DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
16:26

A Ferrarik, valamint Verstappen nem raktak még fel közepeset. Meg persze Tsunoda, aki lágyra ugrott keményről.

Itt a végeredmény, amivel most megköszönjük a figyelmet, de ne menjetek sehova, hiszen mindenféle érdekességekkel folytatjuk a Formula.hu-n az esti sprintidőmérőig. Tartsatok velünk akkor is – és addig is!

Norris előnye Hülkenberg előtt nagyobb, mint amennyivel Hülkenberg verte az érdemi kört futó brigád utolsó tagját, a 16. helyezett Colapintót.

Óh! Nem láttuk élőképen, Hamilton mutatott be egy óriási megforgást az utolsó pillanatokban. Megúszta, leszámítva az abroncsokat, de azok meg úgyis mennek a kukába.

És Hülkenberg a 3. helyen 6 tized hátránnyal, de még egyszer emeljük ki, hogy a két Ferrari és Verstappen nem futott érdemi kört.

Legalábbis bárki más eddig! Norris 23 ezreddel megveri csapattársát az utolsó pillanatban! 

A középső és a harmadik szektor sem az igazi, de így is két tizeddel jobbat fut, mint bárki más.

Piastri! Brutális első szektorral kezd a használtakon...

Verstappen köszönte szépen, neki ennyi elég volt, visszajön inkább keményen még egy-két körre.

Hát ez úgy néz ki, hogy a két Red Bull és a két Ferrari a mezőny végén zárja az edzést. Verstappen azért, mert elvette, a Ferrarik azért, mert fel se raktak a keményen kívül mást, Tsunoda meg... Nos...

És el is vette a holland, visszatér a bokszba!

Verstappen az első szektorban lassabb lágyon, a másodikban is...

Bortoleto használton feljön az 5. helyre, Piastri pedig javít, és ha csak két ezreddel is, de benéz 1:10 alá!

De a hollandnak most lesz, ő ugyanis felpattintott egy szett lágyat a végére.

Jó köröket futnak a Racing Bullok is, Lawson és Hadjar most a 6–7. helyen, persze úgy, hogy a két Ferrarinak és Verstappennek nincs érdemi köre.

A Sauber bitang köröket futott, Hülkenberg a 3., Bortoleto a 6. ebben a pillanatban.

A másodikban is ad Norrisnak, a vége 1:10,193 Piastritól, Norris szűk három tizedet kap tőle!

Piastri első szektora remek, Norrisnál is másfél tizeddel gyorsabb.

Lawson panaszkodik Tsunodára. Nagy a szeretet köztük továbbra is.

1:10,820-szal vezet a spanyol, közben jön Piastri és Norris is közepesen. Csak Tsunoda lágyult be.

Hadjar is 1:11,0-át jön, Russell bemegy 1:11 alá, Sainz is jó körön, sőt nagyon jó körön...

Albon két lila, egy zöld, az eredmény 1:11,004.

De egyelőre mindenki közepeset tesz fel. Látunk lágyat egyáltalán?

Persze ez tökéletesen érthető, hiszen az SQ3-ba a közepesen kell bejutni, így az élmenőket kivéve inkább ezt kell kiismerniük.

Albon, Antonelli, Hadjar és Stroll is a közepesen jön ki, nem a lágyon.

"Megesik" – így reagált Tsunoda balesetére Laurent Mekies. Mit is mondott volna szegény...

20 percen belül vagyunk és még mindig csak Tsunoda jött ki lágyakon.

Feljegyeztek egy feltartást Verstappen és Russell között, de a sportfelügyelők elengedték a sztorit.

Hú. Tsunoda a lágyon kap hét és fél tizedet Russelltől. A japán 13. úgy, hogy mindenki más még a keményeket nyüstöli.

