DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Motor

Espargaro: Kedvez a stílusomnak a Honda, a cél a vb-cím

Először adott interjút hivatalosan is repsolos színekben a spanyol motoros, aki elmondta: nagyon izgul az első hondás tesztje miatt, és Marc Marquez jelenléte is motiválta a csapatváltásban.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

A Repsol Hondánál hagyomány, hogy viszonylag az új év kezdetén interjút készítenek új MotoGP-s igazolásukkal – kialakíthatták ezt a tradíciót, hiszen zsinórban harmadik szezonban versenyez náluk egy új arc: Jorge Lorenzo és Alex Marquez után most Pol Espargaro érkezik újonnan a csapatba a továbbra is a rehabilitációját töltő Marc Marquez mellé. A KTM-től négy év után elköszönő spanyolt már meg is lepték egy RC213V-vel, amellett ülve beszélt arról többek között, mit is jelent számára, hogy repsolos színekben szerepelhet a MotoGP-ben:

espargaro-repsol-honda-1



„Valami csodálatos ezeket a színeket viselni. Sok-sok éve látom, ahogy a világ legjobb versenyzői ezekben a színekben nyerjek címeket és futamokat. Ezek a színek a dicsőséget jelentik számomra: azt jelenti, hogy minden adott számodra. Azt jelenti, hogy ott vagyok, ahova az összes motoros végül jutni akar és sikereket elérni. Mióta a 125 köbcentisek, a Moto2-esek között vagy a MotoGP-ben versenyzem, ez a csapat gyakorlatilag minden futam végén ott volt a dobogón. Lenyűgöző ezeket a színeket látni a rajtszámom mellett, egészen különleges.”

„Az elejétől kezdve egyértelmű volt, hova akarok menni, hol kellene lennem és hol szeretném látni magam, hogy megmérethessem magam és lássam, mire vagyok képes. A legjobb módja ennek, ha a világ legjobb csapatánál szerepelsz, a világ legjobb motorján ülsz a világ legjobb versenyzője mellett. Úgy vélem, karrierem legjobb pillanatában érkezem a Repsol Hondához. Egy valóra vált álom a megfelelő időben ott lenni, ahol akarok.”

A versenygépről az eddigi tapasztalatai alapján bizakodva nyilatkozott: hiába boldogultak nehezen vele az elődjei, Espargaro úgy érzi, az RC213V tulajdonságai – amelyek közül több is hasonlít a KTM-éhez, amellyel tavaly több dobogós helyezést is szerzett – kedveznek a stílusának: „Rengetegszer láttam már ezt a motort fotókon és videókon, és látható, hogy fizikailag egy elég kicsi motorról van szó. Az ilyen rövidebb motorokat lehet jobban úgy kezelni, ahogy szeretnéd: kicsit többet mozognak, de én az ilyen típusú motorokkal szeretek menni. Nagy ráhatásod van a motorra, te mondod meg a motornak, hogy mit csináljon. Néha nyilván kényszeríteni kell a motort, hogy megcsináljon egy-két dolgot, amit nem szeretne, de én amúgy is így motorozom. Szeretek későn fékezni, és láttam, hogy minden repsolos nagyon későn és igen agresszíven tudott fékezni, ez pedig rendkívül kedvez a motorozási stílusomnak.”

espargaro-repsol-honda-2

A fentiek miatt a korábbi Moto2-es világbajnok igen komoly célokat is tűzött ki 2021-re és a teljes repsolos szerepvállalására: „A fő cél nem is lehet más, hogy dobogón végezzek és megpróbáljak futamokat nyerni, vagy akár a világbajnokságot is. Javítanunk kell a tavalyi eredményeinken: jó éven volt, de lehet ennél jobb is, és a lehető legkeményebben fogok ezen dolgozni. Nem lesz könnyű az első év, de nem azért jöttem a Repsol Hondához, hogy egy top 6-os helyezésért harcoljak a világbajnokságon. Azért jöttem ide, hogy megküzdjek pályafutásom legkomolyabb céljáért: hogy egy napon MotoGP-világbajnok legyek. Egyértelmű, hogy a futamgyőzelmek és ez a cél is elérhető a Repsol Hondánál.”

Espargaro nem tagadta, hogy izgulni fog az első hondás bevetése előtt, amelyre jelen állás szerint a meghosszabbított katari teszten, március elején fog sor kerülni: „Már most tudom, hogy elképesztően ideges leszek, talán nem is fogok tudni aludni előtte nap! Mindig próbáltam elképzelni az életem ezen szakaszát. Már nagyon várom a pillanatot, amikor először ülhetek fel a motorra: szerintem arra a pillanatra életem egész hátralévő részében emlékezni fogom, és szeretném kiélvezni.”

Végezetül arról is beszélt az idén júniusban a 30. életévét betöltő motoros, hogy milyen érzés lesz a kartörése után remélhetőleg rövidesen visszatérő Marquez oldalán versenyezni: „Ez is az egyik ok volt, hogy a Repsol Hondához akartam jönni. A kisebb kategóriákban sok éven át harcoltam Marckal, és nagyon jó móka volt: úgy nőttem fel, hogy versenyről versenyre vele csatáztam, és ez tett azzá a versenyzővé, aki most vagyok. Ha a világ egyik legjobb motorosa ellen harcolsz, akkor gyorsabban fejlődsz. A legjobb módja a fejlődésnek, ha azon srác mellett vagy, aki ugyanolyan jó vagy még jobb is, mint te. Ezért is jöttem ide, szeretném magam összemérni Marckal, aki egyértelműen a mezőny egyik legjobbja.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: