DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Motor

Zarcót máris előléptethetik a Ducatinál

Megbízható sajtóértesülések szerint valószínű, hogy a másfél év alatt négy márkánál is megforduló francia motoros jövőre már a bolognaiak első számú szatellit alakulatánál húzhatja a gázt.

Igencsak kalandos másfél éven van túl Johann Zarco: 2018 végén a Tech3 Yamaha versenyzője volt, majd 2019-re átigazolt a KTM gyári csapatához, ahonnan viszont még idény közben távozott – részben az eredménytelenség, részben a vezetőséggel való vitái okán. Mentőövet az LCR Honda dobott neki az utolsó futamokra, miután Takaaki Nakagami vállműtét miatt kidőlt, majd pedig 2020-ra a Ducati szerződtette le az amúgy sereghajtó Avintia Racinghez, ahol a gyár támogatása ellenére is csupán egy tavalyi Desmosedicire ülhet majd fel, ha elkezdődik a szezon.

zarco-ducati-dppi



A legfrissebb hírek alapján azonban nem valószínű, hogy sokáig az Avintiánál kellene tengődnie a karrierje kezdetén Talmácsi Gábor által is segített motorosnak. Az általában megbízható The-Race és még egyéb szaklapok ugyanis arról értesültek, hogy Zarco 2021-ben már a Pramac Racingnél szerepelhet, ami a Ducati első számú szatellit gárdája, s ahol már a gyári versenyzőkével azonos technikát kapna. Állítólag közel járnak ahhoz a felek, hogy megszülessen erről a megállapodás.

Ez persze ismét több kérdést felvetne a Ducatin belül. Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy a Ducati minden bizonnyal megszerezte magának a jelenleg a Moto2-ben vitézkedő, 2018-ban a Moto3-ban vb-címig jutó Jorge Martint, aki ugyancsak a Pramacnál szerepelne. Márpedig ha Martin és Zarco is érkezik, akkor nem maradna hely Francesco Bagnaia számára.

Nagy kérdés, hogy ez esetben mi lenne az ő sorsa: természetesen az sem elképzelhetetlen, hogy a Ducati végül nem tud megállapodni Andrea Doviziosóval, s így akár ő is felmehetne Jack Miller mellé a gyári csapathoz, viszont azt sem lehet kizárni, hogy a tavalyi csalódáskeltő szezon (a teszteken még brillírozott, utána viszont egy-két villanást leszámítva nem alkotott maradandót, s az újoncok között is kikapott Fabio Quartararóról és Joan Mirtől) után megválnának tőle a bolognaiak, vagy esetleg őt raknák át az Avintiához Zarco helyére.

Akárhogy is, a Ducatin belüli helyzettel és főleg a néhány napja felröppent Pol Espargaro–Repsol Honda pletykával magas fordulatszámra kapcsolt a ’silly season’ a MotoGP-ben – és akkor még Valentino Rossi és a Petronas Yamaha közötti várható megállapodásról vagy a „Doktor” esetleges visszavonulásáról nem is beszéltünk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: