Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 27. vasárnap
Motor

Új kipufogót próbálgatott a Yamaha a misanói teszten, Vinales az élen

A szombaton pole-t szerző Vinales érte el a legjobb köridőt kedden, s a leglátványosabb fejlesztés is a hangvillások nevéhez fűződött. Morbidelli viszont gyomorproblémák miatt nem ült motorra.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

A dupla forduló közti keddi napon is pályára gurult a MotoGP mezőnye Misanóban az egyetlen szezon közbeni teszt keretében. Igaz, a mezőny korántsem volt teljes: a karműtétje miatt mindkét itteni versenytől visszalépő Cal Crutchlow mellett nem ült motorra Stefan Bradl, Iker Lecuona és a vasárnapi futamot megnyerő Franco Morbidelli sem. Utóbbi a Petronas Yamaha jelentése szerint gyomorproblémákkal küzdött, míg Lecuona a tapasztalatlansága miatt úgy érezte, nem tudna a KTM segítségére lenni a fejlesztéseknél, Bradlnek pedig szintén a karjával, egészen konkrétan ottani idegekkel adódtak problémái a San Marinó-i Nagydíjon.

motogp-teszt-kipufogo



A két részre bontott tesztnap délelőttjén Pol Espargaro volt a leggyorsabb, délután viszont Maverick Vinales ragadta magához a vezetést, s végül annak ellenére is az élen zárt, hogy többekhez hasonlóan egy bukást is begyűjtött. A leglátványosabb újítást is a Yamaha gyári alakulatának bokszában lehetett látni, Vinales és az eredménylistán csupán 17. időt elérő Valentino Rossi ugyanis egy igencsak méretes új kipufogóval kísérletezett – többek között, mert a Motorsport.com beszámolója szerint egy új váz és lengővilla is terítékre került, ám ezeket nem érezték jelentős előrelépésnek a versenyzők.

Vinales mögött Takaaki Nakagami lett a második, aki a saját 2019-es Hondája mellett első alkalommal a 2020-as gépre is felülhetett. A harmadik helyen Johann Zarco zárt az Esponsorama Ducatival: a franciának délután volt egy furcsa esete, amely során a bokszból kijövet valahogy összetörte a GP19-es Desmosedici burkolatát. Nem sokkal ezt követően aztán épp a csapattárs Tito Rabat váltott ki azzal piros zászlós megszakítást, hogy leállt alatta a motor az utolsó kanyarban.

Zarcót a már említett Espargaro követte a sorban, aki szintén új vázat próbálgatott, majd jöttek a suzukisok Alex Rins, Joan Mir felállásban, akik pedig új lengővillát teszteltek, bár a jelentések szerint nem voltak túl elégedettek vele. Francesco Bagnaia legjobb ducatisként hetedik lett, ráadásul nem is teljesített teljes napot, hogy ne terhelje túlságosan a néhány hete eltört lábát. Mögötte a vb-vezetést magához ragadó Andrea Dovizioso következett, aki számos új elemmel és beállítás-változtatással igyekezett javulni a hétvégi Emilia-Romagna-i Nagydíjra. Az első tízbe Fabio Quartararo és Brad Binder fért még be.

Említést érdemel még Jack Miller, aki számos műszaki gonddal szembesült a nap során, valamint az Aprilia is, amely szintén több újítással kísérletezett, beleértve az úgynevezett holeshot device-t is: a hírek szerint a noale-iak is azon dolgoznak, hogy a Ducatihoz hasonlóan ne csak a rajtoknál, hanem kör közben is használhassák az eszközt. Az pedig szinte a teljes mezőnyre igaz volt, hogy kipróbálták a Bradl által pénteken már tesztelt rádiókommunikációs rendszert: az első visszajelzések pozitívak, de azt azért kihangsúlyozták a motorosok, hogy néhány dolgon még javítani kell.

A tesztnap összesített eredményei:

teszt-misano-eredmeny

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?