Norrisszal közölték, hogy ha jön egy safety car, akkor keményet akarnka felrakni, mivel így csak Piastrival szemben veszítenek pozíciót.
LÁGY! – hangzott a brit válasza.
Ez volt az élő közvetítésünk, de maradjatok velünk, hiszen bőven lesz még miről írnunk a következő órákban. És meg is tesszük!
Nem nagyon foglalkoztunk a végén a többiekkel: Russell lett a harmadik, Leclerc büntetést kapott, de így is negyedikként futott be, Alonso idei legjobbját érte el az ötödik hellyel, Bortoleto egy SZENZÁCIÓS hatodik helyet hozott a Saubernek, Stroll idén először káosz nélkül szerez erős pontokat, Lawson bejött nyolcadiknak Verstappent is visszatartva, és Antonelli is szerzett egy pontot egy 48 körös etap végén.
LANDO NORRIS NYERTE A 40. MAGYAR NAGYDÍJAT!
Utolsó kör...
Axl Rose fogja leinteni a győztest! De kit?
AZT A MINDENIT! Piastri majdnme nekimegy Norrisnak, utolsó előtti kör!
Piastri beijeszt, de még nincs valódi előzési lehetőség. Három kör van még ezzel együtt.
A különbség 5-6 tized, ezzel együtt négy kör van hátra.
Na MOST már nincs DRS-e Norrisnak!
Norris használhat DRS-t a lekörözöttek miatt. Még öt kör van hátra.
Leclerc-t vizsgálják. Van is miért.
Hat tized a távolság! Piastri támadhat!
Megvan az újabb hat tized! Piastri a kör végére DRS-távolságon belülre kerülhet. Nem kell már nézni a köridőket, ott vannak egymás mögött!
A 70 körös verseny 61. körében bő négy tizedet hozott Piastri, a 62. körben bő öt tizedet! Két másodpercen belül az ausztrál!
Russell hőzöng a rádióban, hogy Leclerc szabálytalanul védekezett. Tényleg elég illetlennek tűnt, de most megvan az előzés másodjára! Russell a dobogón!
Russell bepróbálkozott Leclerrc ellen, nem volt igazán veszélyes a támadás...
Ott is van az újabb hat tized, 2,8 mp a különbség, amikor tíz körön belülre érünk.
Hosszú idő óta az első kör, amikor Piastri csak két tizedet hoz. De majd most jön a fekete leves...
Közben Russell már támadja Leclerc-t a dobogóért, Piastri pedig megint bő hat tizedet adott Norrisnak. Nagyon kemény lesz a vége!
Az újabb körben megint öt tized. Hátra van még ezzel együtt 13, a különbség bő 4 másodperc.
Az előző körben hét tized. És még mindig nagyon sok van hátra.
Az első 12 helyezett van még körön belül, közülük Antonelli esetében lehet necces, hogy befejezi-e kiállás nélkül.
Ez most egy relatíve gyengébb kör volt Piastritól, de még ebben is hozott fél másodpercet.
Ami viszont vezethető, az a McLaren, Piastri repül, és már 6 másodpercen belül van, miközben még mindig van 16 kör hátra.
Leclerc teljesen ki van borulva, úgy érzi, az is csoda lesz, ha a dobogón végeznek. Mint mondja, az autója vezethetetlenné vált.
Piastri feljön a 2. helyre, 19 kör van hátra, 14 kör a gumielőny, bő 8 másodperc a különbség. Indul a csata a győzelemért.
Piastri támadási közelségben!
Bearman kiáll a bokszba, ő a nagydíj első kiesője.
Verstappen a 9. helyre jön vissza.
Óh, szegény Bearman! A verseny elején még pontszerző helyen haladó brit autója sérült, jelenleg a 16. helyen áll körhátrányban.
Piastri támadási közelségbe és lassan, a Ferrari egyszerűen nem elég gyors. És közben Verstappen jön a bokszba!
A pár perccel ezelőtti kijelentést gyorsan felülbírálva: Verstappen lehet, hogy mégsem jön már, és inkább bevállalja az egy kiállást, hogy megpróbálja az Astonokat és Bortoletót maga mögött tartani. Hihetetlen mekkora hétvégéje van a két említettnek, az Aston Martinnak és a Sauber braziljának.
Így most Piastri Leclerc mögé kerül, a monacóival szemben 5, csapattársával szemben 14 kör a gumielőnye.
Piastri lassul, sok időt veszít, kihozzák a bokszba!
Russell például most, kiszedik Norris elől, ezzel a negyedik helyre esik vissza. És nagyon jó eséllyel ebben a pozícióban is végez majd.
Közeledünk a verseny kétharmadához, nézzük az állást:
Az urak közül Piastri, Russell, Verstappen és Sainz még biztosan cserél.
Jaj de szép volt! Bortoleto is letudta a cserét, Hülkenberg pedig feltartotta Strollt, hogy ne tudjon ráesni a csapattársára.
A McLaren beugratta a Ferrarit, Leclerc cserélt másodjára, ezzel Norris és Russell mögött van most a monacói. Ráadásul nagyot fékezett, reméljük, hogy nem csúszott be annyira, hogy túllépje a sebességhatárt.
A 44 éves szamuráj 40 kör után lecserélte az abroncsait...
Piastrit megkérdezték, hogy Leclerc-re vagy Norrisra akar koncentrálni, és aligha meglepő módon a vb-harcot tartja szem előtt, nem a futamgyőzelmet.
Féltávon túl Stroll lecseréli a közepeseket keményre, és a 12. helyre jön vissza a két Williams közé – de ő már nem cserél többet.
Vizsgálják a Verstappen–Hamilton előzést.
Az esőesély most már igen csekély.
Közben az 5-6-7-8. helyen Alonso, Bortoleto, Stroll és Lawson még nyúzza a közepeseket, amin rajtoltak, ahogy a Verstappen mögött a 10. helyet elfoglaló Hamilton is a keményeket.
Szóval most Norris feltette azokat a keményeket, amelyeken terv szerint teljesíti a verseny hátralévő részét. És most ugyen 12-13 kör gumielőnye van Leclerc-rel, Piastrival és Russell-lel szemben, de nem nyomhatja ki a szemét az autónak, ha meg akarja csinálni az egy kiállást. És meg akarja.
Verstappen aztán Hadjart is gyorsan megeszi, Bearman pedig inkább a bokszba menekül a holland elől. És most Norris jön a bokszba a 31. kör végén!
Leclerc 3,5, Piastri 5 másodpercre Norristól.
VERSTAPPEN! A Mansellben előzte meg Hamiltont, aki lefutott a bukótérbe a holland elől.
„Érzem, amit a futam előtt megbeszéltünk. Ezeket a dolgokat előbb meg kell beszélnünk, mielőtt megcsináljuk őket” – mondta Leclerc, majd hozzáteszi, hogy ezek miatt a dolgok miatt veszítik el a versenyt. Hát jó.
Norris most már jóval lassabb az őt üldöző hármasnál. Kockázatos az az egy kiállás...
Verstappen most megérkezett Hamilton mögé – persze gumielőnyben.
Verstappen panaszkodik, hogy hiába szedték ki Bortoleto mögül, ha közben forgalomba tér vissza a csere után.
Norris pár körrel ezelőtt panaszkodott arra, hogy az abroncsai feladták a harcot... Lehet, hogy ez inkább csak trükk volt, és valójában az egy kiállás a cél?
A top10-ből Leclerc, Piastri és Russell járt bokszban.
Piastri is letudja Alonsót, szűk két másodperc a hátránya Leclerc mögött. Nézzünk egy állást:
Leclerc megfogja Alonsót és ezzel a második helyen halad. Norris nem cserélt még, és egyelőre nem rettenetesen lassú még.
Leclerc megtartja az elsőséget, Alonso és Bortoleto közé jönnek vissza mindketten, Russell már a brazil mögött.
Leclerc-t hívja a Ferrari a 20. kör végén, Russell is bejön, Norris viszont a pályán és vezet.
Keményeket kapott, vajon reagál-e a Ferrari?
Piastri érkezik a 19. kör végén kerékcserére. Tükörsima csere.
Verstappen jön a bokszba a 7. helyről, nagyon beragadt a holland Alonso és Boroleto mögé. Így most a korábban cserélő Hülkenberg mögött, de a többi már cserélő előtt halad.
Piastrit megindítják Leclerc után!
Egyelőre még csak a mezőny végén zajlanak a cserék, a lágyon rajtolók most már mind letudták a magukét.
És megvan a hétvége nézőszáma is: 300 ezer néző tette tiszteletét a 40. Magyar Nagydíj hétvégéjén.
Gobodics főszerkesztő az 1-es és a 2-es kanyar közötti részről jelenti, hogy nagyon durva szél fúj az 1-es felől.
Hülkenberg kap öt másodpercet, mert gurult az autója a rajt előtt.
Az első hárrmas kicsit elnyúlt egymástól, Norris ráesett Russell nyakára, Alonso 10 másodpercre Norristól.
Így állunk 10 kör után:
Hadjar kezét összeverte az előtte haladó autó által felvert kavics. A kameraképen látható, ahogy elkapta a kezét onnan.
Bortoleto megúszta, Akkor viszont ez a hatodik hely jelenleg teljesen tiszta.
Leclerc előnye már a három másodpercet közelíti, Alonso az ötödik helyen leszakad az első négyesről, és egyre többeket tart fel.
A másik Saubert, Hülkenberget is vizsgálják bemozdulás miatt – a német már túl van egy kiálláson, így természetesen utolsó.
Ajjaj, Bortoleto lehet, hogy bemozdult a rajtnál. A hatodik helyen a brazil, ez sokba kerülhet neki.
Norris feljön a negyedik helyre megelőzve Alonsót, akit az ügyfelel Bortoleto gyötör már, közben Verstappen megfogta Strollt.
Verstappen visszaelőzi Lawsont, így ismét a nyolcadik helyen áll...
Hamilton a keményeken visszaesett a 14. helyre...
Leclerc vezet, mögötte Piastri, Russell és Alonso! Norris az ötödik, Bortoleto a hatodik!
ELRAJTOLT A 40. MAGYAR NAGYDÍJ!
Elkezdődött a felvezető kör!
A Pirelli szerint egy és két kiállás is elképzelhető, és mindhárom keverék előkerülhet. Nos, ebben igazuk lett, hiszen már a rajtnál is fent van mind a három az egyes autókon. A többség közepesen, Hamilton és Gasly keményen, Sainz, Hülkenberg és Albon lágyon.
Itt vannak a rendelkezésre álló abroncsok, meglehetősen változatos a helyzet. Tegyük hozzá, hogy használtnak minősül az is, amit szándékosan bejárattak.

Piastri a rajt előtt nem sokkal azt mondta, hogy egyszerűbb lesz az élete, ha az első kanyarban már ő vezet. Ezt mondjuk mi is megmondtuk volna.
Az FIA közlése szerint 20 százalék esély van az esőre a futam alatt. A radart elnézve mi ennél kicsit többet mondanánk.
A helyszínen az imént elhangzott a himnusz, a lelátók lassan megtelnek, minden készen áll a megújult Hungaroring első versenyére.
A szokottnál is nagyobb örömmel köszöntünk titeket ezen a szép vasárnapon, hiszen elérkezett az év legfontosabb napja, negyed órán belül elrajtol a 40. Magyar Nagydíj!







