DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
20:25

Hadjar úgy érzi, hogy Gasly feltartotta, aminek egy jó kis hadjaros őrjöngéssel ad hangot a rádióban...

Ez volt tehát a harmadik szabadedzés, de maradjatok velünk, hiszen az időmérőig is jövünk még egy-két sztorival, este 11-től pedig következik a kvalifikáció!

Közben leintették az edzést, úgyhogy mutatjuk az eredményt:

Talán Leclerc és Hülkenberg javíthat még, őket várjuk meg... Fel is jön a negyedik helyre a monacói!

Valószínűleg nem lesz már újabb gyorskör, szóval lassan végeredményt hirdethetünk. Norris fölényesen lett a harmadik edzés leggyorsabbja, egyedül Hamilton végzett fél másodpercen belül hozzá képest!

Verstappen is panaszkodik, ám ő a tapadásra. Mint mondta, két helyen nincs, elöl és hátul. Simply lovely.

Közben Russell feljött harmadiknak, megelőzte Piastrit, de a hátránya fél másodperc Norristól. Tegyük hozzá, használtakon.

Alonso autóját szétkapják, valami baj van vele, az időmérőig van idejük összepattintani.

Azt hiszem, a demoralizáló a megfelelő szó erre.

Piastri próbál még javítani... Sikerül is, használt lágyakon a harmadik helyre jön fel. De ez így is hat tized Norris mögött.

Az utolsóban pedig még másfelet, 1:16,633-mal áll az élre! Hamilton előtt 345 ezred, mindenki más előtt több mint hat tized az előnye!

Az első szektorban egy tizeddel gyorsabb Hamiltonnál a brit, a másodikban bő fél tizedet ad neki...

Hamilton is lilul középen... És a végén is, majd három tizedet ad Antonellinek, mindenki másnak meg többet! És most jön Norris még...

Jön Verstappen, a középső szektor lila... Az utolsó nem az, és csak a negyedik! Kettő ezredet kap Piastritól!

Antonelli odapakol még 53 ezredet, most ő az élen egy remek utolsó szektorral!

Mondom én, hogy szoros, Leclerc KILENC ezredet ad Piastrinak, most jön Verstappen!

Piaszti az élen, de csak 81 ezreddel veri Hadjart... Akitől Russell 12 ezreddel kikap. És ott van Tsunoda is kereken egy tizedre, megint milyen szoros az eleje!

Na akkor jönnek a lágygumis idők, Hadjar áll az élre, Stroll a második, Piastri középső szektora nem lila, mert Lawson gyorsabb nála! Tsunoda a két Racing Bulls közé teszi az autót...

Jönnek a lila szektorok, de a harmadikba belehibázik, így Albon nem tud feljönni!

No, Albon feltett egy friss szett lágyat, nézzük, lesz-e ebből egy combos köridő!

Russell megbontja a rendet, bemegy 1:18 alá, és az eddigieknél jelentősen nagyobb, bő egytizedes előnyre tesz szert!

Antonelli nagyon jó körön volt, de elrontotta a végét! Ettől függetlenül ez jól nézett ki az elaggott közepeseken.

Hát ez hihetetlen. Hadjar 65 EZRED hátránnyal a hatodik helyen!

Amúgy húzzuk alá: Tsunoda a hatodik helyen áll úgy, hogy közepesen futotta a legjobb körét. Ez legalábbis decens.

Leclerc "lassú"! Hét századdal lassabb Norrisnál, ezzel nem javít és marad az ötödik helyen.

Az 1. és a 17. hely között most 768 ezred, az utolsó három, Stroll és a két Alpine kicsit jobban le van szakadva.

Russell jön be a harmadik helyre Sainzcal ezredre azonos idővel, ez már jobban néz ki! Az első öt helyezett hat századon belül most.

Russell jön be a harmadik helyre Sainzcal ezredre azonos idővel, ez már jobban néz ki! Az első öt helyezett hat századon belül most.

Piastri megfutja még egyszer pár ezred különbséggel ugyanazt a kört, ami a 9. helyre elég neki. Jó pár kör van már azokban a közepesekben, csakhogy Norris abroncsai se voltak éppen újak, amikor a jelenlegi legjobb kört megfutotta.

Nézzünk egy pillanatnyi állást 27 perc után:

Norris az élre ugrik, Piastri pedig a nyolcadik helyre jön fel, de az utolsó szektora nem volt zavartalan.

Hú, ez nagyon lassú, Russell csak a 16. helyen. Az eleje viszont szoros, Sainz mögött Verstappen, Norris és Leclerc is fél tizeden belül.

Már csak a Mercedeseknek nincs mért köre, de most ez változni fog. Antonelli a 14. helyre ugrik fel közepesen, és jön Russell is...

Hú. Piastri első gyorskköre egészen rettenetesen sikerül, közel egy másodpercet kap a másik két bajnokesélyestől. Várjunk és figyeljünk.

Alonso végre egynél több körre tesz fel egy szett abroncsot, és a jobbak között szerepel a tabellán. Sainz, Verstappen, Leclerc most az első három – a holland és a monacói még közepesen futotta az időt.

Negyed óra eltelt, mire megérkeztek a McLarenek, egyelőre közepesen jönnek mindketten. Miközben Hamilton ismét elkolbászolt.

Az első decens lágyas köridő Sainzé 1:18,028-cal. A tegnapi leggyorsabbhoz képest ez még bő hattizedes lemaradás.

Apró problémák itt-ott: Hamilton a pályát hagyja el, Hülkenberg meg némi füstöt. Kérdés, hogy hiányzik-e az a füst az autóból.

Az Alpine is bejáratósdit játszik, ők egy-egy közepeset gyötörtek meg. Stroll pedig a negyedik szett lágyat is felpattintott!

Vagy a live timing hibbant meg, vagy kitaláltak valamit az Astonnál: Stroll már a harmadik, Alonso a második szett lágyat viszi ki egy körre. Majd amikor az időmérőn látjuk a használt gumikat a zöldeknél, ezt ne feledjük. 

Így. Alonso és Stroll is vissza a bokszba. Verstappen viszont megfut egy gyorskört, 1:18,914 az első idő a tabellán.

Visszajönnek az Aston Martinok is, ők ezúttal lágyakon. Mindenből bejáratnak egyet?

Verstappen és Hamilton jön ki ezúttal, vajon láthatunk-e gyorskört is?

Többen még be se ültek az autóba, megvárják, amíg mások felsepernek helyettük. Sőt, az Astonok is csak bejáratták azt az egy-egy szettet, és szépen vissza is tértek a bokszba.

Mármint a veterán spanyol mindig kemény, de ezúttal a keverék is az, amin csapattársa után eredt a bokszból.

Senkinek nem ízlik ez annyira, de végül Stroll bevállalja, és a 20 pilóta közül elsőként pályára hajt közepeseken, őt követi Alonso keményen.

Hát akkor nézzük, ki indul meg elsőként, hogy magára vegye a takarító szerepét?

Egyelőre kissé zavaros a kép, hiszen egy körön Max Verstappen volt a leggyorsabb holnap, ám könnyen lehet, hogy a Red Bull változtatott az autón, hosszabb etapon ugyanis nem volt túl elégedett az első edzést nyolc társáhot hasonlóan kihagyó négyszeres világbajnok.

Varázslatosan szép estét kívánunk mindenkinek, következik a Mexikóvárosi Nagydíj 3. szabadedzése!