DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Quartararo oroszlánként küzdött a Ducatikkal

Bagnaia idei legkeményebb győzelmének nevezte a spielbergit, Quartararo végig időmérős üzemmódban ment, Espargarónak a rajtprobléma nélkül sem volt tempója – így értékeltek az Osztrák GP főszereplői.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A hétvégén ismét bebizonyosodott, hogy a Ducati pályája a Red Bull Ring még a második egyenesbe beiktatott új sikánnal együtt is: Francesco Bagnaia hat éven belül az ötödik különböző motorosa lett a bolognai márkának Andrea Iannone, Andrea Dovizioso, Jorge Lorenzo és Jorge Martin után, aki győzni tudott Spielbergben. Az olasz ezzel sorozatban a harmadik diadalát aratta, 2022-ben már az ötödiket, de elmondása szerint ez volt a legkeményebb sikere idén:

„Nagyon örülök a mainak, mert ez volt az év egyik legkeményebb győzelme, mivel a legbiztonságosabb választás mellett döntöttem az első gumit illetően, viszont a vasárnapi körülmények fényében ez nem bizonyult a legjobbnak” – magyarázta Bagnaia, akit a Motorsport idéz. „Néhány esőcseppre vagy némi lehűlésre számítottam. Szóval talán a kemény jobb választás lett volna, mert sokszor blokkoltam az elsőt. Mindenesetre boldog vagyok, remek munkát végeztünk a hétvégén, pedig a szombati FP4-ig nem voltam igazán gyors.”

_lg99629_0.gallery_full_top_fullscreen



Bagnaiának a futam első fázisában saját csapattársával, Jack Millerrel kellett röviden megvívnia, mivel az ausztrál megtámadta a vb-címre is esélyes olaszt. Miller úgy érezte, jó lehet a győzelemre motorja, ezért próbálkozott: „Ismerte a szándékaimat, mert mindketten Enea mögött haladtunk a lágy első gumikon, és azoknak hűtésre volt szükségük. Úgyhogy bevetődtem, de nem tudtam rendesen megcsinálni az előzést, utána pedig rá tudott kapcsolni és itt-ott hozzáadni a tizedeket” – fogalmazott a végül harmadikként záró versenyző.

Miller jövőre már a KTM-nél fogja húzni a gázt, a helyére pedig Jorge Martin és Enea Bastianini pályázik, s mivel a Ducati Misanóban szeretne bejelentést tenni, az Osztrák GP kritikusnak tűnt a párharcuk szempontjából. Bastianini indult jobb lapokkal, hiszen a pole-pozícióból startolt, de aztán Martin kemény csatában megelőzte – amely után nem sokkal később az olasz kénytelen volt kiállni, méghozzá eléggé szokatlan okból: elmondása szerint a rázókőre hajtva megsérült az első kereke.

De Martin sem járt sokkal jobban: a verseny legvégén Millert támadta a dobogóért, ám elcsúszott a spanyol, bár ő legalább így is befutott a tizedik pozícióban. A pramacos ennek ellenére sem szomorkodott: „Meg kellett próbálnom, mert versenyképes és rendkívül gyors voltam. Elestem, így elbuktam a dobogót. Csak ott tudtam volna előzni. Nem volt túl rizikós a manőver, de az utolsó körben jártunk, a gumik is már a határon vannak olyankor. Erősnek éreztem magam ott, meg kellett próbálnom, különben nem tudtam volna aludni. Ez van, de elégedett vagyok a hétvégi teljesítményemmel.”

A Ducati-armadával egyetlen versenyző tudta tartani egész hétvégén a tempót, méghozzá Fabio Quartararo – és nem is akárhogy tette ezt a futamon! A Yamaha motorosa a parádés második helyen hozta be a motort, miközben a Red Bull Ring a sikánnal együtt sem kedvezett az M1-esnek:

„Egyértelműen a legjobb versenyeim közé sorolom, de nem egyszerű ilyen futamokat teljesíteni” – nyilatkozta a leintés után a regnáló világbajnok. „A határokat feszegetem, néhányszor majdnem buktam, és fizikailag is nehéz így motorozni. Időmérős üzemmódban megyek minden körben. Úgyhogy örülök, de ez a pálya roppant nehéz, rengeteg a kigyorsítás. Annak is örülök, hogy a nem túl jó első körök után szépen fel tudtam zárkózni. Még néhány kör, és remek csata lett volna Peccóval. De mindenhol a határon mentem, és sajnos a kigyorsításon és az egyenesben túl sokat veszítünk.”

Quartararo teljesítménye sokak szemében győzelemmel ért fel, főleg a Miller elleni bámulatos előzési manőverrel együtt – a francia így látta ezt: „Nem érződik győzelemnek, hiszen 20 pontot szereztem. De egy ilyen előzést előkészíteni a legnehezebb számunkra. De végül elég jól sikerült, különösen a Jack elleni a sikánban. Jó volt, és némi önbizalmat is nyertem a stílusomat illetően. Két kemény futam után jó ide visszatérni. Ma úgy küzdöttem, mint egy oroszlán.”

espargaro-spielberg-motogp

Quartararo előnye öt ponttal olvadt Bagnaiával szemben, így 44 egység közöttük a differencia. A legközelebbi üldözővel szemben azonban nőtt a címvédő előnye a tabellán, hiszen Aleix Espargaro csak hatodikként ért célba, így az Aprilia motorosa 32 pontra leszakadt Quartararóról. Espargarónak már a rajtnál adódtak gondjai a magasságállító eszközzel, később pedig a lágy hátsó gumit használta el túlságosan:

„Már az edzéseken is adódott némi problémám a rajteszközzel, nem tudtam aktiválni. Ugyanez megtörtént a futamon is, és sajnos emiatt sok pozíciót buktam a startnál. Sikerült néhány helyet visszaszereznem az első körben, aztán pedig keményen húztam a gázt a verseny első szakaszában, hogy felzárkózzam. Ennek megfizettem az árát később, mert elhasználtam a hátsó abroncsot, de remélhetőleg javulni fogunk a jövőre nézve” – mondta el a MotoGP.com kameráinak az összetettben második Espargaro, hozzátéve: nem tudja, hogy a rajtnál jelentkezett gondok nélkül előrébb végezhetett-e volna, mert alapvetően nem volt meg a tempója.

A futam fontosabb történései közé tartozik még, hogy Joan Mir már az első körben a 4-es kanyarban hatalmas highside bukást produkált, amelyben az első vizsgálatok alapján el is tört a bokája. A szezon két hét múlva Misanóban folytatódik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: