Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Miközben a szombati nap fő eseménye a sprintversenyek hivatalos bejelentése volt az Osztrák Nagydíjon, természetesen a pályán is folytatódtak a küzdelmek. A szombat délelőtti szabadedzésen is folytatódott a Ducati-uralom, bár ezúttal „csak” az első hatból sajátították ki öt helyet Johann Zarco vezetésével – és akárcsak pénteken, ismét csak Fabio Quartararo tudott beékelődni közéjük. A francia fő világbajnoki kihívójának, Aleix Espargarónak viszont folytatódott a nyögvenyelős hétvégéje: bukott az új sikánban, majd kis híján Johann Zarcóval is ütközött, s végül csupán 11. lett, így nem jutott be automatikusan a Q2-be.
Az időmérőt közvetlenül megelőző és főként a versenytempó csiszolására szolgáló negyedik gyakorláson is a Ducatik diktálták a tempót, de ezúttal Enea Bastianini zárt az élen, miközben a fő vb-aspiránsok közül Francesco Bagnaia gyűjtött be egy esést a Red Bull Ring utolsó szektorában.
Az FP4 után egyből jött a Q1, ahol az esélyeknek megfelelően Aleix Espargaro diktálta a tempót, s végül az összetettben második helyen álló spanyol az első helyen is lépett tovább a második felvonásba. Mögötte már nagyobb csata zajlott, amelyből Fabio di Giannantonio jött ki győztesen, így ő fért még be a Q2-be, megelőzve Luca Marinit, Takaaki Nakagamit és Pol Espargarót. A negyedórás etap krónikájához tartozik még, hogy Marco Bezzecchi és Alex Marquez egymástól függetlenül, de szinte egyszerre buktak az új sikán kijáratánál.
A Q2-ben már jöttek a legjobbak is: az első próbálkozások után Jack Miller vezetett 1:28,898-as idővel, míg mögötte Bastianini, Zarco, az ezredre azonos időt futó Joan Mir és Espargaro, valamint Quartararo sorakozott – igaz, az Aprilia versenyzőjének és Bagnaiának is elvették egy körét pályaelhagyás miatt.
Az utolsó percek tűzijátékát Bagnaia javítása indította, de a pole-hoz ez sem volt elég, Bastianini ugyanis 1:28,772-es időt repesztett, ezzel megszerezte karrierje első királykategóriás rajtelsőségét. Mögötte jött a két gyári márkatárs Bagnaia, Miller sorrendben, majd a jövő évi gyári ülésért épp Bastianinival versengő Jorge Martin. A Ducati-uralmat Quartararo tudta megtörni az ötödik helyen a Yamahával, majd jött Zarco, Maverick Vinales és Mir. Espargaro végül csupán a kilencedik pozícióba kvalifikálta magát. Az Osztrák GP vasárnap 14 órakor startol a Red Bull Ringen.
Az időmérő végeredménye:
1. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 1'28.772 | |
2. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | 1'28.796 | 0.024 |
3. | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | 1'28.881 | 0.109 |
4. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'28.958 | 0.186 |
5. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'29.003 | 0.231 |
6. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 1'29.046 | 0.274 |
7. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 1'29.135 | 0.363 |
8. | Joan Mir | Suzuki Ecstar | 1'29.255 | 0.483 |
9. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'29.255 | 0.483 |
10. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 1'29.336 | 0.564 |
11. | Alex Rins | Suzuki Ecstar | 1'29.424 | 0.652 |
12. | Brad Binder | Red Bull KTM | 1'29.536 | 0.764 |
Nem jutott Q2-be: | ||||
13. | Luca Marini | VR46 Ducati | 1'29.386 | |
14. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'29.390 | |
15. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 1'29.475 | |
16. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 1'29.540 | |
17. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | 1'29.613 | |
18. | Stefan Bradl | Repsol Honda | 1'29.809 | |
19. | Andrea Dovizioso | RNF Yamaha | 1'30.085 | |
20. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'30.122 | |
21. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 1'30.328 | |
22. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 1'30.397 | |
23. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 1'30.475 | |
24. | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing | 1'30.487 | |
25. | Álex Márquez | LCR Honda | 1'33.653 |