DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Marquez visszaült a COTA trónjára

Már a rajtnál az élre állt és meg sem állt a célig a Repsol spanyolja, aki nyolc futam alatt a hetedik győzelmét aratta Austinban. Quartararo második hellyel növelte előnyét a vb-tabellán.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Egy kétszer is megszakított Moto3-as és egy vb-fordulatot hozó Moto2-es futam után következett Austinban a MotoGP Amerikai Nagydíja. A pole-pozícióból Aragonhoz és Misanóhoz hasonlóan Francesco Bagnaia vághatott neki a húszkörös távnak, a startot azonban Marc Marquez kapta el a legjobban, így rögtön az élre állt, miközben az olaszt Fabio Quartararo is lerajtolta, néhány kanyarral később pedig Alex Rins is elment mellette. Sőt, a ducatist Jorge Martin és Takaaki Nakagami is megelőzte a második körben – igaz, a japán egy kicsúszás révén hamar kiszállt a küzdelemből.

Martin azonban jó tempót jött, ugyanis Rinst is elkapta és Quartararót próbálta támadni a második helyért. Az igazán jó köröket ugyanakkor a szombati időmérőt elrontó – és ennek kapcsán a Michelinnek is beszóló – Jack Miller futotta, aki a kilencedik helyről startolva a táv negyedénél már a negyedik pozícióban haladt, ugyancsak megelőzve Rinst. Ezzel egyidejűleg Marquez is elkezdte megnyújtani a lépteit, s fokozatosan két, majd a féltávhoz érve már három másodperc fölé tornázta az előnyét Quartararóékkal szemben.

marquez-cota-dppi-futam



A körök előrehaladtával Bagnaia kezdett magára találni a gyenge kezdés után: visszaelőzte Rinst, majd ducatis kollégája, Miller elengedte, így felzárkózott negyediknek. Ezután azonban már csak lassú ütemben tudott tovább kapaszkodni az előző két futam nyertese – viszont a hajrához közeledve Martin „segített” Bagnaiának azzal, hogy elrontotta és átvágta az egyik kanyart, a spanyol újonc ráadásul hosszúkörös büntetést is kapott, így a gyári márkatárs átvette tőle az utolsó dobogós pozíciót.

Marquezt viszont sem ez, sem más nem zavarta az élen, s végül kényelmes fölénnyel nyert: ez volt idén a visszatérése óta a második győzelme (az elsőt a másik kedvenc aszfaltcsíkján, a Sachsenringen aratta) – a Circuit of the Americas pályán pedig nyolc itteni versenyből a hetedik, azaz visszafoglalta a 2019-ben egy bukással elveszített trónját a texasi helyszínen! Quartararo lett a második, Bagnaia a harmadik, ezzel a francia yamahás előnye 52 pontra nőtt üldözőjével szemben. Martin büntetésével Rins futott be negyedikként, a pramacos ötödikként, míg a hatodik helyen a misanói meglepetésdobogós és most is hatalmasat hajrázó Enea Bastianini ért célba, miután kihasználta Joan Mir és Miller koccanásig fajuló csatáját – amiért utólag egyhelyes büntetést is kapott a suzukis, így végül az ausztrál végzett előrébb. A top 10-et Brad Binder és Pol Espargaro tette teljessé, míg a kiesők közé Johann Zarco és a teljes hétvégén küszködő Aleix Espargaro személyében ketten iratkoztak fel.

A bajnokság három hét múlva Misanóban folytatódik az Emilia-Romagna-i GP-vel, s mivel már csak összesen három forduló van hátra a szezonból, Quartararo ott akár matematikailag be is biztosíthatja a vb-címét.

A futam végeredménye:

1. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 41'41.435
2. Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +4.679
3. Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati +8.547
4. Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +11.098
5. Jorge MARTIN SPA Pramac Racing Ducati +11.752
6. Enea BASTIANINI ITA Avintia Esponsorama Ducati +13.269
7. Jack MILLER AUS Ducati Lenovo Team Ducati +14.722
8. Joan MIR * SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +13.406
9. Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM +15.832
10. Pol ESPARGARO SPA Repsol Honda Team Honda +20.265
11. Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Factory Racing KTM +23.055
12. Alex MARQUEZ SPA LCR Honda CASTROL Honda +24.743
13. Andrea DOVIZIOSO ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha +25.307
14. Luca MARINI ITA SKY VR46 Avintia Ducati +26.853
15. Valentino ROSSI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha +28.055
16. Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM +30.989
17. Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda +35.251
18. Danilo PETRUCCI ITA Tech 3 KTM Factory Racing KTM +42.239
19. Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +49.854
Nem ért célba:        
  Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia  
  Johann ZARCO FRA Pramac Racing Ducati  

* Utólag egy hellyel hátrébb sorolták.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: