Steward
Balogh Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 12. vasárnap
Motor

Yamaha: Lorenzónak máshova kell mennie, ha vissza akar térni

A hangvillások csapatvezetője úgy véli, a spanyol azt akarta felmérni náluk, elég gyors-e még a versenyzéshez, viszont nagyon úgy tűnik, hogy ha vissza is akar térni, náluk erre nem lesz lehetősége.

Jorge Lorenzo a tavalyi valenciai évadzáró előtt jelentette be, hogy a sérülésekkel és gyenge eredményekkel tűzdelt repsolos idénye után szögre akasztja a bukósisakját. Hamar kiderült azonban, hogy a MotoGP-től nem távolodik el, ugyanis tesztmotorosnak szerződött a Yamahához, akikkel aztán szabadkártyásként rajthoz állt volna a Katalán Nagydíjon, mígnem a koronavírus-járvány miatt úgy nem döntöttek a szabályalkotók, hogy idén nem lesz lehetőség ilyen jellegű beugrásokra.

Emiatt sokan megfogalmazták már azt a véleményt, hogy Lorenzo csak a hondás szerződésből akart menekülni a visszavonulása bejelentésével, valójában sosem akart távozni a mezőnyből. Hasonlóképp vélekedik az őt foglalkoztató hangvillások csapatmenedzsere, Lin Jarvis is:

lorenzo-teszt-yamaha-dppi



„Jorge tesztelni akart idén, valamint egy versenyen indulni” – nyilatkozta a SpeedWeek.com szaklapnak. „De szerintem volt egy hátsó szándéka is: azt is ki akarta deríteni, hogy még érdeklődik-e annyira a versenyzés iránt, hogy visszatérjen. Szerintem nagyon szeretné kideríteni, hogy még mindig elég gyors-e, versenyképes-e és vissza tudja-e szerezni a régi önbizalmát a Yamahával.”

Jarvis viszont arra is rámutatott, hogy ha az ötszörös világbajnok valóban vissza is akarna térni, arra aligha náluk kerül sor, hiszen a gyári csapat már leigazolta 2022-ig Maverick Vinalest és Fabio Quartararót, míg a Petronasnál vélhetően Valentino Rossi és Franco Morbidelli fog szerepelni jövőre:

„Nálunk mind a négy MotoGP-s hely foglalt: amikor Valentino a folytatás mellett dönt és aláír a Sepang Racing Teammel, valamint remélem, Franco Morbidelli is marad náluk, akkor vélhetően nem lesz hely Jorgének a Yamahánál. Egy ellenfelünkkel kell beszélnie, ha vissza akar térni teljes szezonra. Vannak olyan gyártók, mint például a Ducati, ahol még nem teljes a felállás: egyelőre csak egy versenyzőt igazoltak le.”

Tény, hogy a Ducati még csak Jack Miller érkezését erősítette meg hivatalosan 2021-et illetően. Danilo Petrucci már biztosan távozik tőlük, állítólag már meg is állapodott a KTM-mel, így ő veheti át a Repsolhoz átigazoló Pol Espargaro helyét. Andrea Dovizioso jó eséllyel maradhat, ám ha nem sikerül megállapodni vele az anyagiakról, akkor még valóban képbe kerülhet Lorenzo, ahogy arra a SpeedWeek.com szerint van is esély.

De ha nem is a gyári istállónál, a Pramacnál akkor is lehet ülés a spanyol számára: a hírek szerint ugyan a Moto2-ben szereplő Jorge Martint már leigazolták, de egyelőre ez sem hivatalos, s a másik Desmosedici így is kiadó náluk, hiába esélyes rá a jelenlegi versenyzőjük, Francesco Bagnaia, illetve hozták szóba már Johann Zarcóval is (a franciához egyébként ragaszkodnának az Avintia Racingnél).

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?