Hasonló forgatókönyv szerint indult a második sepangi tesztnap is, mint az első, az előző éjszakai esőzések miatt ugyanis még nem volt teljesen száraz az aszfalt délelőtt, így a versenyzők nagy része csak nagyjából egy-másfél óra elteltével merészkedett ki a bokszból. Kora délután pedig az ebédszünet miatt volt kevés akció a pályán, az utolsó fél-egy órában azonban kis túlzással egy időmérő edzést láthattunk, annyian gyorsultak és javítottak addigi legjobb eredményükön.
Ez végül a Movistar Yamaha duójának sikerült a legjobban, közülük is Maverick Vinalesnek, aki a nap végén 35 ezreddel utasította maga mögé Valentino Rossit. A hangvillások egyébként nemcsak erősnek tűnő tempójukkal hívták fel magukra a figyelmet, hanem azzal is, hogy immár a két gyári versenyző is feltette a motorjára azt az aerodinamikai elemet, amelyet eddig csak a japán tesztpilótáik próbálgattak Malajziában.
Ugyanez igaz egyébként a Hondákra is: Cal Crutchlow, valamint a két repsolos, Marc Marquez és Dani Pedrosa is kipróbálta a Ducati tavalyi megoldására emlékeztető idomot. fontos hír, hogy Danny Aldridge, a MotoGP technikai igazgatója mindkét gyártó verziójára áldását adta, azok ugyanis megfelelnek a szabályok betűjének – azon már persze lehet vitatkozni, hogy a szellemiségének is-e, a yamahás változat ugyanis már-már „igazi” szárnynak tűnik.
Egyébként Crutchlow is remekül ment hétfőn, ő lett a harmadik, majd jött legjobb ducatisként a Desmosedici GP18-cal szemlátomást jól boldoguló Jorge Lorenzo. Kifejezetten pozitív meglepetés még Jack Miller is, aki szintén ráérzett a Pramac Ducatira (ő a tavalyi változatot használja), hiszen az előkelő ötödik helyen zárt, megelőzve a 2017-es Yamahával remek tempót mutató Johann Zarcót, valamint a tesztnap végén idei első balesetét begyűjtő Marquezt, aki vasárnaphoz hasonlóan ismét hetedik lett.
A címvédő tavalyi legfőbb kihívója, Andrea Dovizioso a nyolcadik legjobb időt érte el a Ducatival – kettejüket két ezred választotta el egymástól –, majd jött a szintén GP18-at használó Danilo Petrucci, aki még szintén négy tizeden belül volt Vinaleshez képest. Elképesztően szoros volt egyébként ma a mezőny: még a 14. helyezett Pol Espargaro hátránya is kevesebb, mint egy másodperc, s ebben benne van az összes gyártó – ráadásul a KTM-es spanyol két és fél órával a vége előtt még bukott is, kiváltva ezzel egy rövid piroszászlós megszakítást is.
Az újoncok közül Franco Morbidelli vitte a prímet, ám a Moto2-es világbajnok is csupán a 17. helyen végzett, míg Takaaki Nakagami 21. lett, az Avintia Ducatin ülő Xavier Simeon és a tegnap debütáló Thomas Lüthi viszont csak a lista helyén foglalt helyet. A nap krónikájához tartozik még, hogy Andrea Iannone füstölő és lángoló motorral volt kénytelen félreállni. A háromnapos kedden zárul Sepangban.
A sepangi teszt második napjának végeredménye:
1. | VIÑALES, Maverick | Movistar Yamaha MotoGP | 1:59.355 | 66 / 68 | ||
2. | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:59.390 | 0.035 | 0.035 | 38 / 39 |
3. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda CASTROL | 1:59.443 | 0.088 | 0.053 | 56 / 65 |
4. | LORENZO, Jorge | Ducati Team | 1:59.498 | 0.143 | 0.055 | 37 / 44 |
5. | MILLER, Jack | Alma Pramac Racing | 1:59.509 | 0.154 | 0.011 | 43 / 44 |
6. | ZARCO, Johann | Monster Yamaha Tech 3 | 1:59.702 | 0.347 | 0.193 | 45 / 48 |
7. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:59.730 | 0.375 | 0.028 | 51 / 68 |
8. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:59.732 | 0.377 | 0.002 | 20 / 32 |
9. | PETRUCCI, Danilo | Alma Pramac Racing | 1:59.747 | 0.392 | 0.015 | 45 / 46 |
10. | IANNONE, Andrea | Team SUZUKI ECSTAR | 1:59.917 | 0.562 | 0.170 | 56 / 57 |
11. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1:59.925 | 0.570 | 0.008 | 40 / 47 |
12. | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:59.999 | 0.644 | 0.074 | 51 / 56 |
13. | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 2:00.042 | 0.687 | 0.043 | 25 / 56 |
14. | ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 2:00.262 | 0.907 | 0.220 | 7 / 22 |
15. | RABAT, Tito | Reale Avintia Racing | 2:00.506 | 1.151 | 0.244 | 11 / 48 |
16. | SMITH, Bradley | Red Bull KTM Factory Racing | 2:00.520 | 1.165 | 0.014 | 37 / 42 |
17. | MORBIDELLI, Franco | EG 0,0 Marc VDS | 2:00.662 | 1.307 | 0.142 | 35 / 36 |
18. | KALLIO, Mika | KTM Test Team | 2:00.701 | 1.346 | 0.039 | 44 / 51 |
19. | BAUTISTA, Alvaro | Ángel Nieto Team | 2:00.728 | 1.373 | 0.027 | 47 / 58 |
20. | ABRAHAM, Karel | Ángel Nieto Team | 2:00.914 | 1.559 | 0.186 | 50 / 53 |
21. | NAKAGAMI, Takaaki | LCR Honda IDEMITSU | 2:00.952 | 1.597 | 0.038 | 19 / 51 |
22. | GUINTOLI, Sylvain | Suzuki Test Team | 2:01.392 | 2.037 | 0.440 | 5 / 46 |
23. | REDDING, Scott | Aprilia Racing Team Gresini | 2:01.456 | 2.101 | 0.064 | 48 / 51 |
24. | TEST3, Yamaha | Yamaha Test Team | 2:01.480 | 2.125 | 0.024 | 36 / 37 |
25. | HERNANDEZ, Yonny | Monster Yamaha Tech 3 | 2:01.554 | 2.199 | 0.074 | 43 / 49 |
26. | SIMEON, Xavier | Reale Avintia Racing | 2:01.689 | 2.334 | 0.135 | 40 / 41 |
27. | LUTHI, Thomas | EG 0,0 Marc VDS | 2:01.810 | 2.455 | 0.121 | 37 / 47 |
28. | TEST2, Yamaha | Yamaha Test Team | 2:02.573 | 3.218 | 0.763 | 23 / 33 |
TEST1, Yamaha | Yamaha Test Team | |||||
PIRRO, Michele | Ducati Test Team |