Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 1. kedd
Motor

KTM: Espargaro érdemelte volna az első győzelmünket

Pit Beirer motorsport-igazgató szerint a spanyol elhivatottsága és küzdeni tudása nélkül most sehol sem tartana a projekt. Azért Brad Binder sikerének is megvan a maga érzelmi töltete.

Imádod a MotoGP-t, és nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Múlt vasárnap történelmet írt a KTM a MotoGP Cseh Nagydíján, hiszen Brad Binder révén megszerezte első futamgyőzelmét az osztrák gyártó. Az újonc dél-afrikai a bemutatkozása óta remek teljesítményt nyújtott, de azt aligha várta bárki is, hogy már a harmadik versenyén nyerni fog – főleg úgy, hogy a legtöbben inkább az előző három évben egyértelműen a KTM húzóemberének számító Pol Espargarótól várta az első igazi áttörést, aki Brnóban Johann Zarcóval ütközve elesett.

pol-espargaro-ktm-brno-dppi



A 2018-as valenciai esőkáoszban már egy dobogót szerző spanyol, aki jövőre már a Repsol Hondánál fogja húzni a gázt, a gyár MotoGP-s érkezése óta a projekt részese, így Pit Beirer motorsport-igazgató is kicsit sajnálja, hogy nem neki jött össze az első diadal:

„Beletette a teljes szívét és sokat kockáztatott ezzel a projekttel, éppen ezért saját maga és a körülötte lévők miatt Pol érdemelte volna az első győzelmet, hiszen ő volt a projekt gerince” – idézi Beirer szavait a Motorsport.com szaklap. „A jó és a rossz napjainkon is úgy küzdött, mint egy oroszlán, és éppen ezért valahol ő is részese ennek a győzelemnek. Ha nem maradt volna olyan erős és elkötelezett felénk, most nem lett volna esélyünk nyerni. Szóval ilyen szempontból sajnálom őt.”

Ugyanakkor Binder győzelmének is megvan a maga különlegessége, hiszen a dél-afrikait a KTM fedezte fel magának a Red Bull Rookies Cupban, velük lett 2016-ban világbajnok a Moto3-ban, aztán pedig szintén velük lépett fel és szerzett győzelmeket a Moto2-ben, és most náluk debütálhatott a MotoGP-ben. Ez pedig azt mutatja, hogy a KTM pilótanevelő struktúrája működik:

„Versenycsapatként és sportmenedzserként is ez a legszebb dolog, hiszen együtt találtunk rá egy gyerekre a Red Bull Rookies Cupban, akinek az volt álma, hogy egy nap a MotoGP-ben versenyezzen. Aztán a Moto3-ban közösen lettünk világbajnokok. A Moto2-be roppant nehéz volt beszállni vázgyártóként, de múlt vasárnap bebizonyosodott, hogy megérte, hiszen mi lett volna, ha nem lépünk be oda is? Mindig is ezt mondtam a vezetőségnek, hiszen nem akartam elveszíteni egy Moto3-as világbajnokot. Amit megtanultunk az off-road szakágban, hogy a velünk felnövő juniorokkal egy családdá válunk, és így még erősebbek leszünk csapatként. Ritkán veszítettünk el olyan motorost, aki bajnok tudott lenni velünk. Régen a Rookies Cupból a Moto3-ba kerülhettek, aztán a Moto2-ben egy másik csapathoz, szóval ott megszakadt a lépcső, viszont így Brad velünk tudott maradni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?