DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
15:15

Gasly! Kitöri az Alpine kerekét, megvan az első kieső.

Ez volt a Monacói Nagydíj élő közvetítése, de maradjatok a Formulán, hiszen jövünk mindenféle érdekességgel és nyilatkozattal, s azt se feledjétek el, hogy hamarosan következik az Indy 500!

Norris leszakítja a többieket, és leggyorsabb kört futva NYERI MEG A MONACÓI NAGYDÍJAT!

Na most cserélt Verstappen, a holland jön a negyedik helyre, Norris pedig elvágtathat a győzelemért.

Jön egy Red Bull, de ez Tsunoda. Verstappen még mindig nem. Az utolsó előtti kör kezdődik.

A rengeteg feltartás azt eredményezte, hogy a 9. helytől, azaz a Williamsektől lefelé két kör hátrányban vannak a versenyzők. Antonelli letudta a második cseréjét, ezzel utolsó.

Megvolt Russell második cseréje, Antonelli feláldozásával a 11. hely az övé. Az olasz még nem járt a bokszban, lassan ideje lenne. Meg amúgy Tsunoda is tartozik még eggyel.

Norrisnak kezdenek meglátásai lenni: egyrészt szeretné, hogy Piastri megérkezzen és segítsen Leclerc-t nyomás alá helyezni, másrészt jelzi, hogy Verstappen feltartja őt.

Verstappen tartja a vezetést, még nyolc kör van hátra. Vár a pirosra, vár az ingyen cserére. Russell közben nagy tempót autózik, mindjárt meglesz a második csere is, amivel a 11. helyen marad.

Antonelli 5 másodperccel lassabb, mint Russell. Odabűvölik Russellt bizony a 11. helyre, azaz egy kiesés esetén még pontszerzés is lehet belőle.

Sainz elengedte Albont, így a thai a 9., a spanyol a 10. most.

Russell megcsinálja az első cseréjét és Antonelli elé jön vissza. Most az olasz játszotta el azt, amit korábban Lawson és a két Williams, így lehet, hogy a 11. helyre odavarázsolják Russellt.

A Williamsek játéka lehet, hogy Russellt bosszantotta a legjobban, de Bearmannek fájhat a legjobban, hiszen jelen állás szerint a 11. helyre van a legnagyobb esélye.

Sainznak szólnak, hogy vissza kell adni Albonnak a helyet, amit kapott tőle. A spanyol azt felelte, hogy meglesz, de csak az utolsó körben, mert addig még bármi történhet.

Verstappen abban az esetben, ha kiállna, a negyedik helyre jönne vissza, Hamilton előtt bőséges előnnyel. Éppen ezért nem kell sietnie a bokszba állni, hanem várhatnak arra, hogy egy versenymegszakítással kapjanak egy olcsó vagy akár ingyen cserét.

A pontzónából már csak Verstapen nem állt ki kétszer. No meg Russell a tizedik helyen, de ő onnan el fog tűnni rövidesen.

Sainz jön a második cserére, Russell letudta az áthajtást. És Sainz ott van a kilencedik helyen, a Williams megcsinálta a kettős pontszerzést. Szenzációs csapatmunka!

Nézzük az állást a verseny kétharmadán túl:

És Antonelli most gyorsan visszaengedi Albont. Hát ez is érdekes.

Russell áthajtásos büntetést kap. És most Antonelli is eljátssza ugyanazt!

Norris kiállt, Verstappen vezet, de a hollandnak még jönnie kell.

Russell! A bukótéren át megelőzte Albont! És nem adja vissza a helyet neki – közben Sainz megcsinált egy kiállást, és Russell előtt marad! A brit úgy van vele, hogy legföljebb majd megbüntetik?

Piastri, aki nemrég megtámasztotta a falat kicsit, letudja második kiállását.

Russell panaszkodik a rádióban Albon sebességére. Továbbra is bő három másodperccel gyorsabb Sainz körönként Albonnál, és az általa feltartott vonatnál.

Albon botrányosan lassú tempót megy, ha a Williams ebből kihoz egy kettős pontszerzést, az a csapatmunka diadala lesz. Közben Hülkenberg tett fel egy szett C6-ost, de sok esély nincsa arra, hogy ebből pontszerzés legyne, hiszen ahhoz legalább hármat előznie kéne.

Hohó! De okos  a Williams! Albon elengedi Sainzot, hogy a spanyol hadd autózza a maga tempóját, és most ő fogja vissza a mezőnyt. Bár mivel Sainz még egyszer sem állt ki, nehéz látni, ebből hogy lenne pontszerzés.

Egyébként... Nem is Tsunoda a fő esélyese annak a pontnak, hanem Bearman, hiszen neki már nem kell cserélnie!

Ezzel Albon mögött egy újabb pontszerző hely nyílik meg, erre Tsunodának van a legjobb esélye most.

Alonso kiesik műszaki hiba miatt! Ebben benne volt most 4-6 pont, ehelyett ismét 0 a vége. Elképesztően peches a spanyol idén.

Ó, Bortoleto hármadszor is kiáll.

Sainz, Russell és Antonelli az utolsó három, aki még nem cserélt a 11-12-13. helyen.

Lawson csere, egy körre rá Albon is, és miután Sainz mögöttük megfogta a sort, vissza is jönnek a 9-10. helyre. Most ők az utolsó két pontszerző hely fő esélyesei. A Racing Bulls és a Williams kibabrált mindenkivel.

Ez meglehetősen specifikus volt: Verstappen váltáskor úgy érzi magát, "mintha az 1972-es Monacói Nagydíjon" lenne.

Bearman nagyon próbálkozik Stroll ellen, valahányszor valakit elenged a kanadai a lekörözéseknél, megpróbálja beszúrni az autót.

A közölt állás már nem is aktuális, ugyanis Verstappen kijött a bokszba. Ocon letudta a második cserét, ő most a 10. úgy, hogy előtte Lawson és Albon még nem cserélt.

Pillanatkép a 28. körből kiállásszámokkal:

Bortoleto és Colapinto letudja a második cserét, ez ígéretes húzás. Bár a brazil most ötven körre kapott lágyakat...

Jelen állás szerint az első nyolcas mögött még ketten szerezhetnek pontot, és erre a két helyre nagyon jó eséllyel pályázhat Tsunoda, a két Sauber és Colapinto, akik már túl vannak egy cserén.

Leclerc visszatér a csere után Norris és Piastri közé. Verstappen nem volt még kint az első nyolcasból.

Lawsonnak köszönhetően egyértelműen két csoportba sorolhatjuk a pilótákat, hiszen az első nyolcas végén Hadjar már kétszer cserélt, miközben a mögötte érkezők egyszer sem – vagy akik egyszer, azok a mezőny végén állnak.

Piastri cseréje lassú volt, 7,5 másodpercre van csapattársától. A verseny harmadához közelítünk. 

Hadjar újra jön! Szenzációs húzás volt a Racing Bulls részéről, így is nyolcadik a francia, a Lawson-vonat elé jön vissza. A csapattárs most nagyon sokat tett Hadjar jó eredményéért!

Norris is cserél, keményet kap, az élmezőnyből Leclerc, Piastri és Verstappen nem volt még kint.

És közben a 19. körre Oliver Bearman mindjét cseréjét letudta. Csak nagy bánatára beragadt Stroll mögé, így nem tud ismét őrült tempót autózni.

Hamilton a cserével átugrotta Hadjart! 

Így áll most az első tízes, Hadjar, Alonso és Ocon cserélt közülük. És most jön Hamilton!

Alonso és Ocon cserélt, ők is a Lawson-vonat elé jönnek vissza – de Hadjar mögé.

Meg! Lawson annyira feltartja a sort, hogy Hadjar visszajön a nyolcadk helyre. C6-ost kap, most ő az egyetlen versenyző lágyon.

Hadjar jön az ötödik helyről! Az élmezőnyből ő az első, de vajon megéri?

Jön Colapinto is, természetesen most ő kerül a végére. Ebből a bolyból bárki ha kiáll, az a sor végére kerül.

