DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Motor

Quartararo: Miért ne lehetnék már idén világbajnok?

Bár óvatosan igyekezett fogalmazni a 2020-as kilátásokkal kapcsolatban, a francia úgy érzi, minden adott ahhoz, hogy harcba szálljon a címért. A 20 éves motoros beszélt Rossiról is.

Túlzás nélkül állítható, hogy Fabio Quartararo volt a 2019-es szezon meglepetésembere a MotoGP-ben: a Moto2-ből mindössze egyetlen futamgyőzelemmel a tarsolyában megérkezve hat pole-pozíciót és hét dobogós helyezést szerzett újoncként, ráadásul sokszor az első hely is karnyújtásnyira volt tőle. Ennek megfelelően idén már a gyáriakéval teljesen megegyező technikát kap a Yamahától a Petronas SRT motorosa, 2021-től pedig immár a hangvillások első számú csapatánál fogja húzni a gázt. Ez utóbbi ellenére sem átmeneti évként tekint a 2020-asra a 20 éves motoros, sőt!

„Miért ne lehetne ez az év az első esélyünk arra, hogy megnyerjük a világbajnokságot? Gyári motort kapunk, nagyon jó csapatunk van, szóval erre kell koncentrálnunk” – nyilatkozta Quartararo a MotoGP.com honlapnak. „Lehet, hogy még nem állok teljesen készen a bajnoki harcra, de természetesen mindent bele fogok adni. Nem kártyázni vagyok itt, hanem azért, hogy jó versenyeket teljesítsek. Reméljük, hogy jó helyekért harcolhatunk a futamokon és a bajnokságban egyaránt. Nem átmeneti évnek látom ezt a 2021-es szezon előtt, idén is szeretnék jól teljesíteni. Teljes mértékben készen álltunk az idénykezdésre.”

quartararo-motogp-teszt-dppi-1



A fiatal francia a Sky Italiának nyilatkozva hozzátette: „A katari teszten éreztem a legjobban magam a Yamahán még úgy is, hogy a motorblokk nem volt teljesen új. Szóval azt gondoltam, hogy a világbajnokság elején, zéró kilométert megtett motorral villoghattam volna. Hihetetlen tempóra voltam képes, és szerintem harcban lettem volna a dobogóért Katarban” – mondta el a petronasos. Itt érdemes amúgy közbeszúrni, hogy a döntéshozók nemrég bejelentették, hogy a katari nyitány törlése ellenére is onnan számítják a blokkok és egyéb alkatrészek homologizációját, csak ezúttal a koronavírus-járványra való tekintettel távolról, digitálisan kellett benyújtani azokat az illetékesek felé.

Viszont nagy kérdés, hogy mikor versenyezhetnek végre a MotoGP-sek: jelen állás szerint május közepén a Francia Nagydíj lehetne az első futam, de vélhetően a Le Mans-i és a mugellói versenyeket is elhalasztják a járvány miatt. „Számomra a legfontosabb, hogy a lehető legtöbb versenyt meg tudjuk rendezni, hogy rendes világbajnokságot teljesíthessünk. Nekem az is rendben van, ha ehhez 15 versenyt futunk egymás után” – fogalmazott ezzel kapcsolatban Quartararo.

A francia jövőre Valentino Rossi helyét veszi át a gyári csapatban, így az olasz vagy a visszavonulás mellett fog dönteni, vagy éppen Quartararo ülését örökölheti meg. A petronasos mindenesetre megtisztelőnek érzi, hogy egy márkát képviselhet a kilencszeres világbajnokkal: „Egy álmom vált valóra azzal, hogy Rossival együtt szerepelhetek a MotoGP-ben, ráadásul ráláthatok a telemetriájára. Remélem, hogy marad a MotoGP-ben. Szerintem Francónak [Morbidelli, Quartararo csapattársa – a szerk.] is maradnia kellene a Yamahánál, tavaly és az idei teszteken is jól teljesített. A másik versenyzőt illetően fel kell mérni, hogy a csapat egy fiatalabb motorost szeretne vagy egy olyan tapasztaltat, mint Valentino” – mondta el Quartararo, aki a Yamaha tesztversenyzője, Jorge Lorenzo kapcsán hozzátette: vele kifejezetten jó a viszonya, sokat mókáznak együtt, és bízik benne, hogy többször is rajthoz áll majd szabadkártyásként – igaz, nem tartja valószínűnek a spanyol teljes visszatérését.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: