Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A San Marinó-i Nagydíj vasárnapi leintése után sem távozott a MotoGP mezőnye Misanóból, hiszen kedden és szerdán kerül sor a már a 2023-as fejlesztések szempontjából is kritikus kétnapos kollektív gyakorlásra. A gyakorlás legfontosabb szereplője azonban nem egy újítás volt, hanem Marc Marquez visszatérése: a nyolcszoros világbajnok a május végi Olasz Nagydíj és az azt követő negyedik karműtétje óta először ült királykategóriás versenygép nyergébe.
A visszatérés egyelőre sikeresnek bizonyult, hiszen rövidebb, öt-hat körös etapokkal összesen 39 kört teljesített a spanyol az ebédszünetig – igaz, utána viszont már nem gurult újra pályára, hogy pihentesse a karját a szerdai folytatás előtt. Marquez elmondta: az elején inkább szenvedett, mintsem élvezte volna a motorozást, de ez természetes szerinte, elvégre az izomzat is elszokott az efféle terheléstől. Éppen emiatt majd csak a szerdai tesztnap után hirdet ítéletet az állapotával kapcsolatban, mivel érzése szerint ma még képtelen lett volna például egyben egy full versenytáv teljesítésére. A Repsol Honda versenyzője egyébként eleinte ugyanazzal a specifikációval körözött, mint amiről Mugellóban leszállt, de néhány fejlesztést is kipróbált azért. A körideje az összesített 18. helyre volt elegendő.
A köridőknek persze sem Marquez, sem a többiek szempontjából nem volt túl nagy jelentősége, elvégre tesztről volt szó, de azért érdemes megjegyezni, hogy a délelőtti etap után még a két Aprilia vezetett, a nap végére azonban a zsinórban négy nagydíjgyőzelemnél járó Francesco Bagnaia tört az élre a Ducatival. Mögötte a VR46-os márkatárs, Luca Marini végzett a második, az apriliás Aleix Espargaro pedig a harmadik helyen, míg a Yamaha világbajnoki éllovasa a hatodik pozícióban zárta a keddi körözést. A mezőnyben volt több tesztmotoros is, kezdve a KTM munkáját segítő Dani Pedrosával, míg a Suzukinál a friss MotoE-bajnok és a Supersport-világbajnokságot uraló Dominique Aegerter kapott „ajándékot” azzal, hogy felülhetett a GSX-RR-re.
A hangsúly persze főként a fejlesztéseken volt, márpedig a szezon végén, azaz néhány futam múlva kiszálló Suzukin kívül gyakorlatilag mindenki hozott valami újdonságot. A Yamaha például állítólag a 2023-as motorja prototípusát is kipróbálta Misanóban: Quartararo a The Race beszámolója szerint elsőre pozitív előrelépésként értékelte az újítást. A Hondánál ugyancsak sokféle gép állt a garázsban, maga Marquez is kipróbált egy fekete festésű új motort új légbeömlővel és aeróval – ám ami ennél is fontosabb, hogy Stefan Bradl révén egy a Kalex által épített alumínium lengővilla is felkerült az RC213V-re, ami azért jelentős, mert a HRC hosszú évek óta házon belül gyártó karbon lengővillát használ. Az Apriliánál főként új szárnyelemeken volt a hangsúly, a KTM új ülést próbálgatott, viszont némileg meglepő módon az innovációban legtöbbször élen járó Ducatinál ezúttal nem került elő látványos újítás.
A keddi tesztnap összesített eredményei: