DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Motor

Rossi elmondta, mi fog a legjobban hiányozni neki a visszavonulása után

A „Doktor” terveit is keresztülhúzta a koronavírus-járvány miatti halasztások sora, de olaszként átérzi a helyzet súlyát. Arról is beszélt, miről szokott „beszélgetni” a motorjával a rajtok előtt.

A Yamaha még a februári tesztidőszak előtt bejelentette, hogy 2021-ben a Maverick Vinales, Fabio Quartararo párost indítja a gyári csapatban, így eldőlt, hogy Valentino Rossinak nem marad ülése náluk. Ugyanakkor rögtön leszögezték, hogy amennyiben a 41 éves motoros továbbra is versenyezni szeretne, gyári támogatást biztosítanak számára – az olasz szerint is a legjobb esély erre a Petronas SRT-nél van. Viszont Rossi az évad első versenyei után akart dönteni, de a koronavírus-járvány miatti halasztások okán leghamarabb május közepén ülhet majd motorra.

„Ez elrontotta a terveimet, még meglátjuk, mikor tudunk újra versenyezni” – mondta el a kilencszeres világbajnok a Sky Italiának nyilatkozva. „Úgy tűnik, sokáig fog ez tartani, elvégre a foci-Eb-t is elhalasztották. Ami engem illet, abban bíztam, hogy a szezon első szakasza után dönthetek majd, de most minden csúszik. Szeretnék teljesíteni néhány futamot, hogy lássam, mennyire vagyok versenyképes, ez fontos lenne.”

rossi-katar-teszt-1



Rossi arról is beszélt, hogyan nézhet ki a 2020-as szezon a MotoGP-ben: „Az idei cél, hogy a lehető legtöbb nagydíjat teljesíteni tudjuk. Lehet, hogy duplafutamos hétvégék lesznek, mint a Superbike-ban? Ez is egy ötlet, de lehet 12-13 versennyel is világbajnokságot futni: akkor hetet elbuknánk, de megtartanánk a formátumot. Nem szükséges mind a 20 nagydíjat teljesítenünk.”

A kilencszeres világbajnok olaszként a koronavírus-járvány által leginkább sújtott területen él, és bizony ő is érzi, hogy nagyon komoly a dolog: „Nagyon nehéz a helyzet itt Tavulliában, sokan betegek, ahogy Pesaróban is. Ki kell tartanunk és várnunk, hogy mindez elmúljon. Szurkolunk a bergamói és bresciai embereknek. Nagyon szomorú képeket láttam, mintha háborús zónában lennének.”

Mindenesetre ha Rossi a visszavonulás mellett fog dönteni, már tudja, mi lesz az, ami a leginkább hiányozni fog neki: „Általában a rajt előtt leguggolok a motor mellé, beszélek hozzá, elmondom neki, hogy onnantól kezdve már csak ketten vagyunk, hogy megpróbálunk feljutni a dobogóra és hogy segítenie kell a nehéz pontokon. Még sosem válaszolt nekem, de annyira hiszek ebben, hogy ha egyszer megszólalna, nem lepődnék meg!”

„Ha abbahagyom a versenyzést, ez a rajt előtti pillanat fog a legjobban hiányozni. Rengeteg benned ilyenkor az adrenalin, ott van benned egyszerre az eltökéltség, hogy jól teljesíts és a hibától való félelem, ez így együtt felejthetetlen érzés. Sok motoros csak ezért az intenzív érzésért versenyez, amelyet a felvezető kör és a start között élhet át. A legrosszabb pillanat viszont a Moto2-esek rajtja, mert akkor elkezdesz aggódni, hogy lassan te következel. Aztán amikor kialszanak a lámpák, elindulsz, és mintha egy másik dimenzióba kerülnél.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: