DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Motor

Rossi gyári maradását eredményezheti, ha törlik a szezont?

A Petronas SRT ugyanis megtartaná Quartararót 2021-re is, ha nem lesz idén verseny – igaz, a Yamaha erről hallani sem akar. És persze kérdéses a „Doktor” jövője úgy általában véve is.

A Yamaha még a februári tesztidőszak előtt bejelentette, hogy 2021-ben Maverick Vinales és Fabio Quartararo fogja alkotni a gyári csapatukat. Utóbbi idén még a hangvillások szatellit alakulatánál, a Petronasnál versenyezne, ahol 2019-ben újoncként hat pole-t és hét dobogós helyezést is szerzett. A tesztek alapján idén akár még komolyabb célokat is kitűzhetett volna maga elé a csapatával, ám a koronavírus-járvány egyelőre őt is meggátolta abban, hogy éles körülmények között bizonyítson.

Viszont éppen ezért a Petronas SRT már elkezdett mozgolódni, hogy ha esetleg törölnék a teljes szezont – amire Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök szerint jócskán van esély –, akkor jövőre is az idei szerződések maradjanak érvényben, azaz Quartararo 2021-ben is náluk húzza a gázt. Razlan Razali, aki épp ma mondott le 11 év után a sepangi pálya elnök-vezérigazgatói pozíciójából, hogy a motoros csapatra koncentrálhasson, így beszélt erről az indonéz TCMBlog.com hasábjain:

rossi-quartararo-motogp



„Egyeztettünk a Dornával arról, mi történik akkor, ha egyáltalán nem lesz versenyzés 2020-ban. Mert akkor úgy szeretnénk folytatni 2021-ben, hogy érvényben maradnak a 2020-as megállapodások. Erre fogunk törekedni, mert tavaly láthattuk, mi történik, ha van egy jó motorunk és jó versenyzőnk: velük szeretnénk nyerni. Egy vagy két győzelem elég lenne, de elméletben harcba szállhatunk a bajnokság megnyeréséért is. Felteszem, ha idén nem lesz verseny, akkor 2021-ben mindenki megtartja a 2020-as megállapodásait.”

Persze nem maradt reakció nélkül a Yamaha részéről sem a dolog. Massimo Meregalli, a gyári csapat menedzsere így nyilatkozott a Sky Italiának minderről: „Olvastam a nyilatkozatát. Nem azt mondom, hogy teljesen értelmetlen gondolat, de ha 2020 verseny nélkül is ér véget, a 2021-es év a terveknek megfelelően fog megkezdődni” – jelentette ki Meregalli, majd amikor konkrétan rákérdeztek, hogy ez alatt Quartararo szerződését (is) érti-e, így felelt: „Pontosan.”

Mindenesetre Quartararo helyzete Valentino Rossi jövőjét is befolyásolhatja, hiszen a francia érkezésével az olasz kiszorul a gyári csapattól. A Yamaha persze biztosította róla a kilencszeres világbajnokot, hogy amennyiben nem vonul vissza és marad a MotoGP-ben, úgy továbbra is gyári támogatást és gyári specifikációjú motort biztosítanának számára – vélhetően éppen a Petronas SRT-n keresztül.

Ugyanakkor egyelőre Rossi dolgát nehezíti az is, hogy az idei első fordulók során mutatott formája alapján akart dönteni a folytatásról, így az ő terveit is keresztülhúzta a világjárvány. Meregalli mindenesetre szinte biztos benne, hogy a „Doktor” 2021-ben is maradni fog a MotoGP-ben: „Remélem, a lehető leghamarabb elindulhat a versenyzés, hogy legyen ideje dönteni. Ha az alapján fog dönteni, hogy mi a szenvedélye, akkor úgy érzem, jövőre is meg fogja próbálni. Ez az ő döntése, de nyilván nem lesz egyszerű.”

Bár maga Rossi is a Petronast nevezte meg fő lehetőségként, nem biztos, hogy Razaliék is az akkor már 42 éves motorosra tennék a voksukat. Egyfelől ott van nekik a másik motoron Franco Morbidelli, és a csapattulajdonos elmondása szerint elsősorban fiataloknak kívánnak lehetőségét adni: közülük többeket is figyelnek, példaként a Moto2-ben néhány dobogót szerző Xavi Vierge-t nevezte meg külön. De nyilván ha Rossi bejelentkezik az ülésre, az ő szerepeltetését is megfontolják, ahogy akár a jelenleg visszavonult, de tesztpilótaként a Yamahát erősítő Jorge Lorenzóét is, amennyiben a spanyol a visszatéréssel szemezne.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: