Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Néhány nappal az Osztrák Nagydíj után ismét a Red Bull Ringen gurultak pályára a MotoGP-sek, méghozzá a Stájer Nagydíj első szabadedzésének keretein belül. A múlt vasárnapi horrorbaleset után minimálisan változtattak a pályán: az ominózus 3-as kanyarnál meghosszabbították a belső íven lévő korlátot és airfence-t, ezzel egy baleset esetén kisebb eséllyel csapódna a motor a kanyarodók közé – igaz, Franco Morbidelli gépét ez sem fogta volna meg, ráadásul több versenyző szerint sem igazán javult ettől a helyzet, hiszen cserébe túl közel került a fal.
The new-look turn three. Not sure how much of a good idea all that metal fencing is, and worth nothing that it wouldn't have stopped Morbidelli's bike. Hmm.
— Simon Patterson (@denkmit) August 20, 2020
@GoldandGoose pic.twitter.com/3n6bce9aUG
A mezőny egyébként nem volt teljes – mármint azon túl sem, hogy a Brnóban megsérült Francesco Bagnaiát ismét Michele Pirro, Marc Marquezt pedig Stefan Bradl helyettesíti –, Johann Zarco ugyanis kénytelen kihagyni a pénteki napot: az említett incidens után csuklóműtéten áteső francia operációja óta még nem telt el az orvosi szabályzatban előírt 48 óra, így majd csak a szombati FP3 előtt vizsgálják meg az állapotát, hogy rajthoz állhat-e a második spielbergi futamon.
Zarco kapcsán egyébként függőben volt még a felügyelők ítélete is a bukás kapcsán: csütörtökön őt és Morbidellit is meghallgatták, s bár hivatalos közleményt még nem adtak ki, az általában jól értesült The-Race.com úgy tudja, hogy az Avintia Ducati motorosa csak a bokszból startolhat majd vasárnap. Ezt végül aztán az edzés vége után néhány perccel meg is erősítették (ha most nem tudna elindulni, akkor a következő versenyén kell ezt letöltenie), a jelek szerint tehát a felügyelők nem fogadták el az Avintia érvelését, miszerint a telemetria alapján később fékezett, mint a többi körben. A szintén vizsgált Pol Espargaro–Miguel Oliveira ütközést ugyanakkor versenybalesetnek minősítették.
Még egy fontos hír érkezett a mostani tréning alatt: Lin Jarvis Yamaha-főnök elárulta, hogy visszavonták a motorblokk módosítását érintő kérvényüket. Mint arról mi is többször írtunk, a hangvillások a szezon kezdete óta műszaki hibákkal küzdenek, állítólag a szelepvezérlésnél találtak problémákat, ám ennek kijavításához hozzá kellett volna nyúlniuk a motorblokkhoz, amit viszont a szabály a kedvezményekkel nem rendelkező gyártók számára tilt. A kérvényt a hírek szerint a Ducati és a Honda élből elutasította, emiatt végül a Yamaha annak visszavonása mellett döntött.
Ami a pályán zajlott eseményeket illeti: Takaaki Nakagami ragadta magához az első helyezést a gyakorlás elején, a hajrában viszont többen is gyorsulni tudtak. Végül Jack Miller zárt az élen a Pramac Ducatival, megelőzve gyári márkatársát, Andrea Doviziosót, a Tech3 KTM-n ülő Oliveirát és az LCR-es Nakagamit. Őket Joan Mir, Morbidelli, Brad Binder és Iker Lecuona követi, míg az első tízbe Maverick Vinales és az összetettet vezető, de egy ízben a pályáról leszaladó Fabio Quartararo tette teljessé. A különbségek ismét minimálisak: gyakorlatilag a komplett mezőny egy másodpercen belül volt Millerhez képest. Folytatás délután a második edzéssel.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 1'23.859 | |
2. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'23.863 | 0.004 / 0.004 |
3. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'23.898 | 0.039 / 0.035 |
4. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'23.950 | 0.091 / 0.052 |
5. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'23.961 | 0.102 / 0.011 |
6. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'24.198 | 0.339 / 0.237 |
7. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'24.251 | 0.392 / 0.053 |
8. | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'24.301 | 0.442 / 0.050 |
9. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'24.324 | 0.465 / 0.023 |
10. | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'24.381 | 0.522 / 0.057 |
11. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'24.397 | 0.538 / 0.016 |
12. | Michele PIRRO | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'24.508 | 0.649 / 0.111 |
13. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'24.517 | 0.658 / 0.009 |
14. | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'24.623 | 0.764 / 0.106 |
15. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'24.628 | 0.769 / 0.005 |
16. | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'24.690 | 0.831 / 0.062 |
17. | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'24.699 | 0.840 / 0.009 |
18. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'24.764 | 0.905 / 0.065 |
19. | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'24.806 | 0.947 / 0.042 |
20. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'24.808 | 0.949 / 0.002 |
21. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'24.914 | 1.055 / 0.106 |
Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati |