Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 18. hétfő
Motor

Nem nyomasztotta a „tökéletes motor” jelző a Suzukit

A vb-címet nyerő csapat főnöke, Davide Brivio szerint eleve nem lehet azt mondani egy MotoGP-gépre, hogy az tökéletes, de elismerte: valóban remek egyensúlyt találtak a különböző területek között.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Joan Mir révén a Suzuki 20 év után ünnepelhetett világbajnoki címet a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában, a csapatok között pedig első ízben diadalmaskodtak (mivel ezt az értékelést csak 2002-ben, a MotoGP-éra kezdetén vezették be). A gyártók között ellenben csak a harmadik helyen végeztek a Ducati és a Yamaha mögött (ezen a tabellán csak rendre a legjobb helyen végző versenyző eredménye számít), viszont így is többször elhangzott az ellenfelek részéről, hogy a GSX-RR egy „tökéletes motor”, amely minden körülmények között jól működik.

suzuki-motogp-valencia



Amikor arról kérdezték Davide Brivio csapatmenedzsert, hogy ez jelentett-e plusz terhet nekik, határozottan cáfolta, azt ugyanakkor elismerte, hogy valóban jó összhangot találtak a motorral – minderről a Motorsport.com hasábjain beszélt:

„Nem tudom, hogy tökéletes-e ez a motor. Úgy gondolom, nagyon jó egyensúlyban voltak a különböző területek. Jó volt a motor, a váz, jól bánt a gumikkal, és emellett minden a motor és a versenyző összhangjáról szól, hiszen a motorosok is tanulnak. Alex [Rins] már eleve jó volt, Joan pedig megtanulta, hogyan kezelje a gumikat és hogyan tud a legjobban motorozni. Hogy tökéletes-e a motor vagy sem, azt nem tudom. Sosem lehet tökéletes. Egyértelmű, hogy egy kiegyensúlyozott csomag volt. De nem, nem jelentett extra nyomást, hogy a többi csapat ezt mondta.”

A Suzuki sikere azért is bámulatos, mert kisebb költségvetéssel bír a csapatuk, mint például a Hondáé vagy a Yamaháé, ráadásul nincs szatellit alakulatuk sem, amely révén akár több információt nyerhetnének – igaz, tavaly óta náluk is van külön versenyzési részleg (Suzuki Racing Company), mint a Honda esetén a HRC. Brivióék ezen a téren is megtalálták a tökéletes egyensúlyt:

„A Suzuki egy nagy vállalat, szerintem jó egészségnek örvend. De a költségvetés, ami rendelkezésünkre áll a versenyzéshez, talán nem akkora, mint a többi gyártóé. Tény, hogy ha nincs végtelen vagy legalábbis túl nagy büdzséd, akkor muszáj kreatívabbnak lenned. Például a személyzetünk valószínűleg kevesebb emberből, mint máshol. Természetesen olykor szeretnénk növelni az emberek létszámát. Másfelől viszont ez talán kevesebb zavarhoz vezet. Meg kell találni az egyensúlyt az elegendő és a nem túl sok ember között. Mondhatjuk, hogy jók vagyunk ebben. Mindenünk megvan, ami szükséges, és vannak területek a szervezetünkben, amin talán lehetne javítani. De pillanatnyilag a koronavírus és minden egyéb miatt folytatnunk kell, és a lehető legerősebbnek és legstabilabbnak maradnunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?