volt a mezőny: a spanyol az első etapok után ötödik volt, alig egy tizedre csapattársától, közéjük pedig Bagnaia, Quartararo és Luca Marini is beékelődött. Gyorsult Marquez is, aki hatodik helyen állt ekkor, és kipróbált a Kalex által épített alumínium lengővillát is, amely szintén a múlt heti teszten debütált.
A hajrában Bagnaia, Alex Rins, Quartararo és Jorge Martin is megfordult az első helyen, a Pramac Racing spanyolját pedig már nem is tudták megfogni az utolsó körök során, így ő zárta az élen az első napot. Quartararo lett mögötte a második, ami remek eredmény a franciától, hiszen saját bevallása szerint ez a leggyengébb pályája a hátralévő helyszínek közül. Őt a honfitárs ducatis, Johann Zarco követi, majd jött Enea Bastianini és a fő világbajnoki üldöző Bagnaia.
Rins és Vinales jött utánuk, Marquez végül egy nagy mentést is bemutatva, legjobb hondásként a nyolcadik, míg a tízbe Jack Miller és Marini fért még be. Espargaro azonban csak a 13., így a kétszer is eleső apriliás pillanatnyilag nem áll Q2-t érő pozícióban. A még nem százszázalékos állapotban lévő Mir mindössze 21. lett pénteken.
A pénteki szabadedzések összesített eredményei:
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'47.402 | |
2. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'47.476 | 0.074 |
3. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 1'47.509 | 0.107 |
4. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 1'47.583 | 0.181 |
5. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | 1'47.639 | 0.237 |
6. | Alex Rins | Suzuki Ecstar | 1'47.665 | 0.263 |
7. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 1'47.678 | 0.276 |
8. | Marc Márquez | Repsol Honda | 1'47.761 | 0.359 |
9. | Jack Miller | Ducati Team | 1'47.800 | 0.398 |
10. | Luca Marini | VR46 Ducati | 1'47.893 | 0.491 |
11. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'47.911 | 0.509 |
12. | Brad Binder | Red Bull KTM | 1'47.912 | 0.510 |
13. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'47.951 | 0.549 |
14. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 1'48.002 | 0.600 |
15. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | 1'48.042 | 0.640 |
16. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 1'48.229 | 0.827 |
17. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'48.475 | 1.073 |
18. | Álex Márquez | LCR Honda | 1'48.521 | 1.119 |
19. | Cal Crutchlow | RNF Yamaha | 1'48.531 | 1.129 |
20. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 1'48.618 | 1.216 |
21. | Joan Mir | Suzuki Ecstar | 1'48.621 | 1.219 |
22. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 1'48.688 | 1.286 |
23. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 1'48.743 | 1.341 |
24. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 1'48.752 | 1.350 |