DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
20:17

Piaszti az élen, de csak 81 ezreddel veri Hadjart... Akitől Russell 12 ezreddel kikap. És ott van Tsunoda is kereken egy tizedre, megint milyen szoros az eleje!

Ez volt tehát a harmadik szabadedzés, de maradjatok velünk, hiszen az időmérőig is jövünk még egy-két sztorival, este 11-től pedig következik a kvalifikáció!

Közben leintették az edzést, úgyhogy mutatjuk az eredményt:

Talán Leclerc és Hülkenberg javíthat még, őket várjuk meg... Fel is jön a negyedik helyre a monacói!

Valószínűleg nem lesz már újabb gyorskör, szóval lassan végeredményt hirdethetünk. Norris fölényesen lett a harmadik edzés leggyorsabbja, egyedül Hamilton végzett fél másodpercen belül hozzá képest!

Verstappen is panaszkodik, ám ő a tapadásra. Mint mondta, két helyen nincs, elöl és hátul. Simply lovely.

Közben Russell feljött harmadiknak, megelőzte Piastrit, de a hátránya fél másodperc Norristól. Tegyük hozzá, használtakon.

Hadjar úgy érzi, hogy Gasly feltartotta, aminek egy jó kis hadjaros őrjöngéssel ad hangot a rádióban...

Alonso autóját szétkapják, valami baj van vele, az időmérőig van idejük összepattintani.

Azt hiszem, a demoralizáló a megfelelő szó erre.

Piastri próbál még javítani... Sikerül is, használt lágyakon a harmadik helyre jön fel. De ez így is hat tized Norris mögött.

Az utolsóban pedig még másfelet, 1:16,633-mal áll az élre! Hamilton előtt 345 ezred, mindenki más előtt több mint hat tized az előnye!

Az első szektorban egy tizeddel gyorsabb Hamiltonnál a brit, a másodikban bő fél tizedet ad neki...

Hamilton is lilul középen... És a végén is, majd három tizedet ad Antonellinek, mindenki másnak meg többet! És most jön Norris még...

Jön Verstappen, a középső szektor lila... Az utolsó nem az, és csak a negyedik! Kettő ezredet kap Piastritól!

Antonelli odapakol még 53 ezredet, most ő az élen egy remek utolsó szektorral!

Mondom én, hogy szoros, Leclerc KILENC ezredet ad Piastrinak, most jön Verstappen!

Na akkor jönnek a lágygumis idők, Hadjar áll az élre, Stroll a második, Piastri középső szektora nem lila, mert Lawson gyorsabb nála! Tsunoda a két Racing Bulls közé teszi az autót...

Jönnek a lila szektorok, de a harmadikba belehibázik, így Albon nem tud feljönni!

No, Albon feltett egy friss szett lágyat, nézzük, lesz-e ebből egy combos köridő!

Russell megbontja a rendet, bemegy 1:18 alá, és az eddigieknél jelentősen nagyobb, bő egytizedes előnyre tesz szert!

Antonelli nagyon jó körön volt, de elrontotta a végét! Ettől függetlenül ez jól nézett ki az elaggott közepeseken.

Hát ez hihetetlen. Hadjar 65 EZRED hátránnyal a hatodik helyen!

Amúgy húzzuk alá: Tsunoda a hatodik helyen áll úgy, hogy közepesen futotta a legjobb körét. Ez legalábbis decens.

Leclerc "lassú"! Hét századdal lassabb Norrisnál, ezzel nem javít és marad az ötödik helyen.

Az 1. és a 17. hely között most 768 ezred, az utolsó három, Stroll és a két Alpine kicsit jobban le van szakadva.

Russell jön be a harmadik helyre Sainzcal ezredre azonos idővel, ez már jobban néz ki! Az első öt helyezett hat századon belül most.

Russell jön be a harmadik helyre Sainzcal ezredre azonos idővel, ez már jobban néz ki! Az első öt helyezett hat századon belül most.

Piastri megfutja még egyszer pár ezred különbséggel ugyanazt a kört, ami a 9. helyre elég neki. Jó pár kör van már azokban a közepesekben, csakhogy Norris abroncsai se voltak éppen újak, amikor a jelenlegi legjobb kört megfutotta.

Nézzünk egy pillanatnyi állást 27 perc után:

Norris az élre ugrik, Piastri pedig a nyolcadik helyre jön fel, de az utolsó szektora nem volt zavartalan.

Hú, ez nagyon lassú, Russell csak a 16. helyen. Az eleje viszont szoros, Sainz mögött Verstappen, Norris és Leclerc is fél tizeden belül.

Már csak a Mercedeseknek nincs mért köre, de most ez változni fog. Antonelli a 14. helyre ugrik fel közepesen, és jön Russell is...

Hú. Piastri első gyorskköre egészen rettenetesen sikerül, közel egy másodpercet kap a másik két bajnokesélyestől. Várjunk és figyeljünk.

Alonso végre egynél több körre tesz fel egy szett abroncsot, és a jobbak között szerepel a tabellán. Sainz, Verstappen, Leclerc most az első három – a holland és a monacói még közepesen futotta az időt.

Negyed óra eltelt, mire megérkeztek a McLarenek, egyelőre közepesen jönnek mindketten. Miközben Hamilton ismét elkolbászolt.

Az első decens lágyas köridő Sainzé 1:18,028-cal. A tegnapi leggyorsabbhoz képest ez még bő hattizedes lemaradás.

Apró problémák itt-ott: Hamilton a pályát hagyja el, Hülkenberg meg némi füstöt. Kérdés, hogy hiányzik-e az a füst az autóból.

Az Alpine is bejáratósdit játszik, ők egy-egy közepeset gyötörtek meg. Stroll pedig a negyedik szett lágyat is felpattintott!

Vagy a live timing hibbant meg, vagy kitaláltak valamit az Astonnál: Stroll már a harmadik, Alonso a második szett lágyat viszi ki egy körre. Majd amikor az időmérőn látjuk a használt gumikat a zöldeknél, ezt ne feledjük. 

Így. Alonso és Stroll is vissza a bokszba. Verstappen viszont megfut egy gyorskört, 1:18,914 az első idő a tabellán.

Visszajönnek az Aston Martinok is, ők ezúttal lágyakon. Mindenből bejáratnak egyet?

Verstappen és Hamilton jön ki ezúttal, vajon láthatunk-e gyorskört is?

Többen még be se ültek az autóba, megvárják, amíg mások felsepernek helyettük. Sőt, az Astonok is csak bejáratták azt az egy-egy szettet, és szépen vissza is tértek a bokszba.

Mármint a veterán spanyol mindig kemény, de ezúttal a keverék is az, amin csapattársa után eredt a bokszból.

Senkinek nem ízlik ez annyira, de végül Stroll bevállalja, és a 20 pilóta közül elsőként pályára hajt közepeseken, őt követi Alonso keményen.

Hát akkor nézzük, ki indul meg elsőként, hogy magára vegye a takarító szerepét?

Egyelőre kissé zavaros a kép, hiszen egy körön Max Verstappen volt a leggyorsabb holnap, ám könnyen lehet, hogy a Red Bull változtatott az autón, hosszabb etapon ugyanis nem volt túl elégedett az első edzést nyolc társáhot hasonlóan kihagyó négyszeres világbajnok.

Varázslatosan szép estét kívánunk mindenkinek, következik a Mexikóvárosi Nagydíj 3. szabadedzése!