DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
Élő cikkek

Így zajlott az F1-es Magyar Nagydíj időmérője

A McLaren volt a leggyorsabb az edzéseken, de a kvalifikáció előtt megérkezett az eső a Hungaroringre: kövessétek velünk az eseményeket!

Nagy szeretettel köszöntünk ismét mindenkit, negyed óra múlva kezdődik a 39. Formula-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzése, ahol eldől a vasárnapi rajtsorrend - tartsatok velünk!

És talán a hétvége előtt ezt nem gondoltuk volna, de az időjárással kell kezdenünk, ugyanis bő fél órával ezelőtt elkezdett esni az eső a Hungaroringen! Jelenleg is esik a pályán, de az egyelőre nagy kérdés, hogy erősödni fog-e az intenzitása.

Ez a változás pedig az eddig látott erőviszonyokat is megkavarhatja: a száraz szabadedzéseken a McLaren volt a leggyorsabb, néhány órája az FP3-on konkrétan 1-2-ben végzett Lando Norris és Oscar Piastri, de nem volt messze Max Verstappen sem a jelentősen átszabott Red Bull-lal, sőt a hosszabb etapokon is erősnek tűnt az RB20-as a holland és Sergio Perez alatt is - az FP3 összefoglalója itt, a pénteki edzések elemzése itt olvasható.

Az FIA hivatalosan is vizesnek minősítette a pályát tíz perccel a Q1 előtt, de mivel egyelőre nem tűnik intenzívnek a csapadék, így még trükkösebbek lehetnek az elején a körülmények.

Egészkor kezdődik a Q1, akkor derül majd ki igazán, hogy valójában milyenek a körülmények a pályán.

Mielőtt viszont beindul az akció, ajánljuk magunkat, hiszen utazó tudósítónk, Mészáros Sándor már-már hagyománynak nevezhető módon exkluzív interjút készíthetett Stefano Domenicali F1-vezérigazgatóval, amelynek első részében a Magyar Nagydíj és a Hungaroring fejlesztéseit méltatta a sportvezető - mindez itt olvasható.

Elindult a Q1, és úgy tűnik, a csapatok és a pilóták nem számítanak túl nedves aszfaltra, ugyanis az első fecskék egyből a slick lágyakon gurultak ki.

Bottas jelenti is a rádión, hogy "a pálya rendben van a slick gumikhoz". Hát akkor legfeljebb itt az első körökben láthatunk majd némi óvatosságot az eddigi eső miatt - aztán kiderül, hogy jön-e még további csapadék a következő egy órában.

Hopp, Piastrinak viszont azt jelentik, hogy egy kör múlva újabb eső jöhet! Na így viszont még érdekes lehet ez a Q1!

Közben érkeznek az első köridők, egyelőre Sargeant vezet 1:17,7-es idővel. Összehasonlításképp: Norris 1:16,0-val zárta az élen a harmadik edzést.

Piastri 1:17,5-ös fut, Sainz már 1:17,2-t, ami jól mutatja, hogy nem ideálisak a körülmények azért.

Hamilton az új éllovas, 1:17,0 az új etalon idő. És közben sárga zászló az első szektorban...

Hamilton, Sainz, Piastri, Norris, Sargeant (!), Verstappen, Perez az első hét sorrendje hét perc elteltével. Pedig Sargeant egy csúnya elfékezést is bemutatott a célegyenes végén, belement a falba, emiatt lehetett a sárga zászló.

Verstappen ugrk fel a harmadik helyre Hamilton és Sainz mögé. A nagyok közül Russell nincs benne a top 10-ben - de persze a lényeg most még csak a top 15 lesz.

Itt a Sargeant-hiba képben - pedig még mindig a hetedik helyen áll az amerikai...

Russell alatt úszott el a Mercedes a 8-as kanyarban, de megfogta. Nem áll jól a brit, csak a 14. hely az övé. Kieső pozícióban Ricciardo, Stroll, Magnussen, Zhou és Hülkenberg bő hét perccel a Q1 vége előtt.

Aki még Sargeant mellett kiemelendő helyen áll, az Alonso, aki ötödik az Aston Martinnal.

Előbb sárga, majd piros zászló! És hihetetlen, de Perez a falban!

A 8-as kanyarba bemenet dobja el a Red Bullt a mexikói... Hát pfú, ennél rosszabbkor nem is jöhetne egy ilyen hiba a mexikóitól, akinek nagyon inog az ülése...

Perez napjai alighanem meg vannak számlálva, tényleg elképesztő hullámvölgyben...

