LANDO NORRIS NYERTE A 40. MAGYAR NAGYDÍJAT!
Ez volt az élő közvetítésünk, de maradjatok velünk, hiszen bőven lesz még miről írnunk a következő órákban. És meg is tesszük!
Nem nagyon foglalkoztunk a végén a többiekkel: Russell lett a harmadik, Leclerc büntetést kapott, de így is negyedikként futott be, Alonso idei legjobbját érte el az ötödik hellyel, Bortoleto egy SZENZÁCIÓS hatodik helyet hozott a Saubernek, Stroll idén először káosz nélkül szerez erős pontokat, Lawson bejött nyolcadiknak Verstappent is visszatartva, és Antonelli is szerzett egy pontot egy 48 körös etap végén.
Utolsó kör...
Axl Rose fogja leinteni a győztest! De kit?
AZT A MINDENIT! Piastri majdnme nekimegy Norrisnak, utolsó előtti kör!
Piastri beijeszt, de még nincs valódi előzési lehetőség. Három kör van még ezzel együtt.
A különbség 5-6 tized, ezzel együtt négy kör van hátra.
Na MOST már nincs DRS-e Norrisnak!
Norris használhat DRS-t a lekörözöttek miatt. Még öt kör van hátra.
Leclerc-t vizsgálják. Van is miért.
Hat tized a távolság! Piastri támadhat!
Megvan az újabb hat tized! Piastri a kör végére DRS-távolságon belülre kerülhet. Nem kell már nézni a köridőket, ott vannak egymás mögött!
A 70 körös verseny 61. körében bő négy tizedet hozott Piastri, a 62. körben bő öt tizedet! Két másodpercen belül az ausztrál!
Russell hőzöng a rádióban, hogy Leclerc szabálytalanul védekezett. Tényleg elég illetlennek tűnt, de most megvan az előzés másodjára! Russell a dobogón!
Russell bepróbálkozott Leclerrc ellen, nem volt igazán veszélyes a támadás...
Ott is van az újabb hat tized, 2,8 mp a különbség, amikor tíz körön belülre érünk.
Hosszú idő óta az első kör, amikor Piastri csak két tizedet hoz. De majd most jön a fekete leves...
Közben Russell már támadja Leclerc-t a dobogóért, Piastri pedig megint bő hat tizedet adott Norrisnak. Nagyon kemény lesz a vége!
Az újabb körben megint öt tized. Hátra van még ezzel együtt 13, a különbség bő 4 másodperc.
Az előző körben hét tized. És még mindig nagyon sok van hátra.
Az első 12 helyezett van még körön belül, közülük Antonelli esetében lehet necces, hogy befejezi-e kiállás nélkül.
Ez most egy relatíve gyengébb kör volt Piastritól, de még ebben is hozott fél másodpercet.
Norrisszal közölték, hogy ha jön egy safety car, akkor keményet akarnka felrakni, mivel így csak Piastrival szemben veszítenek pozíciót.
LÁGY! – hangzott a brit válasza.
Ami viszont vezethető, az a McLaren, Piastri repül, és már 6 másodpercen belül van, miközben még mindig van 16 kör hátra.
Leclerc teljesen ki van borulva, úgy érzi, az is csoda lesz, ha a dobogón végeznek. Mint mondja, az autója vezethetetlenné vált.
Piastri feljön a 2. helyre, 19 kör van hátra, 14 kör a gumielőny, bő 8 másodperc a különbség. Indul a csata a győzelemért.
Piastri támadási közelségben!
Bearman kiáll a bokszba, ő a nagydíj első kiesője.
Verstappen a 9. helyre jön vissza.
Óh, szegény Bearman! A verseny elején még pontszerző helyen haladó brit autója sérült, jelenleg a 16. helyen áll körhátrányban.
Piastri támadási közelségbe és lassan, a Ferrari egyszerűen nem elég gyors. És közben Verstappen jön a bokszba!
A pár perccel ezelőtti kijelentést gyorsan felülbírálva: Verstappen lehet, hogy mégsem jön már, és inkább bevállalja az egy kiállást, hogy megpróbálja az Astonokat és Bortoletót maga mögött tartani. Hihetetlen mekkora hétvégéje van a két említettnek, az Aston Martinnak és a Sauber braziljának.
Így most Piastri Leclerc mögé kerül, a monacóival szemben 5, csapattársával szemben 14 kör a gumielőnye.
Piastri lassul, sok időt veszít, kihozzák a bokszba!
Russell például most, kiszedik Norris elől, ezzel a negyedik helyre esik vissza. És nagyon jó eséllyel ebben a pozícióban is végez majd.
Közeledünk a verseny kétharmadához, nézzük az állást:
Az urak közül Piastri, Russell, Verstappen és Sainz még biztosan cserél.
Jaj de szép volt! Bortoleto is letudta a cserét, Hülkenberg pedig feltartotta Strollt, hogy ne tudjon ráesni a csapattársára.
A McLaren beugratta a Ferrarit, Leclerc cserélt másodjára, ezzel Norris és Russell mögött van most a monacói. Ráadásul nagyot fékezett, reméljük, hogy nem csúszott be annyira, hogy túllépje a sebességhatárt.
A 44 éves szamuráj 40 kör után lecserélte az abroncsait...
Piastrit megkérdezték, hogy Leclerc-re vagy Norrisra akar koncentrálni, és aligha meglepő módon a vb-harcot tartja szem előtt, nem a futamgyőzelmet.
Féltávon túl Stroll lecseréli a közepeseket keményre, és a 12. helyre jön vissza a két Williams közé – de ő már nem cserél többet.
Vizsgálják a Verstappen–Hamilton előzést.
Az esőesély most már igen csekély.
Közben az 5-6-7-8. helyen Alonso, Bortoleto, Stroll és Lawson még nyúzza a közepeseket, amin rajtoltak, ahogy a Verstappen mögött a 10. helyet elfoglaló Hamilton is a keményeket.
Szóval most Norris feltette azokat a keményeket, amelyeken terv szerint teljesíti a verseny hátralévő részét. És most ugyen 12-13 kör gumielőnye van Leclerc-rel, Piastrival és Russell-lel szemben, de nem nyomhatja ki a szemét az autónak, ha meg akarja csinálni az egy kiállást. És meg akarja.
Verstappen aztán Hadjart is gyorsan megeszi, Bearman pedig inkább a bokszba menekül a holland elől. És most Norris jön a bokszba a 31. kör végén!
Leclerc 3,5, Piastri 5 másodpercre Norristól.
VERSTAPPEN! A Mansellben előzte meg Hamiltont, aki lefutott a bukótérbe a holland elől.
„Érzem, amit a futam előtt megbeszéltünk. Ezeket a dolgokat előbb meg kell beszélnünk, mielőtt megcsináljuk őket” – mondta Leclerc, majd hozzáteszi, hogy ezek miatt a dolgok miatt veszítik el a versenyt. Hát jó.
Norris most már jóval lassabb az őt üldöző hármasnál. Kockázatos az az egy kiállás...
Verstappen most megérkezett Hamilton mögé – persze gumielőnyben.
Verstappen panaszkodik, hogy hiába szedték ki Bortoleto mögül, ha közben forgalomba tér vissza a csere után.
Norris pár körrel ezelőtt panaszkodott arra, hogy az abroncsai feladták a harcot... Lehet, hogy ez inkább csak trükk volt, és valójában az egy kiállás a cél?
A top10-ből Leclerc, Piastri és Russell járt bokszban.
Piastri is letudja Alonsót, szűk két másodperc a hátránya Leclerc mögött. Nézzünk egy állást:
Leclerc megfogja Alonsót és ezzel a második helyen halad. Norris nem cserélt még, és egyelőre nem rettenetesen lassú még.
Leclerc megtartja az elsőséget, Alonso és Bortoleto közé jönnek vissza mindketten, Russell már a brazil mögött.
Leclerc-t hívja a Ferrari a 20. kör végén, Russell is bejön, Norris viszont a pályán és vezet.
Keményeket kapott, vajon reagál-e a Ferrari?
Piastri érkezik a 19. kör végén kerékcserére. Tükörsima csere.
Verstappen jön a bokszba a 7. helyről, nagyon beragadt a holland Alonso és Boroleto mögé. Így most a korábban cserélő Hülkenberg mögött, de a többi már cserélő előtt halad.
Piastrit megindítják Leclerc után!
Egyelőre még csak a mezőny végén zajlanak a cserék, a lágyon rajtolók most már mind letudták a magukét.
És megvan a hétvége nézőszáma is: 300 ezer néző tette tiszteletét a 40. Magyar Nagydíj hétvégéjén.
Gobodics főszerkesztő az 1-es és a 2-es kanyar közötti részről jelenti, hogy nagyon durva szél fúj az 1-es felől.
Hülkenberg kap öt másodpercet, mert gurult az autója a rajt előtt.
Az első hárrmas kicsit elnyúlt egymástól, Norris ráesett Russell nyakára, Alonso 10 másodpercre Norristól.
Így állunk 10 kör után:
Hadjar kezét összeverte az előtte haladó autó által felvert kavics. A kameraképen látható, ahogy elkapta a kezét onnan.
Bortoleto megúszta, Akkor viszont ez a hatodik hely jelenleg teljesen tiszta.
Leclerc előnye már a három másodpercet közelíti, Alonso az ötödik helyen leszakad az első négyesről, és egyre többeket tart fel.
A másik Saubert, Hülkenberget is vizsgálják bemozdulás miatt – a német már túl van egy kiálláson, így természetesen utolsó.
Ajjaj, Bortoleto lehet, hogy bemozdult a rajtnál. A hatodik helyen a brazil, ez sokba kerülhet neki.
Norris feljön a negyedik helyre megelőzve Alonsót, akit az ügyfelel Bortoleto gyötör már, közben Verstappen megfogta Strollt.
Verstappen visszaelőzi Lawsont, így ismét a nyolcadik helyen áll...
Hamilton a keményeken visszaesett a 14. helyre...
Leclerc vezet, mögötte Piastri, Russell és Alonso! Norris az ötödik, Bortoleto a hatodik!
ELRAJTOLT A 40. MAGYAR NAGYDÍJ!
Elkezdődött a felvezető kör!
A Pirelli szerint egy és két kiállás is elképzelhető, és mindhárom keverék előkerülhet. Nos, ebben igazuk lett, hiszen már a rajtnál is fent van mind a három az egyes autókon. A többség közepesen, Hamilton és Gasly keményen, Sainz, Hülkenberg és Albon lágyon.
Itt vannak a rendelkezésre álló abroncsok, meglehetősen változatos a helyzet. Tegyük hozzá, hogy használtnak minősül az is, amit szándékosan bejárattak.

Piastri a rajt előtt nem sokkal azt mondta, hogy egyszerűbb lesz az élete, ha az első kanyarban már ő vezet. Ezt mondjuk mi is megmondtuk volna.
Az FIA közlése szerint 20 százalék esély van az esőre a futam alatt. A radart elnézve mi ennél kicsit többet mondanánk.
A helyszínen az imént elhangzott a himnusz, a lelátók lassan megtelnek, minden készen áll a megújult Hungaroring első versenyére.
A szokottnál is nagyobb örömmel köszöntünk titeket ezen a szép vasárnapon, hiszen elérkezett az év legfontosabb napja, negyed órán belül elrajtol a 40. Magyar Nagydíj!







