DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Motor

Vinales nem érezte tavaly a Yamaha bizalmát

Csak a szezon második felében tűnt úgy számára, hogy rá építenek a hangvillások, ennek pedig végül kulcsszerepe volt abban, hogy végül a spanyol a Ducati ajánlata mellett a maradás mellett döntött.

Maverick Vinales 2017-ben érkezett meg a Yamahához, ahol rögtön az első öt futamából hármat megnyert. Utána viszont a teljes hangvillás gárdával együtt visszaesett az ő formája is, sőt 2018-ban még Valentino Rossi is felülmúlta őt a pontversenyben. 2019-ben azonban visszavette a kezdeményezést házon belül, és immár elmondhatja magáról, hogy az utóbbi két idényben csak ő győzött Yamahával.

vinales-teszt-dppi-1



A spanyol ennek ellenére úgy fogalmazott, hogy csak az évad második felében érezte úgy, hogy igazán elkezdtek rá hallgatni a mérnökök, ez viszont fontos szerepet játszott abban, hogy máris 2022-ig hosszabbított a japán gyártóval – annak ellenére, hogy azt is bevallotta: a pletykáknak megfelelően valóban megkereste őt a Ducati is. 

„Ez már komoly bizalmat épített ki a Yamaha irányába, és ez hiányzott tavaly: az, hogy bízzanak bennem, és száz százalékig meg akarjanak tartani” – mondta a 2019-es idény közbeni változásokról Vinales a Motorsport.com szaklapnak nyilatkozva. „Nagyon örülök, hogy lehetőségem van újabb két évig a Yamahánál maradni és megpróbálni harcba szállni a világbajnoki címért, mert végső soron ez a legfontosabb.”

„Ez járt a fejemben akkor is, amikor a Ducatit fontolgattam, mivel remek a kapcsolatom az ottani menedzsmenttel. Azért is gondolkodtam rajta, mert olyan motorjuk van, amely igencsak passzol a stílusomhoz. Végül az idei évet is szem előtt tartva hoztam döntést, mert van egy célom: nem akarok olyan versenyeket futni, mint 2018-ban vagy tavaly, és nem tudom, hogy tudtam-e volna tartani a szintet, ha tudom, hogy távozom a Yamahától a szezon végén.”

Arra a kérdésre, hogy miért érezte volna a stílusához passzoló motornak a Ducatit, Vinales a Desmosedici féktávokon mutatott erősségét emelte ki: „Gyakran köröztem versenyen és edzésen egyaránt egy-egy Ducati mögött, és úgy vélem, meglehetősen versenyképes motorról van szó. De főként az, hogy nagyon későn lehet vele fékezni úgy, hogy mégis be lehet venni utána a kanyart, hiányzott kicsit a Yamahából az utóbbi években.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: