Ez volt az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj harmadik szabadedzése
Varázslatosan szép estét kívánunk mindenkinek, következik a Mexikóvárosi Nagydíj 3. szabadedzése!
Egyelőre kissé zavaros a kép, hiszen egy körön Max Verstappen volt a leggyorsabb holnap, ám könnyen lehet, hogy a Red Bull változtatott az autón, hosszabb etapon ugyanis nem volt túl elégedett az első edzést nyolc társáhot hasonlóan kihagyó négyszeres világbajnok.
Hát akkor nézzük, ki indul meg elsőként, hogy magára vegye a takarító szerepét?
Senkinek nem ízlik ez annyira, de végül Stroll bevállalja, és a 20 pilóta közül elsőként pályára hajt közepeseken, őt követi Alonso keményen.
Mármint a veterán spanyol mindig kemény, de ezúttal a keverék is az, amin csapattársa után eredt a bokszból.
Többen még be se ültek az autóba, megvárják, amíg mások felsepernek helyettük. Sőt, az Astonok is csak bejáratták azt az egy-egy szettet, és szépen vissza is tértek a bokszba.
Verstappen és Hamilton jön ki ezúttal, vajon láthatunk-e gyorskört is?
Visszajönnek az Aston Martinok is, ők ezúttal lágyakon. Mindenből bejáratnak egyet?
Így. Alonso és Stroll is vissza a bokszba. Verstappen viszont megfut egy gyorskört, 1:18,914 az első idő a tabellán.
Vagy a live timing hibbant meg, vagy kitaláltak valamit az Astonnál: Stroll már a harmadik, Alonso a második szett lágyat viszi ki egy körre. Majd amikor az időmérőn látjuk a használt gumikat a zöldeknél, ezt ne feledjük.
Az Alpine is bejáratósdit játszik, ők egy-egy közepeset gyötörtek meg. Stroll pedig a negyedik szett lágyat is felpattintott!
Apró problémák itt-ott: Hamilton a pályát hagyja el, Hülkenberg meg némi füstöt. Kérdés, hogy hiányzik-e az a füst az autóból.
Az első decens lágyas köridő Sainzé 1:18,028-cal. A tegnapi leggyorsabbhoz képest ez még bő hattizedes lemaradás.
Negyed óra eltelt, mire megérkeztek a McLarenek, egyelőre közepesen jönnek mindketten. Miközben Hamilton ismét elkolbászolt.
Alonso végre egynél több körre tesz fel egy szett abroncsot, és a jobbak között szerepel a tabellán. Sainz, Verstappen, Leclerc most az első három – a holland és a monacói még közepesen futotta az időt.
Hú. Piastri első gyorskköre egészen rettenetesen sikerül, közel egy másodpercet kap a másik két bajnokesélyestől. Várjunk és figyeljünk.
Már csak a Mercedeseknek nincs mért köre, de most ez változni fog. Antonelli a 14. helyre ugrik fel közepesen, és jön Russell is...
Hú, ez nagyon lassú, Russell csak a 16. helyen. Az eleje viszont szoros, Sainz mögött Verstappen, Norris és Leclerc is fél tizeden belül.
Norris az élre ugrik, Piastri pedig a nyolcadik helyre jön fel, de az utolsó szektora nem volt zavartalan.
Nézzünk egy pillanatnyi állást 27 perc után:
Piastri megfutja még egyszer pár ezred különbséggel ugyanazt a kört, ami a 9. helyre elég neki. Jó pár kör van már azokban a közepesekben, csakhogy Norris abroncsai se voltak éppen újak, amikor a jelenlegi legjobb kört megfutotta.
Russell jön be a harmadik helyre Sainzcal ezredre azonos idővel, ez már jobban néz ki! Az első öt helyezett hat századon belül most.
Russell jön be a harmadik helyre Sainzcal ezredre azonos idővel, ez már jobban néz ki! Az első öt helyezett hat századon belül most.
Az 1. és a 17. hely között most 768 ezred, az utolsó három, Stroll és a két Alpine kicsit jobban le van szakadva.
Leclerc "lassú"! Hét századdal lassabb Norrisnál, ezzel nem javít és marad az ötödik helyen.
Amúgy húzzuk alá: Tsunoda a hatodik helyen áll úgy, hogy közepesen futotta a legjobb körét. Ez legalábbis decens.
Hát ez hihetetlen. Hadjar 65 EZRED hátránnyal a hatodik helyen!
Antonelli nagyon jó körön volt, de elrontotta a végét! Ettől függetlenül ez jól nézett ki az elaggott közepeseken.
Russell megbontja a rendet, bemegy 1:18 alá, és az eddigieknél jelentősen nagyobb, bő egytizedes előnyre tesz szert!
No, Albon feltett egy friss szett lágyat, nézzük, lesz-e ebből egy combos köridő!
Jönnek a lila szektorok, de a harmadikba belehibázik, így Albon nem tud feljönni!
Na akkor jönnek a lágygumis idők, Hadjar áll az élre, Stroll a második, Piastri középső szektora nem lila, mert Lawson gyorsabb nála! Tsunoda a két Racing Bulls közé teszi az autót...
Piaszti az élen, de csak 81 ezreddel veri Hadjart... Akitől Russell 12 ezreddel kikap. És ott van Tsunoda is kereken egy tizedre, megint milyen szoros az eleje!
Mondom én, hogy szoros, Leclerc KILENC ezredet ad Piastrinak, most jön Verstappen!
Antonelli odapakol még 53 ezredet, most ő az élen egy remek utolsó szektorral!
Jön Verstappen, a középső szektor lila... Az utolsó nem az, és csak a negyedik! Kettő ezredet kap Piastritól!
Hamilton is lilul középen... És a végén is, majd három tizedet ad Antonellinek, mindenki másnak meg többet! És most jön Norris még...
Az első szektorban egy tizeddel gyorsabb Hamiltonnál a brit, a másodikban bő fél tizedet ad neki...
Az utolsóban pedig még másfelet, 1:16,633-mal áll az élre! Hamilton előtt 345 ezred, mindenki más előtt több mint hat tized az előnye!
Piastri próbál még javítani... Sikerül is, használt lágyakon a harmadik helyre jön fel. De ez így is hat tized Norris mögött.
Azt hiszem, a demoralizáló a megfelelő szó erre.
Alonso autóját szétkapják, valami baj van vele, az időmérőig van idejük összepattintani.
Hadjar úgy érzi, hogy Gasly feltartotta, aminek egy jó kis hadjaros őrjöngéssel ad hangot a rádióban...
Közben Russell feljött harmadiknak, megelőzte Piastrit, de a hátránya fél másodperc Norristól. Tegyük hozzá, használtakon.
Verstappen is panaszkodik, ám ő a tapadásra. Mint mondta, két helyen nincs, elöl és hátul. Simply lovely.
Valószínűleg nem lesz már újabb gyorskör, szóval lassan végeredményt hirdethetünk. Norris fölényesen lett a harmadik edzés leggyorsabbja, egyedül Hamilton végzett fél másodpercen belül hozzá képest!
Talán Leclerc és Hülkenberg javíthat még, őket várjuk meg... Fel is jön a negyedik helyre a monacói!
Közben leintették az edzést, úgyhogy mutatjuk az eredményt:
Ez volt tehát a harmadik szabadedzés, de maradjatok velünk, hiszen az időmérőig is jövünk még egy-két sztorival, este 11-től pedig következik a kvalifikáció!




