DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj szabadedzése

Egyetlen 60 perces gyakorlás áll a csapatok rendelkezésére, hogy tökéletesen felkészüljenek a kaotikusnak ígérkező brazil F1-es hétvégére – kövesd élő szöveges tudósításunkban!

Tengermély tisztelettel köszöntjük kedves olvasóinkat az egyetlen interlagosi edzés élő szöveges közvetítésében!

A mezőny tagjainak mindössze 60 perc áll rendelkezésére, hogy minél jobban felkészüljenek arra a hétvégére, melyre teljesen lehetetlen felkészülni, hiszen az időjárás teljesen kiszámíthatatlannak ígérkezik.

De még nem kezdődik el az edzés, ugyanis a kezdést elhalasztják.

Most (még) nem az eső okozta a halasztást, takarítani kell a pályát.

Szerencsére csak 5 perc a csúszás, azaz rövidesen jön a zöld zászló.

Antonelli két és fél perccel a kezdés előtt már fel is áll a bokszutca végére. Egy másodpercet sem akar elvesztegetni a fiatal olasz.

Sprintes hétvégéről lévén szó természetesen egyetlen fiatal versenyzőt sem vetnek be a csapatok, és fejlesztést sem hozott senki Interlagosba.

Megkezdődött az edzés, a két Mercedes vezeti ki a mezőnyt.

Sorra hagyják el a bokszot a versenyzők, egyelőre kivétel nélkül a kemény keveréken mindenki.

Verstappen az egyetlen, aki két perc elteltével még nem gurult a pályára.

De most már jön a holland is, megtelt a naptár egyik legrövidebb pályája.

A köridőket egyelőre nincs sok értelme figyelni. De azért rögzítsük, hogy ebben a pillanatban Alonso a leggyorsabb.

Már Piastri az élen, Hamilton lila szektorral jön be a második helyre, aztán Norris is gyorsul, folyamatosan javulnak az idők.

Tsunoda volt az első, aki elhagyta a pályát. Visszajött, de megkoccolta a falat!

Az első szárny tört, a kerék is kapott, értékes perceket veszít a japán.

A live timing gonosz tréfát űz velünk, ugyanis váratlan pillanatokban felvillan egyes versenyzők neve mellett a STOP felirat, ami általában azt jelzi, hogy az illető megállt a pályán akár baleset miatt, akár más okból.

Tegyük hozzá, a gumiabroncsok nyilvántartását illetően sincs a helyzet magaslatán a rendszer. De azért igyekszünk ezen felülkerekedni.

Így találta meg a falat az autó bal elejével Tsunoda a hátsó egyenes utáni dupla balos bukóterében.

Jelenleg Russellé a leggyorsabb kör 1:11,188-cal. A tavalyi sprint-pole ennél bő két másodperccel jobb, persze azt nem keményen futották. A rend kedvéért: 1:08,899 a tavalyi hétvége legjobb köre, míg az abszolút rekord Hamilton 2018-as 1:07,281-es ideje.

Antonelli volt kénytelen kitérő manővert alkalmazni, miután Hamilton és Bearman elállták az útját.

"Idióták" – sommázott a fiatal olasz.

Gyönyörködjünk egy kicsit a hétvége legszebb autójában, a Gulf Williamsben.

Sokba kerül ez a hiba Tsunodának, hiszen a negyedik körében történt a baleset, miközben Antonelli személyében van, aki már 16-nál jár. A második legkevesebb kör Hülkenbergé tízzel.

Egyelőre még mindenki azon a szetten köröz, amivel elkezdte az edzést. De előbb vagy utóbb muszáj lesz a lágyakat is feltenni, hogy felkészüljenek az esti edzésre.

Óh! Piastri leszorította Hadjart kicsit, szerencsére nem lett baj. De időmérőn ezért már büntetés járna.

Verstappen is hibázott ugyanott, mint Tsunoda, ő is elhagyta a pályát, de nem vesztette el uralmát az autója felett. Ezt leszámítva az edzés csendesen csordogál.

