DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Motor

Vinales: Nem volt semmink a vb-címhez

Közel sem tudtak olyan konstans teljesítményt nyújtani, mint Mir: ebben látják vereségük okát a yamahások. Többen visszatérnének a tavalyi motorhoz, de az azon ülő versenyző szerint ez nem jó ötlet.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Hiába kezdte remek formában a szezont a Yamaha – a két jerezi forduló hat dobogós helyezéséből ötöt elhoztak –, és hiába szereztek mindenkinél több győzelmet (szám szerint hetet), mégsem a hangvillások nyerték a 2020-as MotoGP-világbajnokságot, hanem a suzukis Joan Mir. Ennek kulcsa pedig az volt, hogy bár a spanyolt csupán egyszer intette le elsőként a kockás zászló, viszont rendre az élmezőnyben motorozott, és a futamok több mint felén felfért a pódiumra. Fabio Quartararo, aki az évad első felében vezette az összetett tabellát, szintén a Yamaha hullámzó formájában látja a vereség okát:

quartararo-valencia-dppi



„A Le Mans-i verseny óta nincs meg az érzés, próbáljuk a lehető legjobb munkát végezni, de nem vagyunk gyorsak, és megoldást kell találnunk erre” – idézi a Valenciai GP-n bukó, s az összetettben már csak ötödik petronasos véleményét a Motorsport.com szakoldal. „Remélem, Portimaóban megtaláljuk, mert hiányzik a tempónk, és ez nem normális. Jerezbe és Barcelonába megérkezve egyből minden nagyszerű volt, de Misanóban és a többi helyszínen túlságosan sokat szenvedtünk. Megoldást kell találnunk rá, hogy ugyanúgy minden pályán versenyképesek legyünk, mint tavaly.”

Quartararo egyébként csak dicsérni tudta Mirt: „Lenyűgöző szezont futott. Elképesztően kiegyensúlyozott volt a negyedik futamtól kezdődően, ennek köszönhetően nyerte meg a bajnokságot. Nagyon megérdemli ezt a címet, hiszen nálunk pont ez hiányzott: a kiegyensúlyozottság, hogy többször harcba szállhassunk a dobogókért. A három győzelmünkön kívül egyetlen dobogót sem szereztünk, így nem lehet vb-t nyerni, és nehezen értem meg ennek az okát. Joan megérdemelte a bajnokságot, nagy gratuláció neki.”

A franciához hasonló véleményt fogalmazott meg gyári márkatársa, Maverick Vinales is, aki így felelt arra a kérdésre, hogy beszélt-e már az újdonsült világbajnokkal: „Gratuláltam neki. A Suzuki és Mir is nagyon jó és erős volt idén. Kár, hogy volt egy nullázásunk, de az év végén amúgy is látszott, hogy nincs semmink, amivel a vb-címért küzdhettünk volna. Nem igazán tudok többet mondani. Csak gratulálni szeretnék neki, mert szuper munkát végzett.”

vinales-valencia-dppi

Vinales a Valenciai Nagydíj hétvégéjén elmondta, hogy szívesen visszaváltana jövőre a 2019-es Yamahára. Mindezt arra alapozza, hogy Franco Morbidelli az utóbbi versenyeken kevésbé küszködött, mint ők, s a hétvégi futamot is megnyerő olasz egy 2019-es alapokkal rendelkező, néhány idei fejlesztést is tartalmazó géppel megy. Vinales azóta finomította a motorváltással kapcsolatos gondolatait – már csak azért is, mert nem biztos benne, hogy egyáltalán a koronavírus-járvány miatt hozott szabályok, amelyek limitált módosítást engedélyeznek csak 2021-re, lehetővé teszik-e a váltást:

„Őszintén szólva, nem sokat gondolkodom Morbidellin. Igyekszem elvégezni a munkám, aztán boldogan hazamenni, és ennyi. Szeretném, ha használhatnánk a 2019-es motort, de nem tudom, hogy ez lehetséges-e. Még nem is érdeklődtem utána. Itt van a 2020-as motorunk, ezt választottuk az elején, és ezzel kell dolgoznunk.”

Mindeközben a pontversenyben idei harmadik győzelme révén a második helyre előretörő Morbidelli megerősítette, hogy jövőre is ugyanazzal a specifikációval fog és kíván versenyezni, amelyet idén használt. Ennek ellenére a Petronas SRT olasz versenyzője szerint nem lenne tanácsos Vinaleséknek visszaváltani az előző verzióra, mivel elmondása szerint mindig a legfrissebb technikában van a legtöbb potenciál a fejlesztéseknek és a kiaknázatlan beállítási lehetőségeknek köszönhetően.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: