Vasárnap került sor a MotoGP utolsó előszezoni tesztnapjára Katarban, ahol a naplemente előtti két órás szakasz ennek ellenére gyakorlatilag ismét teljes egészében ment a kukába a csapatok inaktivitása miatt – igaz, ezúttal viszont egészen a nap végéig folytatták a munkát. Mivel ez volt az utolsó alkalom a szűk két hét múlva esedékes évadnyitó előtt, amikor az istállók csiszolhatták a beállításokat, többen is újra kipróbálták új „szárnyas” burkolat-kialakításukat: többek között Jorge Lorenzo is pályára gurult a Ducati pörölycápára emlékeztető megoldásával.
A nagy rohanás persze több áldozatot is szedett az átlagosnál: a regnáló világbajnok Marc Marquez például a helyszínen tartózkodó újságírók szerint nem kevesebb, mint három alkalommal elesett a Hondával – igaz, tavaly is sokszor bukott, ám futamon csak ritkán, ami a vb-címének egyik kulcsa volt. Rajta kívül Sam Lowes duplázott még, de begyűjtött egy-egy balesetet Aleix Espargaro, Andrea Iannone, Danilo Petrucci és Alvaro Bautista is.
Ami az időeredményeket illeti: sokáig Lorenzo vezetett – akkor még a hagyományos burkolatot használta –, ám végül ismét Maverick Vinales futotta meg a leggyorsabb kört. Ezzel a Yamaha versenyzője letarolta a téli teszteket: a novemberi valenciai gyakorlás után Sepangban, Phillip Islanden és most Katarban is az összesített lista élén végzett – most már kár lenne tagadni, hogy a világbajnokság egyik fő favoritja. Ráadásul az elsőszámú kihívójának tartott Marquez pocsékul zárta a felkészülési időszakot, hiszen a három bukása mellett csupán a tizedik legjobb köridő volt ma az övé.
Vinales mögött a pénteki napot behúzó Andrea Dovizioso végzett másodikként: az olasz mindössze 71 ezreddel maradt el a spanyoltól. A Ducati szokás szerint erős dohai formáját az is jól mutatja, hogy ugyan az utolsó órában Dani Pedrosa odafurakodott a harmadik helyre a Repsol Hondával, őt a bolognaiak újabb három versenyzője követi a sorban Lorenzo és az egyaránt Desmosedici GP16-on ülő Bautista, Scott Redding kettős révén.
A hetedik helyen Jonas Folger végzett, aki újfent a legjobb újonc lett, de csapattársa, a kétszeres Moto2-es világbajnokként feljebb lépő Johann Zarco sem panaszkodhat, hiszen kilencedik lett a másik Tech3 Yamahával. Kettejük közé Cal Crutchlow fért be az LCR Hondával, ebből pedig már az is következik, hogy Valentino Rossi a szombati feltámadás után nem került be a top10-be, Marquezhez hasonlóan gyengén zárva az előszezont – igaz, a „Doktor” az összesített tabellán azért a hatodik pozíciót foglalja el.
A Suzuki is felemásan értékelheti a katari tesztet, hiszen Andrea Iannone és Alex Rins is a középmezőnyben végzett, és vasárnap Aleix Espargaro sem villant meg az Apriliával. Persze még így is sokkal jobb a helyzetük, mint a KTM-nek, akik ismét kisajátították az utolsó három helyet, ráadásul egyedüliként nem tudtak két másodpercen belülre kerülni Vinaleshez képest – nehéz az első futamok várhatnak az újonc osztrákokra. A MotoGP mezőnye legközelebb már a Katari Nagydíj első, csütörtöki szabadedzésén gurul majd pályára.
A katari teszt harmadik napjának végeredménye:
1. | VIÑALES, Maverick | Movistar Yamaha MotoGP | 1:54.330 | 33 / 60 | ||
2. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:54.401 | 0.071 | 0.071 | 27 / 43 |
3. | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:54.469 | 0.139 | 0.068 | 46 / 50 |
4. | LORENZO, Jorge | Ducati Team | 1:54.519 | 0.189 | 0.050 | 29 / 53 |
5. | BAUTISTA, Alvaro | Pull&Bear Aspar Team | 1:54.714 | 0.384 | 0.195 | 46 / 65 |
6. | REDDING, Scott | Octo Pramac Racing | 1:54.750 | 0.420 | 0.036 | 58 / 62 |
7. | FOLGER, Jonas | Monster Yamaha Tech 3 | 1:54.807 | 0.477 | 0.057 | 45 / 53 |
8. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda | 1:54.821 | 0.491 | 0.014 | 64 / 70 |
9. | ZARCO, Johann | Monster Yamaha Tech 3 | 1:54.900 | 0.570 | 0.079 | 46 / 52 |
10. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:54.990 | 0.660 | 0.090 | 12 / 47 |
11. | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:55.185 | 0.855 | 0.195 | 40 / 54 |
12. | IANNONE, Andrea | Team SUZUKI ECSTAR | 1:55.284 | 0.954 | 0.099 | 52 / 54 |
13. | ABRAHAM, Karel | Pull&Bear Aspar Team | 1:55.333 | 1.003 | 0.049 | 39 / 39 |
14. | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 1:55.362 | 1.032 | 0.029 | 43 / 64 |
15. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1:55.451 | 1.121 | 0.089 | 24 / 33 |
16. | MILLER, Jack | Team EG 0,0 Marc VDS | 1:55.455 | 1.125 | 0.004 | 62 / 69 |
17. | BAZ, Loris | Reale Avintia Racing | 1:55.539 | 1.209 | 0.084 | 30 / 36 |
18. | PETRUCCI, Danilo | Octo Pramac Racing | 1:55.556 | 1.226 | 0.017 | 27 / 44 |
19. | LOWES, Sam | Aprilia Racing Team Gresini | 1:56.167 | 1.837 | 0.611 | 35 / 36 |
20. | RABAT, Tito | Team EG 0,0 Marc VDS | 1:56.294 | 1.964 | 0.127 | 48 / 52 |
21. | SMITH, Bradley | Red Bull KTM Factory Racing | 1:56.351 | 2.021 | 0.057 | 42 / 56 |
22. | ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 1:56.471 | 2.141 | 0.120 | 21 / 51 |
23. | KALLIO, Mika | Red Bull KTM Factory Racing | 1:56.891 | 2.561 | 0.420 | 40 / 45 |