Rögtön egy nagy high-side bukással indult a MotoGP második szabadedzése Silverstone-ban: Marc Marquez repült le a Hondájától a Chapel-kanyarban, a spanyol a jelek szerint alaposan meg is ütötte magát – igaz, alig pár perc múlva már vissza is tért a pályára a második motorjával. Mindeközben a délelőtti leggyorsabb Maverick Vinales ragadta magához a vezetést, a Castrol-festésű gépen ülő Cal Crutchlow viszont már 2:02 alá is bement, így maga mögé utasította a yamahást, akit még saját kollégája, Valentino Rossi is megelőzött.
Nagyjából a tréning felénél jártunk, amikor már a folyamatosan gyorsuló Marquez keveredett az első pozícióba. A fináléhoz közeledve aztán több szokatlan név is feltűnt az élmezőnyben: Pol Espargaro például egy ideig a harmadik helyet foglalta el a KTM-mel, de az is ritkán fordult elő idén, hogy Alex Rins – aki a hétvégén fekete festésű bukóval emlékezik a barcelonai terrortámadás áldozataira – beférjen a top10-be a Suzukival.
Az utolsó percekre fordulva Crutchlow parádés körrel ugrott az élre, elsőként áttörve a 2:01-es határt, s a 2:00.897-es idő már elégnek is bizonyult az elsőséghez. Pedig a Yamahák keményen próbálkoztak, Valentino Rossinak és Maverick Vinalesnek azonban be kellett érniük a második és harmadik helyekkel. Aleix Espargaro a kiváló negyedik helyre hozta be az Apriliát a végén újabb bukást begyűjtő Marquez előtt, majd legjobb ducatisként jött Jorge Lorenzo, aki egyedüliként használta a Brnóban debütált radikális idomot. Pol Espargaro hetedik lett a KTM-mel, a top10-et pedig Zarco, Dovizioso és Redding tette teljessé.
A good example of why this would be safer. Although I hope they tell all riders to look over their shoulder as well. pic.twitter.com/tQlYpSrdp0
— Ky (@FiftyBuckss) 2017. augusztus 25.
Az akció ezúttal a kockás zászlóval sem ért véget, hiszen a leintést követően a versenyzők kipróbálták a ’flag-to-flag’ versenyeken bevezetni kívánt újításokat. A motorcserék valóban lassabbnak és jobban koordináltnak tűntek a korábbiaknál, részben a nagyjából 45 fokos beérkezési szögnek és a MotoGP-ben először látott – az F1-ből ismertnél azért jóval kisebb – nyalóka megjelenésének. A motorosok visszajelzésétől függ, hogy ezt a rendszert élesben is bevetik-e hamarosan a cserét igénylő futamokon.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 2'00.897 | |
2. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 2'01.138 | 0.241 / 0.241 |
3. | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 2'01.168 | 0.271 / 0.030 |
4. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 2'01.592 | 0.695 / 0.424 |
5. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 2'01.611 | 0.714 / 0.019 |
6. | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 2'01.655 | 0.758 / 0.044 |
7. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 2'01.832 | 0.935 / 0.177 |
8. | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 2'01.885 | 0.988 / 0.053 |
9. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 2'01.893 | 0.996 / 0.008 |
10. | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 2'01.933 | 1.036 / 0.040 |
11. | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 2'01.974 | 1.077 / 0.041 |
12. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 2'02.072 | 1.175 / 0.098 |
13. | Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 2'02.097 | 1.200 / 0.025 |
14. | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 2'02.098 | 1.201 / 0.001 |
15. | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | 2'02.202 | 1.305 / 0.104 |
16. | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | 2'02.250 | 1.353 / 0.048 |
17. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 2'02.408 | 1.511 / 0.158 |
18. | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 2'02.507 | 1.610 / 0.099 |
19. | Jonas FOLGER | GER | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 2'02.580 | 1.683 / 0.073 |
20. | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | 2'02.735 | 1.838 / 0.155 |
21. | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 2'02.860 | 1.963 / 0.125 |
22. | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 2'03.475 | 2.578 / 0.615 |
23. | Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 2'04.429 | 3.532 / 0.954 |