DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Quartararo nem hivatalos rekorddal zárta a tesztet

A vb-éllovas futotta a legjobb időt szerdán Misanóban, ráadásul a 2023-as prototípus Yamaha előrelépésnek tűnik végsebesség terén. Marc Marquez már a top 10-ben, Aleix Espargaro az ujját törte.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Szerdán folytatódott a MotoGP-sek kétnapos kollektív tesztje a Marco Simoncelli nevét viselő misanói pályán, a mezőny azonban már korántsem volt teljes: a szezon végén kiszálló Suzuki már kedden összecsomagolt, elvégre nekik nem volt mit tesztelniük 2023-ra, de ugyancsak befejezte a munkát az első napon a VR46 Ducati is, a második nap délutánján pedig már csupán tizenkét versenyző gurult pályára.

teszt-day2-1-quartararo



A teszt leggyorsabbjának Fabio Quartararo bizonyult, 1:31,054-es ideje ráadásul egy századdal jobb Francesco Bagnaia tavaly felállított hivatalos pályarekordjánál. A regnáló világbajnok már kedden is abszolút bizakodó volt a 2023-as prototípus Yamahával kapcsolatban, amely elmondása szerint előrelépést jelent az eddig (főleg az etalonnak tekinthető Ducatival szemben) fő gyengeségnek számító kigyorsítás és végsebesség terén: ez utóbbit alátámasztja, hogy a szerda délelőtt top speed-listán Quartararo a harmadik (!) helyet foglalta el, megközelítve a 300 km/h-s értéket is.

A hangvillások garázsában egyébként háromfajta motor volt a teszten: egy 2022-es specifikáció, egy új vázzal felszerelt változat, valamint az említett 2023-as prototípus. A váz kapcsán is pozitívumokról beszélt a francia, s azt akár már a jövő hétvégi Aragóniai Nagydíjon is bevethetik. További optimizmusra adhat okot, hogy a nap végén Franco Morbidelli is felzárkózott az élbolyba.

Jó időket futottak a Ducatik és az Apriliák is, különösen a keddi leggyorsabb és főként egy új vázra fókuszáló Bagnaia és Maverick Vinales, de ott volt a legjobbak között Enea Bastianini és Aleix Espargaro. Utóbbi számára azonban nem végződött jól a teszt: a vb-összetettben harmadik helyen álló spanyol a gyors 14-es kanyarban bukott a délelőtti etap során, a balesetben pedig eltörte a bal kezének kisujját, így nem tudta folytatni a munkát – igaz, Espargaro saját bevallása szerint bízik benne, hogy az Aragóniai GP-re tökéletes állapotba kerül.

teszt-day2-2-marquez

Természetesen továbbra is kiemelt figyelem kísérte Marc Marquez ténykedését, aki kedden még csak fél napig körözött a Hondával, és elmondása szerint is eleinte inkább szenvedett, mintsem élvezte a motorozást. Szerdán viszont már délelőtt és délután is nyeregbe pattant, s összesen 61 kört teljesített az RC213V különböző verzióin (náluk is háromféle versenygép volt felfedezhető a bokszban, új aerodinamikai elemekkel és vázzal felszerelve). Marquez számára jó jel, hogy ma már ő volt a legjobb a hondások közül, az eredménylistán pedig befért a legjobb tíz közé is. A teszt tapasztalatai alapján dönt majd vélhetően a nyolcszoros világbajnok, hogy versenyen mikor láthatjuk újra: nem kizárt, hogy már Aragonban ott lesz a rajtrácson, bár a spanyol hangsúlyozta, hogy nem egyszeri beugrásokra készül, hanem szeretné rendesen csinálni a visszatérést.

A teszten egyébként egy új keverékű Michelin-gumit is kipróbáltak a versenyzők: Piero Taramasso, a gumigyártó motorsportmenedzsere szerint az új abroncs a közepes keveréknek megfelelő tapadást, de a keményhez hasonló stabilitást biztosít a motorosok számára, s az első visszajelzések pozitívak a termékkel kapcsolatban.

A szerdai tesztnap összesített eredményei:

1. Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP 1:31.054
2. Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team 1:31.172
3. Maverick Viñales Aprilia Racing 1:31.189
4. Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP 1:31.260
5. Aleix Espargaro Aprilia Racing 1:31.333
6. Jorge Martin Prima Pramac Racing 1:31.439
7. Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing 1:31.585
8. Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP 1:31.605
9. Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP 1:31.614
10. Marc Marquez Repsol Honda Team 1:31.642
11. Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU 1:31.786
12. Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing 1:31.803
13. Johann Zarco Prima Pramac Racing 1:31.841
14. Alex Marquez LCR Honda CASTROL 1:31.864
15. Pol Espargaro Repsol Honda Team 1:31.864
16. Jack Miller Ducati Lenovo Team 1:31.927
17. Michele Pirro Aruba.it Racing 1:32.070
18. Dani Pedrosa KTM Test Team 1:32.308
19. Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing 1:32.346
20. Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing 1:32.433
21. Darryn Binder WithU Yamaha RNF MotoGP Team 1:32.852
22. Stefan Bradl Team HRC 1:32.948
23. Lorenzo Savadori Aprilia Racing 1:33.546
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: