Ez volt az F1-es Magyar Nagydíj
A szokottnál is nagyobb örömmel köszöntünk titeket ezen a szép vasárnapon, hiszen elérkezett az év legfontosabb napja, negyed órán belül elrajtol a 40. Magyar Nagydíj!
A helyszínen az imént elhangzott a himnusz, a lelátók lassan megtelnek, minden készen áll a megújult Hungaroring első versenyére.
Az FIA közlése szerint 20 százalék esély van az esőre a futam alatt. A radart elnézve mi ennél kicsit többet mondanánk.
Piastri a rajt előtt nem sokkal azt mondta, hogy egyszerűbb lesz az élete, ha az első kanyarban már ő vezet. Ezt mondjuk mi is megmondtuk volna.
Itt vannak a rendelkezésre álló abroncsok, meglehetősen változatos a helyzet. Tegyük hozzá, hogy használtnak minősül az is, amit szándékosan bejárattak.

A Pirelli szerint egy és két kiállás is elképzelhető, és mindhárom keverék előkerülhet. Nos, ebben igazuk lett, hiszen már a rajtnál is fent van mind a három az egyes autókon. A többség közepesen, Hamilton és Gasly keményen, Sainz, Hülkenberg és Albon lágyon.
Elkezdődött a felvezető kör!
ELRAJTOLT A 40. MAGYAR NAGYDÍJ!
Leclerc vezet, mögötte Piastri, Russell és Alonso! Norris az ötödik, Bortoleto a hatodik!
Hamilton a keményeken visszaesett a 14. helyre...
Verstappen visszaelőzi Lawsont, így ismét a nyolcadik helyen áll...
Norris feljön a negyedik helyre megelőzve Alonsót, akit az ügyfelel Bortoleto gyötör már, közben Verstappen megfogta Strollt.
Ajjaj, Bortoleto lehet, hogy bemozdult a rajtnál. A hatodik helyen a brazil, ez sokba kerülhet neki.
A másik Saubert, Hülkenberget is vizsgálják bemozdulás miatt – a német már túl van egy kiálláson, így természetesen utolsó.
Leclerc előnye már a három másodpercet közelíti, Alonso az ötödik helyen leszakad az első négyesről, és egyre többeket tart fel.
Bortoleto megúszta, Akkor viszont ez a hatodik hely jelenleg teljesen tiszta.
Hadjar kezét összeverte az előtte haladó autó által felvert kavics. A kameraképen látható, ahogy elkapta a kezét onnan.
Így állunk 10 kör után:
Az első hárrmas kicsit elnyúlt egymástól, Norris ráesett Russell nyakára, Alonso 10 másodpercre Norristól.
Hülkenberg kap öt másodpercet, mert gurult az autója a rajt előtt.
Gobodics főszerkesztő az 1-es és a 2-es kanyar közötti részről jelenti, hogy nagyon durva szél fúj az 1-es felől.
És megvan a hétvége nézőszáma is: 300 ezer néző tette tiszteletét a 40. Magyar Nagydíj hétvégéjén.
Egyelőre még csak a mezőny végén zajlanak a cserék, a lágyon rajtolók most már mind letudták a magukét.
Piastrit megindítják Leclerc után!
Verstappen jön a bokszba a 7. helyről, nagyon beragadt a holland Alonso és Boroleto mögé. Így most a korábban cserélő Hülkenberg mögött, de a többi már cserélő előtt halad.
Piastri érkezik a 19. kör végén kerékcserére. Tükörsima csere.
Keményeket kapott, vajon reagál-e a Ferrari?
Leclerc-t hívja a Ferrari a 20. kör végén, Russell is bejön, Norris viszont a pályán és vezet.
Leclerc megtartja az elsőséget, Alonso és Bortoleto közé jönnek vissza mindketten, Russell már a brazil mögött.
Leclerc megfogja Alonsót és ezzel a második helyen halad. Norris nem cserélt még, és egyelőre nem rettenetesen lassú még.
Piastri is letudja Alonsót, szűk két másodperc a hátránya Leclerc mögött. Nézzünk egy állást:
A top10-ből Leclerc, Piastri és Russell járt bokszban.
Norris pár körrel ezelőtt panaszkodott arra, hogy az abroncsai feladták a harcot... Lehet, hogy ez inkább csak trükk volt, és valójában az egy kiállás a cél?
Verstappen panaszkodik, hogy hiába szedték ki Bortoleto mögül, ha közben forgalomba tér vissza a csere után.
Verstappen most megérkezett Hamilton mögé – persze gumielőnyben.
Norris most már jóval lassabb az őt üldöző hármasnál. Kockázatos az az egy kiállás...
„Érzem, amit a futam előtt megbeszéltünk. Ezeket a dolgokat előbb meg kell beszélnünk, mielőtt megcsináljuk őket” – mondta Leclerc, majd hozzáteszi, hogy ezek miatt a dolgok miatt veszítik el a versenyt. Hát jó.
VERSTAPPEN! A Mansellben előzte meg Hamiltont, aki lefutott a bukótérbe a holland elől.
Leclerc 3,5, Piastri 5 másodpercre Norristól.
Verstappen aztán Hadjart is gyorsan megeszi, Bearman pedig inkább a bokszba menekül a holland elől. És most Norris jön a bokszba a 31. kör végén!
Szóval most Norris feltette azokat a keményeket, amelyeken terv szerint teljesíti a verseny hátralévő részét. És most ugyen 12-13 kör gumielőnye van Leclerc-rel, Piastrival és Russell-lel szemben, de nem nyomhatja ki a szemét az autónak, ha meg akarja csinálni az egy kiállást. És meg akarja.
Közben az 5-6-7-8. helyen Alonso, Bortoleto, Stroll és Lawson még nyúzza a közepeseket, amin rajtoltak, ahogy a Verstappen mögött a 10. helyet elfoglaló Hamilton is a keményeket.
Az esőesély most már igen csekély.
Vizsgálják a Verstappen–Hamilton előzést.
Féltávon túl Stroll lecseréli a közepeseket keményre, és a 12. helyre jön vissza a két Williams közé – de ő már nem cserél többet.
Piastrit megkérdezték, hogy Leclerc-re vagy Norrisra akar koncentrálni, és aligha meglepő módon a vb-harcot tartja szem előtt, nem a futamgyőzelmet.
A 44 éves szamuráj 40 kör után lecserélte az abroncsait...
A McLaren beugratta a Ferrarit, Leclerc cserélt másodjára, ezzel Norris és Russell mögött van most a monacói. Ráadásul nagyot fékezett, reméljük, hogy nem csúszott be annyira, hogy túllépje a sebességhatárt.
Jaj de szép volt! Bortoleto is letudta a cserét, Hülkenberg pedig feltartotta Strollt, hogy ne tudjon ráesni a csapattársára.
Közeledünk a verseny kétharmadához, nézzük az állást:
Az urak közül Piastri, Russell, Verstappen és Sainz még biztosan cserél.
Russell például most, kiszedik Norris elől, ezzel a negyedik helyre esik vissza. És nagyon jó eséllyel ebben a pozícióban is végez majd.
Piastri lassul, sok időt veszít, kihozzák a bokszba!
Így most Piastri Leclerc mögé kerül, a monacóival szemben 5, csapattársával szemben 14 kör a gumielőnye.
A pár perccel ezelőtti kijelentést gyorsan felülbírálva: Verstappen lehet, hogy mégsem jön már, és inkább bevállalja az egy kiállást, hogy megpróbálja az Astonokat és Bortoletót maga mögött tartani. Hihetetlen mekkora hétvégéje van a két említettnek, az Aston Martinnak és a Sauber braziljának.
Piastri támadási közelségbe és lassan, a Ferrari egyszerűen nem elég gyors. És közben Verstappen jön a bokszba!
Óh, szegény Bearman! A verseny elején még pontszerző helyen haladó brit autója sérült, jelenleg a 16. helyen áll körhátrányban.
Verstappen a 9. helyre jön vissza.
Bearman kiáll a bokszba, ő a nagydíj első kiesője.
Piastri támadási közelségben!
Piastri feljön a 2. helyre, 19 kör van hátra, 14 kör a gumielőny, bő 8 másodperc a különbség. Indul a csata a győzelemért.
Leclerc teljesen ki van borulva, úgy érzi, az is csoda lesz, ha a dobogón végeznek. Mint mondja, az autója vezethetetlenné vált.
Ami viszont vezethető, az a McLaren, Piastri repül, és már 6 másodpercen belül van, miközben még mindig van 16 kör hátra.
Norrisszal közölték, hogy ha jön egy safety car, akkor keményet akarnka felrakni, mivel így csak Piastrival szemben veszítenek pozíciót.
LÁGY! – hangzott a brit válasza.
Ez most egy relatíve gyengébb kör volt Piastritól, de még ebben is hozott fél másodpercet.
Az első 12 helyezett van még körön belül, közülük Antonelli esetében lehet necces, hogy befejezi-e kiállás nélkül.
Az előző körben hét tized. És még mindig nagyon sok van hátra.
Az újabb körben megint öt tized. Hátra van még ezzel együtt 13, a különbség bő 4 másodperc.
Közben Russell már támadja Leclerc-t a dobogóért, Piastri pedig megint bő hat tizedet adott Norrisnak. Nagyon kemény lesz a vége!
Hosszú idő óta az első kör, amikor Piastri csak két tizedet hoz. De majd most jön a fekete leves...
Ott is van az újabb hat tized, 2,8 mp a különbség, amikor tíz körön belülre érünk.
Russell bepróbálkozott Leclerrc ellen, nem volt igazán veszélyes a támadás...
Russell hőzöng a rádióban, hogy Leclerc szabálytalanul védekezett. Tényleg elég illetlennek tűnt, de most megvan az előzés másodjára! Russell a dobogón!
A 70 körös verseny 61. körében bő négy tizedet hozott Piastri, a 62. körben bő öt tizedet! Két másodpercen belül az ausztrál!
Megvan az újabb hat tized! Piastri a kör végére DRS-távolságon belülre kerülhet. Nem kell már nézni a köridőket, ott vannak egymás mögött!
Hat tized a távolság! Piastri támadhat!
Leclerc-t vizsgálják. Van is miért.
Norris használhat DRS-t a lekörözöttek miatt. Még öt kör van hátra.
Na MOST már nincs DRS-e Norrisnak!
A különbség 5-6 tized, ezzel együtt négy kör van hátra.
Piastri beijeszt, de még nincs valódi előzési lehetőség. Három kör van még ezzel együtt.
AZT A MINDENIT! Piastri majdnme nekimegy Norrisnak, utolsó előtti kör!
Axl Rose fogja leinteni a győztest! De kit?
Utolsó kör...
LANDO NORRIS NYERTE A 40. MAGYAR NAGYDÍJAT!
Nem nagyon foglalkoztunk a végén a többiekkel: Russell lett a harmadik, Leclerc büntetést kapott, de így is negyedikként futott be, Alonso idei legjobbját érte el az ötödik hellyel, Bortoleto egy SZENZÁCIÓS hatodik helyet hozott a Saubernek, Stroll idén először káosz nélkül szerez erős pontokat, Lawson bejött nyolcadiknak Verstappent is visszatartva, és Antonelli is szerzett egy pontot egy 48 körös etap végén.
Ez volt az élő közvetítésünk, de maradjatok velünk, hiszen bőven lesz még miről írnunk a következő órákban. És meg is tesszük!








