Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Vasárnap délután magyar idő szerint a szokott 14 órai időpontban startolt el a MotoGP nyári szünet utáni első futama, a Brit Nagydíj. A pole-ból Johann Zarco vághatott neki a 20 körös versenynek, s a Pramac Ducati franciája meg is őrizte a vezetést, mögé viszont a parádésan rajtoló Fabio Quartararo zárkózott fel. Nagyot jött előre Alex Rins is, aki egészen az ötödik pozícióig kapaszkodott fel a tízen kívülről a gyári Ducatik mögé, visszaesett azonban Maverick Vinales az első sorból a hatodik helyre: az apriliás mögött már a csapattárs Aleix Espargaro érkezett az első kör végén, akinél a szombati bukása és a fájdalmai miatt az is kisebb csoda volt, hogy rajthoz tudott állni.
Quartararo aztán a negyedik körben töltötte le a hosszúkörös büntetését, amelyet még az Espargaróval történt asseni ütközése miatt kapott és hozott magával: a címvédő ezzel az ötödik helyig csúszott vissza, így Jack Miller, Rins és Francesco Bagnaia került elé, Vinalest azonban már maga mögött tartotta.
Rövidesen azonban mindegyikük előrelépett egy pozíciót, Zarco ugyanis elcsúszott az első helyen! A vezetésért így már Miller és Rins csapott össze, második próbálkozásra pedig a suzukis meg is előzte az ausztrált – a spanyol így a hatodik körre a 11. rajthelyről indulva már az élen állt! Rins némileg le is rázta magáról a Ducatikat, akik helyet cseréltek közben: Bagnaia megelőzte Millert. Mögéjük ráadásul az Apriliákat és Quartararót is bedaráló Jorge Martin érkezett meg, miközben a regnáló világbajnok pedig Vinalesszel keveredett csatába, amelyet utóbbi látszott megnyerni egy manőverrel.
Az élen a 12. körben történt az újabb változás: Bagnaia ért fel Rinsre és vadászta le a Suzuki versenyzőjét. Nem sokkal később Miller követte a csapattárs példáját, így a táv utolsó harmadára fordulva már a két gyári ducatis haladt az első két pozícióban. Rinst igyekezett már Vinales is szorongatni, akinek viszont Martinnal is vívnia kellett, miközben Quartararóra pedig a nagy felzárkózást produkáló Enea Bastianini érkezett meg. Egy motoros azonban kiszállt a küzdelmekből a véghajrá előtt: Joan Mir csúszott el a Suzukival.
Négy körrel a vége előtt Vinales megindította a végső hajrát: elkapta Rinst, majd egyetlen kör alatt utolérte és meg is előzte Millert, így már másodikként haladt a spanyol. Az utolsó előtti körben Bagnaia mögé is felzárkózott Vinales és támadást is indított ellene, Bagnaia azonban rögtön visszavette tőle a pozíciót.
Újabb csörte pedig már nem történt: Bagnaia nyert Silverstone-ban a Ducatival az Apriliával legjobb eredményét elérő Vinales és a saját csapattárs Miller előtt. Bastianini egészen a negyedik helyig lépdelt előre a Gresinivel, megelőzve Martint is, akivel nagy csatában vannak a jövő évi gyári ülésért. Miguel Oliveira is remek hajrát vágott ki a KTM-mel, majd jött a visszacsúszó Rins. Quartararo talán a lágyabb gumiválasztásnak is köszönhetően csak nyolcadik lett, így egyetlen pozícióval és ponttal előzte csak meg a sérüléssel versenyző Espargarót, aki az utolsó körben még próbálkozott is a yamahás ellen: 22 egység a differencia a két fő vb-esélyes között.
A futam végeredménye:
1. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | |
2. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 0.426 |
3. | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | 0.614 |
4. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 1.651 |
5. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1.750 |
6. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | 2.727 |
7. | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | 3.021 |
8. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 3.819 |
9. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 3.958 |
10. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 6.646 |
11. | Brad Binder | Red Bull KTM | 7.730 |
12. | Luca Marini | VR46 Ducati | 13.439 |
13. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 13.706 |
14. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 13.906 |
15. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 16.359 |
16. | Andrea Dovizioso | RNF Yamaha | 20.805 |
17. | Álex Márquez | LCR Honda | 21.099 |
18. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 24.579 |
19. | Stefan Bradl | Repsol Honda | 28.773 |
20. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 33.653 |
21. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 35.601 |
22. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 36.460 |
Joan Mir | Suzuki | Kiesett | |
Johann Zarco | Ducati | Kiesett |