Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 28. hétfő
Motor

Quartararo az élen pénteken Misanóban

A spielbergi szenvedés után a San Marinó-i GP-n magára találni látszik a Yamaha, hiszen mind a négy versenyzőjük a legjobbak között eddig. A KTM-ek is erősek, ellentétben a Ducatival és a Suzukival.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Péntek délután újabb háromnegyed órás szabadedzéssel folytatódott a San Marinó-i Nagydíja. A délelőtti tréningen Maverick Vinales és Fabio Quartararo zárt az élen, s ezúttal is főként a yamahás páros diktálta a tempót – hozzájuk csatlakozott még a két suzukis, Alex Rins és Joan Mir is, azaz a sornégyes motorblokkal rendelkező versenygépek kifejezetten erősen szerepeltek az újraaszfaltozott misanói pályán. Vinales kapcsán egyébként fontos információ, hogy a Yamaha megerősítette: a spanyolt ugyanazt a blokkot használja, amelyet a Stájer GP-n összetört és amely kigyulladt, miután a versenyző fékhiba miatt leugrott róla.

quartararo-dppi



A köridők eleinte jócskán elmaradtak Vinales délelőtti legjobbjától, a hajrában viszont sokan gyorsultak, s végül ha csak néhány ezreddel is, de Quartararo megjavította a korábbi eredményt, így ő zárta az élen az FP2-t és a teljes pénteki napot is. A Petronas SRT ráadásul kettős sikernek örülhetett, hiszen Franco Morbidelli lett a második. Mögöttük két KTM-es, Pol Espargaro és Iker Lecuona következett, majd jött a két gyári yamahás, Valentino Rossi és Vinales. Danilo Petrucci legjobb ducatisként hetedik, a top 10-be pedig a korábban egy esést is begyűjtő Brad Binder, valamint Miguel Oliveira és Aleix Espargaro fért még be. Kiszorult onnan viszont többek között Andrea Dovizioso, a két Suzuki és Jack Miller is.

A szabadedzés során hallhattunk egy igen fontos nyilatkozatot is. Az Avintia – vagyis hivatalosan már Esponsorama – Racing csapatfőnöke, Ruben Xaus elmondta: Johann Zarco szinte biztosan távozik tőlük az idény végén, azaz a Ducatin belül előléptetik a franciát – a kérdés csak az, hogy a Pramachoz vagy egyből a gyári csapathoz. Helyét pedig egy fiatal olasz fogja átvenni, és „99 százalék”, hogy a jelenleg a Moto2-ben vitézkedő Enea Bastianini lesz a befutó. Később aztán maga Bastianini is megerősítette, hogy aláírt a Ducatival 2021-re, a csapatot azonban nem nevezte meg, de a két nyilatkozat alapján azért összeáll a kép.

A 2. szabadedzés végeredménye:

1. Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'32.189  
2. Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'32.367 0.178 / 0.178
3. Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'32.476 0.287 / 0.109
4. Iker LECUONA SPA Red Bull KTM Tech 3 KTM 1'32.675 0.486 / 0.199
5. Valentino ROSSI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'32.732 0.543 / 0.057
6. Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'32.742 0.553 / 0.010
7. Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 1'32.825 0.636 / 0.083
8. Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'32.920 0.731 / 0.095
9. Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 1'32.935 0.746 / 0.015
10. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'32.936 0.747 / 0.001
11. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1'32.945 0.756 / 0.009
12. Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 1'32.975 0.786 / 0.030
13. Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'33.015 0.826 / 0.040
14. Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 1'33.049 0.860 / 0.034
15. Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'33.124 0.935 / 0.075
16. Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 1'33.368 1.179 / 0.244
17. Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing Ducati 1'33.400 1.211 / 0.032
18. Bradley SMITH GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'33.568 1.379 / 0.168
19. Stefan BRADL GER Repsol Honda Team Honda 1'33.631 1.442 / 0.063
20. Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 1'33.696 1.507 / 0.065
21. Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'33.806 1.617 / 0.110
22. Tito RABAT SPA Esponsorama Racing Ducati 1'33.923 1.734 / 0.117
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?