Tsunoda autója elviekben elkészült, nemcsak az első, de a hátsó szárnyat is bütykölni kellett. De talán most már készen áll a folytatásra.

Tsunoda az első, aki feltette a lágyat, mielőtt mások is megtennék, nézzük, hogy állunk ebben a pillanatban:

Hú. Tsunoda a lágyon kap hét és fél tizedet Russelltől. A japán 13. úgy, hogy mindenki más még a keményeket nyüstöli.

Feljegyeztek egy feltartást Verstappen és Russell között, de a sportfelügyelők elengedték a sztorit.

20 percen belül vagyunk és még mindig csak Tsunoda jött ki lágyakon.

"Megesik" – így reagált Tsunoda balesetére Laurent Mekies. Mit is mondott volna szegény...

Albon, Antonelli, Hadjar és Stroll is a közepesen jön ki, nem a lágyon.

Persze ez tökéletesen érthető, hiszen az SQ3-ba a közepesen kell bejutni, így az élmenőket kivéve inkább ezt kell kiismerniük.

De egyelőre mindenki közepeset tesz fel. Látunk lágyat egyáltalán?

Albon két lila, egy zöld, az eredmény 1:11,004.

Hadjar is 1:11,0-át jön, Russell bemegy 1:11 alá, Sainz is jó körön, sőt nagyon jó körön...

1:10,820-szal vezet a spanyol, közben jön Piastri és Norris is közepesen. Csak Tsunoda lágyult be.

Lawson panaszkodik Tsunodára. Nagy a szeretet köztük továbbra is.

Piastri első szektora remek, Norrisnál is másfél tizeddel gyorsabb.

A másodikban is ad Norrisnak, a vége 1:10,193 Piastritól, Norris szűk három tizedet kap tőle!

A Ferrarik, valamint Verstappen nem raktak még fel közepeset. Meg persze Tsunoda, aki lágyra ugrott keményről.

A Sauber bitang köröket futott, Hülkenberg a 3., Bortoleto a 6. ebben a pillanatban.

Jó köröket futnak a Racing Bullok is, Lawson és Hadjar most a 6–7. helyen, persze úgy, hogy a két Ferrarinak és Verstappennek nincs érdemi köre.

De a hollandnak most lesz, ő ugyanis felpattintott egy szett lágyat a végére.

Bortoleto használton feljön az 5. helyre, Piastri pedig javít, és ha csak két ezreddel is, de benéz 1:10 alá!

Verstappen az első szektorban lassabb lágyon, a másodikban is...

És el is vette a holland, visszatér a bokszba!

Hát ez úgy néz ki, hogy a két Red Bull és a két Ferrari a mezőny végén zárja az edzést. Verstappen azért, mert elvette, a Ferrarik azért, mert fel se raktak a keményen kívül mást, Tsunoda meg... Nos...

Verstappen köszönte szépen, neki ennyi elég volt, visszajön inkább keményen még egy-két körre.

Piastri! Brutális első szektorral kezd a használtakon...

A középső és a harmadik szektor sem az igazi, de így is két tizeddel jobbat fut, mint bárki más.

Legalábbis bárki más eddig! Norris 23 ezreddel megveri csapattársát az utolsó pillanatban! 

És Hülkenberg a 3. helyen 6 tized hátránnyal, de még egyszer emeljük ki, hogy a két Ferrari és Verstappen nem futott érdemi kört.

Óh! Nem láttuk élőképen, Hamilton mutatott be egy óriási megforgást az utolsó pillanatokban. Megúszta, leszámítva az abroncsokat, de azok meg úgyis mennek a kukába.

Norris előnye Hülkenberg előtt nagyobb, mint amennyivel Hülkenberg verte az érdemi kört futó brigád utolsó tagját, a 16. helyezett Colapintót.

Itt a végeredmény, amivel most megköszönjük a figyelmet, de ne menjetek sehova, hiszen mindenféle érdekességekkel folytatjuk a Formula.hu-n az esti sprintidőmérőig. Tartsatok velünk akkor is – és addig is!