Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A MotoGP 2021-es Aragóniai Nagydíja elsősorban Francesco Bagnaia és Marc Marquez utolsó körökben vívott parázs párharcáról marad emlékezetes. Az addigra az üldözőket teljesen leszakító páros között összesen hét oda-vissza előzés történt, ám az olasz a spanyol összes próbálkozását kivédte, így megszerezte első győzelmét a királykategóriában – ezzel ő lett idén a nyolcadik különböző első helyezett, ráadásul az összetett tabellán is feljött a második pozícióba.
„Az első, amire gondoltam, hogy ’ó, végre vége!’. Hosszú verseny volt, a futam alatt pedig végig azt olvastam a táblán, hogy zéró az előnyöm Marquezzel szemben, emellett pedig a körülmények miatt is hosszú volt: nagy volt a forróság, emiatt a gumik is kissé jobban fogytak” – értékelt a leintés után a Ducati versenyzője a Motorsport.com hasábjain. „Erős volt a tempó, s eddig minden alkalommal, amikor versenyképes és gyors voltam, elveszítettem a győzelem lehetőségét, ez pedig extrán édessé tette a mait. Minden motorosnak időre van szüksége.”
„Küszködtem az első évemben, leszámítva Phillip Islandet, ahol negyedik lettem, de akkor is 12-15 másodpercre voltam a győztestől. A második évem jól indult, de olykor nem voltam annyira gyors. Idén aztán gyors voltam, de sokszor nem tudtam a győzelemért harcolni. Portimaóban az időmérős sárga zászlóval veszítettem el ennek az esélyét. Mugellóban a saját hibámból buktam. Szóval mindig hiányzott valami, ezen a hétvégén viszont tökéletesen dolgoztunk, úgy gondolom.”
A hajrában vívott csatáról így beszélt Bagnaia: „Marquez olyan pontokon előzött, ahol erős voltam a kijáratokon, s mivel a verseny végén már fogyott a tapadás, könnyebben alá tudtam vágni. Az utolsó, 12-es kanyarban történt próbálkozásánál már eleve kemény féktávot vettem, így amikor láttam, hogy jön, tudtam, hogy szélesen fog fordulni. Csak próbáltam a lehető legjobb íveken fordulni az utolsó kanyarokban.”
Mindeközben Marquez a sérülésből való visszatérése óta másodszor állhatott fel a dobogóra. A Repsol Honda motorosa mindent megpróbált, hogy a Sachsenringhez hasonlóan másik kedvenc pályáján, a Motorland Aragonon is nyerjen, de akárcsak néhány éve egy másik ducatis, Andrea Dovizioso több alkalommal, most Bagnaia is megtalálta rá az ellenszert. A nyolcszoros világbajnok párhuzamot is vont a két olasz között:
„Próbáltam kielemezni, hol gyors és hol vannak a gyenge pontjai. De nem volt gyenge pontja, az egész pályán mindenhol gyors volt. Rengetegszer harcoltam Dovizioso ellen: Pecco ugyanolyan volt, mint Dovizioso, csak jobb kanyarsebességgel. Szóval feltettem magamnak a kérdést, hogy ’oké, hol tudok előzni?’. Nem találtam jó helyet, mert később fékezett, mint én, jobban fékezett és jobban gyorsított ki. Néhány féktávon gyorsabb voltam, főleg a balosokban. A jobbosokban küszködtem. Próbálkoztam, de láttam, hogy a határon vagyok, így kicsit felengedtem, ő pedig visszajött. Remélem, a rajongók élvezték a csatát, nagyszerű verseny volt. Én annyira nem élveztem a motoron, inkább küszködtem, de jó lesz este egy pizza mellett visszanézni a futamot.”
Marquez ennek ellenére sem volt csalódott a második hely miatt – már csak azért sem, mert pénteken és szombaton is begyűjtött egy esést, mivel elmondása szerint a fizikai állapota miatt még nem szerepelnek a szótárában az olyan mentések, amelyek a balesete előtt a védjegyévé váltak: „Örülök a második helynek, főleg a hétvégi két bukás után. Nehéz így hozzáállni a versenyhez, hiszen nem akartam újra hibázni, mivel nem tudhatom, lesz-e még ilyen lehetőségem a jövőben. Megpróbáltam mindent, de az elejétől láttam, hogy Pecco remekül motorozik. Tudtam, hogy még ha elsőként is érkezem a hátsó egyeneshez, akkor is meg fog előzni.”
A dobogó harmadik fokára a címvédő Joan Mir állhatott fel, a suzukis azonban nem volt különösebben boldog a harmadik hely miatt, mivel előzetesen arra számított, harcolhat majd a győzelemért, ám mire átverekedte magát a többieken, addigra Bagnaia és Marquez duója már ellépett tőle. Ezzel Mir a bajnokságban is visszacsúszott a harmadik helyre – viszont még így is ledolgozott valamennyit a hátrányából Fabio Quartararóhoz képest, aki viszont csupán nyolcadik lett Aragonban. Érdekes módon ahogy két hete Silverstone-ban éppen fő vb-riválisainak, most az éllovas yamahásnak adódtak gondjai a Michelin abroncsával:
„A bemelegítő edzés után azt gondoltam, harcban leszek a dobogóért, mert jól éreztem magam a használt abroncsokon” – mondta el Quartararo. „A versenyen viszont az elejétől kezdve nem működött rendesen a hátsó gumi, így folyamatosan estem hátra. A nap pozitívuma, hogy harcoltam a pozíciómért, egy pillanatra sem adtam fel, még ha a hetedik-nyolcadik-kilencedik helyen is álltam. Éreztem, hogy valami más, valami félresiklott ma. De nem tudom, mi történt, csak azt, hogy mintha az első körtől nem működött volna rendesen a hátsó gumim. Alaposan meg kell vizsgálnunk a dolgokat, nem akarok senkit hibáztatni, de őszintén, nagyon furcsa érzés volt az első köröktől kezdődően. Nem akarom azt mondani, hogy a gumi hibája, de egész hétvégén nem éreztem így magam. Nem tudtam úgy fékezni, nem volt olyan tapadásom és kigyorsításom, mint addig. Úgyhogy valami félrement.”