6 perc 45 másodperccel a vége előtt jött egyébként a piros zászló, és közben néhány csepp eső újra esik a Ringen. Jelenleg Ricciardo, Stroll, Magnussen, Zhou és Hülkenberg az utolsó öt helyen, ők esnének ki pillanatnyi állás szerint.

16:22-kor folytatódik majd a Q1, azaz bő két perc múlva. És a radarkép szerint pár percig még szemerkélni fog az eső - trükkös végjáték lesz ez az első szakaszban!

Folytatódik az időmérő, a két Stake egyből jön is a pályára, méghozzá slickeken. Úgy fest, most sem annyira erős az esőzés, hogy interekre legyen szükség.

A többség amúgy még várakozik a bokszban, a két Stake mellett csak Russell és Albon a pályán.

Sárga szektoridők egyelőre mindenkinél, Russell jelzi is rádión, hogy még túl nedves az aszfalt. Három és fél perc hátra a Q1-ből.

Russell második köre sem az igazi, de már jobb, mint az előző, a középső szektor már zöldül. Szép lassan szállingóznak is ki a többiek a pályára.

Russell végül javít is, lila utolsó szektorral a tizedik helyre jön előre. Lehet akkor javítani - jön az utolsó másfél perc, jönnek az utolsó körök!

Csak Ocon és Gasly maradt a bokszban, a 11. és 13. helyen a két Alpine, meglátjuk, hogy okos vagy vakmerő döntés volt-e ez...

Jönnek a zöld, azaz egyéni legjobb szektoridők. Az élen közben Verstappen ezredre beéri Hamiltont.

Stroll előreugrik a negyedik helyre, Ricciardo viszont az elsőre! Úh, nagyon sokat gyorsulnak, a két Alpine így szinte biztosan ki fog esni.

És bizony mindkét Alpine búcsúzik, óriási butaság volt ez a franciáktól! De a legnagyobb kieső Russell, aki szintén a bokszban volt már az utolsó percekben. Perez is kiesett, Zhou pedig nem tudott javítani - ők szálltak ki a meccsből.

És Ricciardóé közben a Q1 Hamilton és Verstappen előtt - itt a teljes Q1-es sorrend:

Russell kicsit méltatlankodott a rádión, hogy miért nem töltöttek elég üzemanyagot az autójába ahhoz, hogy a Q1 végéig folyamatosan körözhessen a folyamatosan javuló körülmények fényében...

Elindult közben a Q2 - a rend kedvéért: 15 perc, a top 10 jut be a harmadik szakaszba, azaz újabb öt pilótától búcsúzunk.

Sainz jött ki egyelőre egyedüliként, a többiek kivárnak inkább, hogy egyre javuljanak a körülmények.

Sainz 1:17,0-s idővel nyit - nagyon hasonlóval, amivel Ricciardo a Q1 élén zárt. Norris ennél egy másodperccel tudott jobbat a harmadik edzésen, tehát a körülmények azért még mindig nem tökéletesek nyilván.

Hamilton 1:16,5-re javít, de jön mögötte Verstappen, aki pedig 1:15,770-es idővel megfutja az egész hétvége legjobb körét - most már jobbak az állapotok!

És a McLaren tartja Verstappen tempóját: Piastri csupán 15 ezreddel maradt el a címvédőtől! Jön hamarosan Norris is.

Norris nem jön elsőre igazán ütős kört, csak a negyedik helyen közel fél másodperces hátránnyal. Alonso a két McLaren között a harmadik helyen az Astonnal.

Sainz megelőzi Alonsót a harmadik helyért, és csupán bő egy tizedre a Verstappen-Piastri párostól - mégis versenyképes a Ferrari?

Öt perccel a Q2 vége előtt a sorrend: Verstappen, Piastri, Sainz, Alonso, Norris, Leclerc, Stroll, Hamilton, Magnussen, Tsunoda, és a kiesőzónában Bottas, Sargeant, Albon, Hülkenberg és Ricciardo, utóbbi mért idő nélkül. Mindenki a bokszban.

Már az utolsó három percen belül járunk, kivezetőkörön a mezőny többsége.

Hamilton már az utolsó körén, ahogy Stroll is, ők a 8. és a 7. helyeken állnak, tehát éppenséggel nincsenek biztonságban. Mindenki a pályán.

Hamilton hatodik helyre javít, Stroll viszont máris hátrébb nyomja, ő ugyanis a negyedikre!

Albon a kilencedik helyre jön be, Sargeant a tizedikre, mindkét williamses továbbjutó helyen, de ez még változni fog.

Lepörög az óra, jönnek az utolsó körök! Norris átveszi a vezetést, 230 ezreddel Verstappen előtt a brit!

