Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Még el sem jutottunk a MotoGP futamának rajtjáig az Indonéz Nagydíj versenynapján, máris rengeteg dolog történt Mandalikában. A vasárnap reggeli bemelegítő edzésen ugyanis óriási highside bukást produkált Marc Marquez, akit emiatt vizsgálatokra kórházba is szállították, végül pedig agyrázkódás miatt nem engedték rajthoz állni a versenyen.
Amelynek a távját pedig 27-ről 20 körösre rövidítették: a hivatalos indoklás szerint az aszfalt állapota miatt döntöttek így. A vadonatúj indonéz pályával már a februári teszten is gond volt, kavicsokat téptek fel a motorok – azóta a nyomvonal egy részét újraaszfaltozták, s bár ez csillapított ezen a problémán, az extra hőséggel kombinálva így sem volt ideális az aszfalt állapota. Ráadásul a Michelin is egy keményebb szerkezetű, legutóbb 2018-ban használt gumit hozott a hétvégére, mint a tesztre, amelynek élettartamáról így kevés adat állt rendelkezésre. A Honda részéről amúgy Pol Espargaro ki is fakadt a változtatás miatt: a spanyol unfairnek nevezte ezt, hiszen hiába építették szerinte a legjobb motort a 2022-es abroncsokhoz, ezzel a módosítással hátrányba kerültek, de a suzukis Joan Mir is úgy fogalmazott szombaton, hogy szerinte ilyen körülmények között nem fog tudni célba érni.
The master... #IndonesianGP pic.twitter.com/ZUO3rk7RMK
— MotoGP™ (@MotoGP) March 20, 2022
Ha pedig mindez nem lett volna elég, a Moto3-asok és a Moto2-esek viadala után – amelyeket Dennis Foggia és Somkiat Chantra nyert, s amelyek közül utóbbinak már szintén rövidítették a távját – komoly trópusi eső érkezett meg Mandalikába. Emiatt pedig el is halasztották a rajt időpontját: előbb csak tíz perccel, majd gyakorlatilag egy teljes órával. A csúszás nem volt indokolatlan: az óriási vízmennyiség mellett az egyik visszajátszás alapján még villám is csapott az aszfaltba… Pedig az indonézek mindent megtettek: még egy sámán is végigsétált különböző esőűző eszközökkel a bokszutcán!
Úgy tűnik, be is vált, ugyanis csillapodott az eső, s végül 1 óra 15 perccel az eredeti időpont után elrajtolhatott az idei második futam. A pole-pozícióból Fabio Quartararo várhatta a piros lámpák kialvását, de csak egy körig vezetett a világbajnok, a rajtot legjobban elkapó Miguel Oliveira és Jack Miller ugyanis hamar elkapta a franciát. A ducatis ausztrál aztán KTM-es riválisát is megelőzte, így a második körben ő állt az élre. Miller és Oliveira el is lépett az üldözőktől, akik viszont sorra darálták be Quartararót: Alex Rins és Johann Zarco is elment mellette, miután a célegyenes eleji kigyorsítási szakaszon ráhajtott a rázókőre. Hátrébb többen is nagyot mentettek: Jorge Martinnak, Francesco Bagnaiának és Pol Espargarónak is volt egy necces pillanata – előbbi később aztán egy másik hibáját már nem tudta korrigálni és elcsúszott.
Az élen az ötödik körben történt újabb változás: Oliveira vette vissza a vezetést Millertől – akitől aztán több mint két másodpercre el is szakadt. Ez a hátrány aztán tovább nőtt, Millernek pedig már hátrafelé kellett nézelődnie, megérkezett rá ugyanis a Rinst lehagyó Zarco. A táv kétharmadánál a pramacos be is próbálkozott gyári márkatársa mellett, de szélesre sodródott, így az ausztrál megőrizte a második helyet. A két ducatis csatáját pedig kihasználta a magára találó Quartararo, aki korábban szintén elment Rins mellett: a címvédő yamahás megelőzte Zarcót, majd azzal a lendülettel Millert is, így feljött a második pozícióba.
Oliveira ellen már nem volt esélye viszont: a portugál karrierje negyedik királykategóriás győzelmét aratta a KTM-mel! Quartararo és Zarco révén két francia állhatott még a dobogóra, majd jött Miller, megelőzve a Rins, Joan Mir felállásban befutó Suzukikat. Franco Morbidelli hetedik lett a másik gyári Yamahával, a nyolcadik helyért pedig őrült csata zajlott: a bolyt végül a másik Red Bull KTM-en ülő Brad Binder hozta be a célba, megelőzve az apriliás Aleix Espargarót és a Moto3-ból érkező újoncként parádésan teljesítő, nagy felzárkózást produkáló és kemény csatákat vívó Darryn Bindert, aki így top 10-es eredményt hozott, amivel kimagaslott a debütánsok közül ma. A katari győztes Enea Bastianini a 11. lett – így is maradt a vb-tabella élén –, a két hete dobogóra álló Pol Espargaro a 12. helyével pedig a legjobb hondás lett. Folytatás két hét múlva Argentínában.
A futam végeredménye:
1. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | |
2. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 2.205 |
3. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 3.158 |
4. | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | 5.663 |
5. | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | 7.044 |
6. | Joan Mir | Team Suzuki Ecstar | 7.832 |
7. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 21.115 |
8. | Brad Binder | Red Bull KTM | 32.413 |
9. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 32.586 |
10. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 32.901 |
11. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 33.116 |
12. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 33.599 |
13. | Álex Márquez | LCR Honda | 33.735 |
14. | Luca Marini | VR46 Ducati | 34.991 |
15. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | 35.763 |
16. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 37.397 |
17. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 41.975 |
18. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 47.915 |
19. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 49.471 |
20. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 49.473 |
21. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 55.964 |
Kiesett: | |||
Jorge Martín | Pramac Ducati | ||
Andrea Dovizioso | RNF Yamaha |