Hülkenberg cserélt, most messze le van szakadva, de valószínűleg gyorsan felzárkózik a 9. helyezett Lawsontól a mezőny végéig tartó vonatra.

Tsunoda autója úgy tűnik, hogy rendben van. Ami pedig Bearmant illeti, miután beérte a mezőny végét, most már ő sem száguldozhat tovább.

Végre levették a sárga zászlót, egyúttal kinyitották a bokszutcát, miután egy rövid időre bezárták, ugyanis Gasly a ronccsal leparkolt a boksz közepén.

"Idióta, hát mit csinál?!" – véleményezte Tsunoda volt csapattársa manőverét.

Óh! A visszajátszáson látszik, hogy Tsunodába rohant bele Gasly! A baleset arra emlékeztet, ahogy annak idején Raikkönen belecsattant Sutilba bő tizenöt éve ugyanezen a helyen.

Egy csúnya nagy törmelékdarab ott van a sikánban, ezt valahogy meg kell oldani.

Visszahozza az autót, ennek itt a vége.

Bearman tempója elképesztő, látszik, mekkora különbség van a visszafogott és a versenytempó között!

A bokszkiállás kb. 19 másodperc veszteséget jelent. Szóval ha most mindenki kiállna, Tsunoda harmadik lenne. Bearman pedig körönként másodperceket farag a hátrányán. Hármat-négyet...

A negyedik kör végén végre zöld zászló, lehet menni!

Már a 4. kör elején járunk, továbbra is VSC, de más nem cserélt, csak Tsunoda, Gasly, Bearman és Bortoleto. Nagyon fájhat Bearmannek a bokszban hagyott 20 másodperc...

Bortoleto egyébként Antonellivel vívott, amikor a baleset történt. A brazil úgy érezte, az olasz terelte a falba. Véleményes.

Bearman hátránya fél perc Gasly mögött, Bortoleto még egy ötössel mögötte.

És most borul minden! VSC, az első kör végén Tsunoda, Gasly, Bearman és persze Bortoleto a bokszban. Bearmannek nagyon hosszú a cseréje... Tsunoda és Gasly ezzel nagyot nyerhet.

Továbbment a brazil, a visszaesése mellett egyetlen helycsere...

Szép tiszta a rajt, Bortoleto viszont beleáll a falba az alagút előtt!

ELRAJTOLT A VERSENY!

Elindult a felvezető kör, perceken belül rajtol az F1 történetének második olyan futama, ahol kötelező három szett abroncsot használni.

Az első ötösből Verstappen indul keményen, mindenki más közepesen. A teljes mezőnyből ketten tettek fel lágyat Liam Lawson és Yuki Tsunoda személyében.

Hogy milyen kalamajka történhet az első kanyarban, azt tökéletesen megmutatta az F2-esek mai rajtja...

f2-monaco-crash

Egészen változatos az is, hogy ki hány szett abronccsal rendelkezik a rajt előtt. Max Verstappennek mindenki mással ellentétben muszáj lesz használnia a C6-os lágyat, ugyanis csak két szettje van a közepes+kemény abroncsokból, miközben mindenki másnak legalább három.

f1-monaco-gumik

Ez pedig alaposan megkavarhatja a dolgokat, a Pirelli például meg sem próbált jóslatokba bocsátkozni: Bármi megtörténhet!

1920_08-mc25-strategies

Az új monacói kerékcsereszabály értelmében három szett abroncsot kell használnia a versenyzőknek, azaz alapesetben két kerékcserét kell végrehajtania a versenyzőknek.

A rajtig hátralévő negyed órában igyekszünk ellátni titeket a legfontosabb információkkal. Kezdjük a rajtráccsal: Norris Ausztrália óta először a pole-ban, Leclerc és Piastri mögötte, Hamiltont és még két versenyzőt büntettek. Ide kattintva megtekinthető, hogy vág neki a mezőny a szezon nyolcadik futamának.

Szeretettel köszöntünk mindenkit a Monacói Nagydíj élő közvetítésében!