Piaszti az élen, de csak 81 ezreddel veri Hadjart... Akitől Russell 12 ezreddel kikap. És ott van Tsunoda is kereken egy tizedre, megint milyen szoros az eleje!
Ez volt tehát a harmadik szabadedzés, de maradjatok velünk, hiszen az időmérőig is jövünk még egy-két sztorival, este 11-től pedig következik a kvalifikáció!
Közben leintették az edzést, úgyhogy mutatjuk az eredményt:
Talán Leclerc és Hülkenberg javíthat még, őket várjuk meg... Fel is jön a negyedik helyre a monacói!
Valószínűleg nem lesz már újabb gyorskör, szóval lassan végeredményt hirdethetünk. Norris fölényesen lett a harmadik edzés leggyorsabbja, egyedül Hamilton végzett fél másodpercen belül hozzá képest!
Verstappen is panaszkodik, ám ő a tapadásra. Mint mondta, két helyen nincs, elöl és hátul. Simply lovely.
Közben Russell feljött harmadiknak, megelőzte Piastrit, de a hátránya fél másodperc Norristól. Tegyük hozzá, használtakon.
Hadjar úgy érzi, hogy Gasly feltartotta, aminek egy jó kis hadjaros őrjöngéssel ad hangot a rádióban...
Alonso autóját szétkapják, valami baj van vele, az időmérőig van idejük összepattintani.
Azt hiszem, a demoralizáló a megfelelő szó erre.
Piastri próbál még javítani... Sikerül is, használt lágyakon a harmadik helyre jön fel. De ez így is hat tized Norris mögött.
Az utolsóban pedig még másfelet, 1:16,633-mal áll az élre! Hamilton előtt 345 ezred, mindenki más előtt több mint hat tized az előnye!
Az első szektorban egy tizeddel gyorsabb Hamiltonnál a brit, a másodikban bő fél tizedet ad neki...
Hamilton is lilul középen... És a végén is, majd három tizedet ad Antonellinek, mindenki másnak meg többet! És most jön Norris még...
Jön Verstappen, a középső szektor lila... Az utolsó nem az, és csak a negyedik! Kettő ezredet kap Piastritól!
Antonelli odapakol még 53 ezredet, most ő az élen egy remek utolsó szektorral!
Mondom én, hogy szoros, Leclerc KILENC ezredet ad Piastrinak, most jön Verstappen!
Na akkor jönnek a lágygumis idők, Hadjar áll az élre, Stroll a második, Piastri középső szektora nem lila, mert Lawson gyorsabb nála! Tsunoda a két Racing Bulls közé teszi az autót...
Jönnek a lila szektorok, de a harmadikba belehibázik, így Albon nem tud feljönni!
No, Albon feltett egy friss szett lágyat, nézzük, lesz-e ebből egy combos köridő!
Russell megbontja a rendet, bemegy 1:18 alá, és az eddigieknél jelentősen nagyobb, bő egytizedes előnyre tesz szert!
Antonelli nagyon jó körön volt, de elrontotta a végét! Ettől függetlenül ez jól nézett ki az elaggott közepeseken.
Hát ez hihetetlen. Hadjar 65 EZRED hátránnyal a hatodik helyen!
Amúgy húzzuk alá: Tsunoda a hatodik helyen áll úgy, hogy közepesen futotta a legjobb körét. Ez legalábbis decens.
Leclerc "lassú"! Hét századdal lassabb Norrisnál, ezzel nem javít és marad az ötödik helyen.
Az 1. és a 17. hely között most 768 ezred, az utolsó három, Stroll és a két Alpine kicsit jobban le van szakadva.
Russell jön be a harmadik helyre Sainzcal ezredre azonos idővel, ez már jobban néz ki! Az első öt helyezett hat századon belül most.
Russell jön be a harmadik helyre Sainzcal ezredre azonos idővel, ez már jobban néz ki! Az első öt helyezett hat századon belül most.
Piastri megfutja még egyszer pár ezred különbséggel ugyanazt a kört, ami a 9. helyre elég neki. Jó pár kör van már azokban a közepesekben, csakhogy Norris abroncsai se voltak éppen újak, amikor a jelenlegi legjobb kört megfutotta.
Nézzünk egy pillanatnyi állást 27 perc után:
Norris az élre ugrik, Piastri pedig a nyolcadik helyre jön fel, de az utolsó szektora nem volt zavartalan.
Hú, ez nagyon lassú, Russell csak a 16. helyen. Az eleje viszont szoros, Sainz mögött Verstappen, Norris és Leclerc is fél tizeden belül.
Már csak a Mercedeseknek nincs mért köre, de most ez változni fog. Antonelli a 14. helyre ugrik fel közepesen, és jön Russell is...
Hú. Piastri első gyorskköre egészen rettenetesen sikerül, közel egy másodpercet kap a másik két bajnokesélyestől. Várjunk és figyeljünk.
Alonso végre egynél több körre tesz fel egy szett abroncsot, és a jobbak között szerepel a tabellán. Sainz, Verstappen, Leclerc most az első három – a holland és a monacói még közepesen futotta az időt.
Negyed óra eltelt, mire megérkeztek a McLarenek, egyelőre közepesen jönnek mindketten. Miközben Hamilton ismét elkolbászolt.
Az első decens lágyas köridő Sainzé 1:18,028-cal. A tegnapi leggyorsabbhoz képest ez még bő hattizedes lemaradás.
Apró problémák itt-ott: Hamilton a pályát hagyja el, Hülkenberg meg némi füstöt. Kérdés, hogy hiányzik-e az a füst az autóból.
Az Alpine is bejáratósdit játszik, ők egy-egy közepeset gyötörtek meg. Stroll pedig a negyedik szett lágyat is felpattintott!
Vagy a live timing hibbant meg, vagy kitaláltak valamit az Astonnál: Stroll már a harmadik, Alonso a második szett lágyat viszi ki egy körre. Majd amikor az időmérőn látjuk a használt gumikat a zöldeknél, ezt ne feledjük.
Így. Alonso és Stroll is vissza a bokszba. Verstappen viszont megfut egy gyorskört, 1:18,914 az első idő a tabellán.
Visszajönnek az Aston Martinok is, ők ezúttal lágyakon. Mindenből bejáratnak egyet?
Verstappen és Hamilton jön ki ezúttal, vajon láthatunk-e gyorskört is?
Többen még be se ültek az autóba, megvárják, amíg mások felsepernek helyettük. Sőt, az Astonok is csak bejáratták azt az egy-egy szettet, és szépen vissza is tértek a bokszba.
Mármint a veterán spanyol mindig kemény, de ezúttal a keverék is az, amin csapattársa után eredt a bokszból.
Senkinek nem ízlik ez annyira, de végül Stroll bevállalja, és a 20 pilóta közül elsőként pályára hajt közepeseken, őt követi Alonso keményen.
Hát akkor nézzük, ki indul meg elsőként, hogy magára vegye a takarító szerepét?
Egyelőre kissé zavaros a kép, hiszen egy körön Max Verstappen volt a leggyorsabb holnap, ám könnyen lehet, hogy a Red Bull változtatott az autón, hosszabb etapon ugyanis nem volt túl elégedett az első edzést nyolc társáhot hasonlóan kihagyó négyszeres világbajnok.
Varázslatosan szép estét kívánunk mindenkinek, következik a Mexikóvárosi Nagydíj 3. szabadedzése!




