DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Motor

Így fest jelenleg a MotoGP 2022-es mezőnye

A gyári ülések jelentős része már régen elkelt, a szatellit csapatoknál azonban néhány esetben még az is kérdéses, milyen motorral folytatják – így áll pillanatnyilag a királykategória jövő évi rajtrácsa.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bár még csak alig a harmadánál járunk a 2021-es szezonnak, az utóbbi hetekben több csapatnál is bejelentések történtek a jövő évi felállást illetően. Ha végigvesszük a mezőnyt, láthatjuk, hogy valójában kevesebb a kérdőjel a 2022-es mezőnyt illetően, mint gondolnánk, hiszen a hat gyári csapatból ötnél már megvan a páros, köszönhetően a többéves szerződéseknek.

motogp-start-2021-dppi



Az egyetlen kivétel az Aprilia, amely jövőre már nem a Gresini Racinggel együttműködve, hanem teljesen önállóan indít gyári alakulatot. Náluk egyelőre csak Aleix Espargaro rendelkezik kontraktussal 2022-re, míg a második ülésre alighanem Andrea Dovizioso pályázik a legjobb eséllyel: az olasz már többször tesztelte az RS-GP-t, s még néhány alkalommal sor is fog kerülni hasonlóra – a kérdés csupán az, hogy meggyőzi-e Doviziosót a noalei márka által idén mutatott fejlődés és velük ejti-e meg a visszatérését. Ha nem, akkor akár Lorenzo Savadori is megtarthatja a helyét.

A szatellit istállóknál már érdekesebb a helyzet. Ami fix, az a Pramac Ducati és az LCR Honda felállása: előbbi gárda nemrég jelentette be, hogy megtartja Johann Zarcót és Jorge Martint, míg utóbbinál Alex Marquez 2022 végéig rendelkezik szerződéssel, Takaaki Nakagami pedig a tavalyi aláírás alkalmával ugyancsak „többéves kontraktust” szignózott – igaz, a pontos időtartam nem derült ki akkor.

Emellett azt is tudjuk, hogy a Tech3 KTM egyik motorját a Moto2 jelenlegi éllovasa, Remy Gardner kapja, a másik ülést viszont vagy a jelenlegi két versenyző egyike, Danilo Petrucci vagy Iker Lecuona kapja, vagy teljes sorcserét végrehajtva felhozzák a középső kategóriából az újoncként remeklő Raul Fernandezt is – amire már csak azért is lehet esély, mert állítólag a Yamaha is megkörnyékezte a fiatal spanyolt.

rossi-marini-dppi

Rossi a saját és a csapatával kapcsolatos döntéssel is kulcsszereplője a silly seasonnek

A maradék három csapatnál viszont még az is kérdéses, milyen motort fognak csatasorba küldeni. A Petronas SRT-nél a legnagyobb esélye annak van, hogy maradnak a Yamaha panrterei – ez abban az esetben változhat, ha Valentino Rossi jövőre érkező gárdája, a VR46 mégis a hangvillások, nem pedig a Ducati mellett tenné le a voksát. Franco Morbidellinek mindenesetre szerződése van 2022-re a Petronasszal, Rossi pedig a nyári szünetben dönt majd a jövőjéről – sajtóhírek szerint és a formáját látva is egyre sanszosabb a visszavonulás a „Doktornál”, akinek a helyét a sepangi alakulat Moto2-es versenyzője, Jake Dixon vehet át.

Ami a VR46-ot illeti: az idén már az Avintiával történt együttműködéssel debütált Luca Marini maradása borítékolható, mellé pedig a szintén a Rossi csapata által támogatott Marco Bezzecchi tűnik a legesélyesebbnek – bár a választásba még akár a Ducati is beleszólhat, ha valóban az ő motorjukkal fognak csatlakozni a MotoGP mezőnyéhez. Ugyanez igaz az Apriliáról leváló Gresini Racingre is (ennek köszönhetően egyébként jövőre 22 helyett már 24 főből áll majd a mezőny), amelynél szintén a Ducati tűnik a befutónak – azaz a bolognaiak akár nyolc gépet indíthatnak 2022-ben. Fabio di Giannantoniónak opciós szerződése van a királykategóriás szereplésről Gresiniékkel, így ő lehet az egyik versenyző, míg a másik helyre az Avintiánál idén eddig erős újoncévet produkáló Enea Bastianini lehet a befutó, mivel a hírek szerint nem szeretné kiengedni őt a kezei közül a Ducati.

A 2022-es MotoGP-mezőny állása jelenleg:

Team Suzuki Ecstar: Joan Mir, Alex Rins

Lenovo Ducati: Jack Miller, Francesco Bagnaia

Monster Yamaha: Fabio Quartararo, Maverick Vinales

Red Bull KTM: Brad Binder, Miguel Oliveira

Repsol Honda: Marc Marquez, Pol Espargaro

Aprilia Racing: Aleix Espargaro, Andrea Dovizioso/Lorenzo Savadori (?)

Pramac Ducati: Johann Zarco, Jorge Martin

LCR Honda: Alex Marquez, Takaaki Nakagami

Tech3 KTM: Remy Gardner, Danilo Petrucci/Iker Lecuona/Raul Fernandez (?)

Petronas SRT (Yamaha?): Franco Morbidelli, Valentino Rossi (?)

Gresini (Ducati/Aprilia?): Fabio di Giannantonio (?), Enea Bastianini (?)

VR46 Aramco (Ducati/Yamaha?): Luca Marini, Marco Bezzecchi (?)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: