DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Monacói Nagydíj

A kerékcserés szabály miatt kiszámíthatatlan verseny vár az F1-es mezőnyre Monacóban: az élről Lando Norris indul, mögötte Leclerc, Piastri, Verstappen, Hadjar és Alonso. Kövesd velünk élőben!

Szeretettel köszöntünk mindenkit a Monacói Nagydíj élő közvetítésében!

A rajtig hátralévő negyed órában igyekszünk ellátni titeket a legfontosabb információkkal. Kezdjük a rajtráccsal: Norris Ausztrália óta először a pole-ban, Leclerc és Piastri mögötte, Hamiltont és még két versenyzőt büntettek. Ide kattintva megtekinthető, hogy vág neki a mezőny a szezon nyolcadik futamának.

Az új monacói kerékcsereszabály értelmében három szett abroncsot kell használnia a versenyzőknek, azaz alapesetben két kerékcserét kell végrehajtania a versenyzőknek.

Ez pedig alaposan megkavarhatja a dolgokat, a Pirelli például meg sem próbált jóslatokba bocsátkozni: Bármi megtörténhet!

1920_08-mc25-strategies

Egészen változatos az is, hogy ki hány szett abronccsal rendelkezik a rajt előtt. Max Verstappennek mindenki mással ellentétben muszáj lesz használnia a C6-os lágyat, ugyanis csak két szettje van a közepes+kemény abroncsokból, miközben mindenki másnak legalább három.

f1-monaco-gumik

Hogy milyen kalamajka történhet az első kanyarban, azt tökéletesen megmutatta az F2-esek mai rajtja...

f2-monaco-crash

Az első ötösből Verstappen indul keményen, mindenki más közepesen. A teljes mezőnyből ketten tettek fel lágyat Liam Lawson és Yuki Tsunoda személyében.

Elindult a felvezető kör, perceken belül rajtol az F1 történetének második olyan futama, ahol kötelező három szett abroncsot használni.

ELRAJTOLT A VERSENY!

Szép tiszta a rajt, Bortoleto viszont beleáll a falba az alagút előtt!

Továbbment a brazil, a visszaesése mellett egyetlen helycsere...

És most borul minden! VSC, az első kör végén Tsunoda, Gasly, Bearman és persze Bortoleto a bokszban. Bearmannek nagyon hosszú a cseréje... Tsunoda és Gasly ezzel nagyot nyerhet.

Bearman hátránya fél perc Gasly mögött, Bortoleto még egy ötössel mögötte.

Bortoleto egyébként Antonellivel vívott, amikor a baleset történt. A brazil úgy érezte, az olasz terelte a falba. Véleményes.

Már a 4. kör elején járunk, továbbra is VSC, de más nem cserélt, csak Tsunoda, Gasly, Bearman és Bortoleto. Nagyon fájhat Bearmannek a bokszban hagyott 20 másodperc...

A negyedik kör végén végre zöld zászló, lehet menni!

A bokszkiállás kb. 19 másodperc veszteséget jelent. Szóval ha most mindenki kiállna, Tsunoda harmadik lenne. Bearman pedig körönként másodperceket farag a hátrányán. Hármat-négyet...

Bearman tempója elképesztő, látszik, mekkora különbség van a visszafogott és a versenytempó között!

Gasly! Kitöri az Alpine kerekét, megvan az első kieső.

Visszahozza az autót, ennek itt a vége.

Egy csúnya nagy törmelékdarab ott van a sikánban, ezt valahogy meg kell oldani.

Óh! A visszajátszáson látszik, hogy Tsunodába rohant bele Gasly! A baleset arra emlékeztet, ahogy annak idején Raikkönen belecsattant Sutilba bő tizenöt éve ugyanezen a helyen.

"Idióta, hát mit csinál?!" – véleményezte Tsunoda volt csapattársa manőverét.

Végre levették a sárga zászlót, egyúttal kinyitották a bokszutcát, miután egy rövid időre bezárták, ugyanis Gasly a ronccsal leparkolt a boksz közepén.

Tsunoda autója úgy tűnik, hogy rendben van. Ami pedig Bearmant illeti, miután beérte a mezőny végét, most már ő sem száguldozhat tovább.

Hülkenberg cserélt, most messze le van szakadva, de valószínűleg gyorsan felzárkózik a 9. helyezett Lawsontól a mezőny végéig tartó vonatra.

Jön Colapinto is, természetesen most ő kerül a végére. Ebből a bolyból bárki ha kiáll, az a sor végére kerül.

Hadjar jön az ötödik helyről! Az élmezőnyből ő az első, de vajon megéri?

Meg! Lawson annyira feltartja a sort, hogy Hadjar visszajön a nyolcadk helyre. C6-ost kap, most ő az egyetlen versenyző lágyon.

Alonso és Ocon cserélt, ők is a Lawson-vonat elé jönnek vissza – de Hadjar mögé.

Így áll most az első tízes, Hadjar, Alonso és Ocon cserélt közülük. És most jön Hamilton!

Hamilton a cserével átugrotta Hadjart! 

És közben a 19. körre Oliver Bearman mindjét cseréjét letudta. Csak nagy bánatára beragadt Stroll mögé, így nem tud ismét őrült tempót autózni.

Norris is cserél, keményet kap, az élmezőnyből Leclerc, Piastri és Verstappen nem volt még kint.

Hadjar újra jön! Szenzációs húzás volt a Racing Bulls részéről, így is nyolcadik a francia, a Lawson-vonat elé jön vissza. A csapattárs most nagyon sokat tett Hadjar jó eredményéért!

Piastri cseréje lassú volt, 7,5 másodpercre van csapattársától. A verseny harmadához közelítünk. 

Lawsonnak köszönhetően egyértelműen két csoportba sorolhatjuk a pilótákat, hiszen az első nyolcas végén Hadjar már kétszer cserélt, miközben a mögötte érkezők egyszer sem – vagy akik egyszer, azok a mezőny végén állnak.

Leclerc visszatér a csere után Norris és Piastri közé. Verstappen nem volt még kint az első nyolcasból.

Jelen állás szerint az első nyolcas mögött még ketten szerezhetnek pontot, és erre a két helyre nagyon jó eséllyel pályázhat Tsunoda, a két Sauber és Colapinto, akik már túl vannak egy cserén.

Bortoleto és Colapinto letudja a második cserét, ez ígéretes húzás. Bár a brazil most ötven körre kapott lágyakat...

Pillanatkép a 28. körből kiállásszámokkal:

A közölt állás már nem is aktuális, ugyanis Verstappen kijött a bokszba. Ocon letudta a második cserét, ő most a 10. úgy, hogy előtte Lawson és Albon még nem cserélt.

Bearman nagyon próbálkozik Stroll ellen, valahányszor valakit elenged a kanadai a lekörözéseknél, megpróbálja beszúrni az autót.

Ez meglehetősen specifikus volt: Verstappen váltáskor úgy érzi magát, "mintha az 1972-es Monacói Nagydíjon" lenne.

Lawson csere, egy körre rá Albon is, és miután Sainz mögöttük megfogta a sort, vissza is jönnek a 9-10. helyre. Most ők az utolsó két pontszerző hely fő esélyesei. A Racing Bulls és a Williams kibabrált mindenkivel.

Sainz, Russell és Antonelli az utolsó három, aki még nem cserélt a 11-12-13. helyen.

Ó, Bortoleto hármadszor is kiáll.

Alonso kiesik műszaki hiba miatt! Ebben benne volt most 4-6 pont, ehelyett ismét 0 a vége. Elképesztően peches a spanyol idén.

Ezzel Albon mögött egy újabb pontszerző hely nyílik meg, erre Tsunodának van a legjobb esélye most.

Egyébként... Nem is Tsunoda a fő esélyese annak a pontnak, hanem Bearman, hiszen neki már nem kell cserélnie!

Hohó! De okos  a Williams! Albon elengedi Sainzot, hogy a spanyol hadd autózza a maga tempóját, és most ő fogja vissza a mezőnyt. Bár mivel Sainz még egyszer sem állt ki, nehéz látni, ebből hogy lenne pontszerzés.

Albon botrányosan lassú tempót megy, ha a Williams ebből kihoz egy kettős pontszerzést, az a csapatmunka diadala lesz. Közben Hülkenberg tett fel egy szett C6-ost, de sok esély nincsa arra, hogy ebből pontszerzés legyne, hiszen ahhoz legalább hármat előznie kéne.

Russell panaszkodik a rádióban Albon sebességére. Továbbra is bő három másodperccel gyorsabb Sainz körönként Albonnál, és az általa feltartott vonatnál.

Piastri, aki nemrég megtámasztotta a falat kicsit, letudja második kiállását.

Russell! A bukótéren át megelőzte Albont! És nem adja vissza a helyet neki – közben Sainz megcsinált egy kiállást, és Russell előtt marad! A brit úgy van vele, hogy legföljebb majd megbüntetik?

Norris kiállt, Verstappen vezet, de a hollandnak még jönnie kell.

Russell áthajtásos büntetést kap. És most Antonelli is eljátssza ugyanazt!

És Antonelli most gyorsan visszaengedi Albont. Hát ez is érdekes.

Nézzük az állást a verseny kétharmadán túl:

Sainz jön a második cserére, Russell letudta az áthajtást. És Sainz ott van a kilencedik helyen, a Williams megcsinálta a kettős pontszerzést. Szenzációs csapatmunka!

A pontzónából már csak Verstapen nem állt ki kétszer. No meg Russell a tizedik helyen, de ő onnan el fog tűnni rövidesen.

Verstappen abban az esetben, ha kiállna, a negyedik helyre jönne vissza, Hamilton előtt bőséges előnnyel. Éppen ezért nem kell sietnie a bokszba állni, hanem várhatnak arra, hogy egy versenymegszakítással kapjanak egy olcsó vagy akár ingyen cserét.

Sainznak szólnak, hogy vissza kell adni Albonnak a helyet, amit kapott tőle. A spanyol azt felelte, hogy meglesz, de csak az utolsó körben, mert addig még bármi történhet.

A Williamsek játéka lehet, hogy Russellt bosszantotta a legjobban, de Bearmannek fájhat a legjobban, hiszen jelen állás szerint a 11. helyre van a legnagyobb esélye.

Russell megcsinálja az első cseréjét és Antonelli elé jön vissza. Most az olasz játszotta el azt, amit korábban Lawson és a két Williams, így lehet, hogy a 11. helyre odavarázsolják Russellt.

Sainz elengedte Albont, így a thai a 9., a spanyol a 10. most.

Antonelli 5 másodperccel lassabb, mint Russell. Odabűvölik Russellt bizony a 11. helyre, azaz egy kiesés esetén még pontszerzés is lehet belőle.

Verstappen tartja a vezetést, még nyolc kör van hátra. Vár a pirosra, vár az ingyen cserére. Russell közben nagy tempót autózik, mindjárt meglesz a második csere is, amivel a 11. helyen marad.

Norrisnak kezdenek meglátásai lenni: egyrészt szeretné, hogy Piastri megérkezzen és segítsen Leclerc-t nyomás alá helyezni, másrészt jelzi, hogy Verstappen feltartja őt.

Megvolt Russell második cseréje, Antonelli feláldozásával a 11. hely az övé. Az olasz még nem járt a bokszban, lassan ideje lenne. Meg amúgy Tsunoda is tartozik még eggyel.

A rengeteg feltartás azt eredményezte, hogy a 9. helytől, azaz a Williamsektől lefelé két kör hátrányban vannak a versenyzők. Antonelli letudta a második cseréjét, ezzel utolsó.

Jön egy Red Bull, de ez Tsunoda. Verstappen még mindig nem. Az utolsó előtti kör kezdődik.

Na most cserélt Verstappen, a holland jön a negyedik helyre, Norris pedig elvágtathat a győzelemért.

Norris leszakítja a többieket, és leggyorsabb kört futva NYERI MEG A MONACÓI NAGYDÍJAT!

Ez volt a Monacói Nagydíj élő közvetítése, de maradjatok a Formulán, hiszen jövünk mindenféle érdekességgel és nyilatkozattal, s azt se feledjétek el, hogy hamarosan következik az Indy 500!