De a lényeg a kiesőzóna, Hamilton pedig épp csak elkerülte a búcsút: Hülkenberg egy századdal maradt el tőle! Így ő már kiesik, ahogy Bottas, Albon, Sargeant és Magnussen is. Q3-ban a két McLaren, Verstappen, a két Ferrari, a két Aston, a két Visa RB és Hamilton.

Itt a teljes Q2-es sorrend:

A két Visa RB és a két Aston szereplése a pozitív meglepetés ezen az időmérőn, de persze belejátszik az is, hogy Perezt és Russell, valamint az Alpine-okat is idejekorán elveszítettük.

Elindult a Q3, ha minden jól megy, 12 perc múlva kiderül, ki lesz a Magyar Nagydíj pole-pozíciósa - de az is lehet, hogy hamarabb, mert öt perc múlva újabb eső jöhet!

Ez egyelőre egyébként abszolút egy Norris vs. Verstappen csatának tűnik eddig a rajtelsőségért, esetleg Piastri szólhat még bele. A Ferrari és a Mercedes egy fél lépés hátrányban eddig.

Verstappen 1:15,555-ös idővel nyit, Piastri lila utolsó szektor után három tizedes hátrányban.

Hamilton bejön harmadiknak, nincs messze Piastritól. Leclerc viszont megelőzi Hamiltont is!

Norris viszont lila második és harmadik szektor után átveszi a vezetést: 1:15,227 - több mint három tizeddel vezet Verstappen előtt!

Mindenki befejezte az első körét: Norris, Verstappen, Piastri, Leclerc, Hamilton, Alonso, Sainz, Stroll, Tsunoda, Ricciardo. És az előrejelzés szerint pillanatokon belül újra elered az eső, így lehet, hogy ez a végeredmény is!

Még bő öt perc hátra, de máris jönnek a versenyzők a második próbálkozásokra.

Egyelőre jók a körülmények, Piastri lila első szektort villant - sőt, aztán Sainz is!

Piastri 22 ezreddel marad csak el Norristól, ezzel bejön másodiknak, viszont előzi Verstappent - aki azonban szintén gyorsul!

És Verstappen javít, de nem tudja megverni Piastrit sem!

És hatalmas autótörés: Tsunoda szenved nagy balesetet - piros zászló!

A sikán előtt hajtott rá a kerékvetőre a japán, ott törte össze a Visa RB-t, ami a levegőbe is emelkedett!

Csak a rend kedvéért: természetesen nincs még vége az edzésnek, hiszen 2 óra 13 másodperc maradt hátra, így fel lehet még érni egy gyorskörre.

Itt képen a baleset:

Többen már várnak is a bokszkijáratnál. Sietnük is kell majd a pilótáknak, azért csücskös lesz a felérés, főleg ha ideálisan akarják megmelegíteni a gumikat.

Jelenleg McLaren 1-2 lehetne, és alighanem az is lesz, mivel Verstappen már kiszállt az autóból.

Norrisszal azt közölték rádión, hogy öt perc múlva érkezik az újabb eső. Egyelőre még takarítják a pályát Tsunoda incidensének a helyszínén.

Verstappen már tényleg kiszállt az autóból, ahogy Alonso is, ők biztosan nem fognak már javítani a harmadik, illetve hetedik rajthelyen.

Elképesztően szoros amúgy az eleje: Norris 22 ezreddel vezet Piastri előtt, Verstappen lemaradása pedig 46 ezred a brit mögött.

És közben jön az információ: 17 óra 21 perckor nyit a bokszutca.

És akkor most vált zöldre a bokszutca végi lámpa, Norris vezetésével összesen heten gurulnak a pályára. De nagyon lassan csordogál ki Norris, majd Hamilton is, így a sor végén állók nehezen fognak felérni...

Na kik fognak felérni? Norris biztosan, Hamilton valószínűleg, a többiek kérdésesek...

Norris fél perccel a leintés előtt meg is kezdte az utolsó körét, de eleve ő áll az első helyen.

Lepörög az óra, Sainz pedig visszament a bokszba, ő nem ért volna fel. A többiek igen.

De nem jók a részidők, Norris be sem fejezi a körét, de alighanem ez így is pole-t jelent számára.

És ez most már hivatalos is: Norrisé a pole, a McLarené az első sor a Hungaroringen!

Egyedül Ricciardo javított a végén, beelőzte Tsunodát - itt a Q3 végeredménye:

Elképesztően szoros volt az élboly, 46 ezreden belül Norris, Piastri és Verstappen, és alighanem a vasárnapi futam is róluk fog majd szólni.

Ez a bizonyos futam pedig vasárnap 15 órakor fog rajtolni, tartsatok velünk akkor és addig is, hiszen jövünk a legérdekesebb nyilatkozatokkal és hírekkel!