Tsunoda az első, aki feltette a lágyat, mielőtt mások is megtennék, nézzük, hogy állunk ebben a pillanatban:

Tsunoda autója elviekben elkészült, nemcsak az első, de a hátsó szárnyat is bütykölni kellett. De talán most már készen áll a folytatásra.

Verstappen is hibázott ugyanott, mint Tsunoda, ő is elhagyta a pályát, de nem vesztette el uralmát az autója felett. Ezt leszámítva az edzés csendesen csordogál.

Óh! Piastri leszorította Hadjart kicsit, szerencsére nem lett baj. De időmérőn ezért már büntetés járna.

Egyelőre még mindenki azon a szetten köröz, amivel elkezdte az edzést. De előbb vagy utóbb muszáj lesz a lágyakat is feltenni, hogy felkészüljenek az esti edzésre.

Sokba kerül ez a hiba Tsunodának, hiszen a negyedik körében történt a baleset, miközben Antonelli személyében van, aki már 16-nál jár. A második legkevesebb kör Hülkenbergé tízzel.

Gyönyörködjünk egy kicsit a hétvége legszebb autójában, a Gulf Williamsben.

Antonelli volt kénytelen kitérő manővert alkalmazni, miután Hamilton és Bearman elállták az útját.

"Idióták" – sommázott a fiatal olasz.

Jelenleg Russellé a leggyorsabb kör 1:11,188-cal. A tavalyi sprint-pole ennél bő két másodperccel jobb, persze azt nem keményen futották. A rend kedvéért: 1:08,899 a tavalyi hétvége legjobb köre, míg az abszolút rekord Hamilton 2018-as 1:07,281-es ideje.

Így találta meg a falat az autó bal elejével Tsunoda a hátsó egyenes utáni dupla balos bukóterében.

Tegyük hozzá, a gumiabroncsok nyilvántartását illetően sincs a helyzet magaslatán a rendszer. De azért igyekszünk ezen felülkerekedni.

A live timing gonosz tréfát űz velünk, ugyanis váratlan pillanatokban felvillan egyes versenyzők neve mellett a STOP felirat, ami általában azt jelzi, hogy az illető megállt a pályán akár baleset miatt, akár más okból.

Az első szárny tört, a kerék is kapott, értékes perceket veszít a japán.

Tsunoda volt az első, aki elhagyta a pályát. Visszajött, de megkoccolta a falat!

Már Piastri az élen, Hamilton lila szektorral jön be a második helyre, aztán Norris is gyorsul, folyamatosan javulnak az idők.

A köridőket egyelőre nincs sok értelme figyelni. De azért rögzítsük, hogy ebben a pillanatban Alonso a leggyorsabb.

De most már jön a holland is, megtelt a naptár egyik legrövidebb pályája.

Verstappen az egyetlen, aki két perc elteltével még nem gurult a pályára.

Sorra hagyják el a bokszot a versenyzők, egyelőre kivétel nélkül a kemény keveréken mindenki.

Megkezdődött az edzés, a két Mercedes vezeti ki a mezőnyt.

Sprintes hétvégéről lévén szó természetesen egyetlen fiatal versenyzőt sem vetnek be a csapatok, és fejlesztést sem hozott senki Interlagosba.

Antonelli két és fél perccel a kezdés előtt már fel is áll a bokszutca végére. Egy másodpercet sem akar elvesztegetni a fiatal olasz.

Szerencsére csak 5 perc a csúszás, azaz rövidesen jön a zöld zászló.

Most (még) nem az eső okozta a halasztást, takarítani kell a pályát.

De még nem kezdődik el az edzés, ugyanis a kezdést elhalasztják.

A mezőny tagjainak mindössze 60 perc áll rendelkezésére, hogy minél jobban felkészüljenek arra a hétvégére, melyre teljesen lehetetlen felkészülni, hiszen az időjárás teljesen kiszámíthatatlannak ígérkezik.

Tengermély tisztelettel köszöntjük kedves olvasóinkat az egyetlen interlagosi edzés élő szöveges közvetítésében!