Ez volt az F1-es Brit Nagydíj első szabadedzése
Kezdődik a Brit Nagydíj hétvégéje! Szeretettel köszöntjük kedves olvasóinkat az első szabadedzés élő közvetítésében!
Négy fiatal tehetség is autóba ül ma: a Red Bullban Perez helyén Isaac Hadjar, az Alpine-ban Gasly helyén Jack Doohan, a Williamsban Sargeant helyén Franco Colapinto, míg a Haasban Magnussen helyén a frissen bejelentett Oliver Bearman ül.
Elkezdődött az edzés, s az első percben a mezőny közel fele a pályára is hajtott!
Két perc után már csak ketten a bokszban Zhou és Hadjar személyében. Nagy buzgalommal vetették bele magukat a munkába a versenyzők.
Nem véletlen, hogy mindenki mielőbb munkához akart látni, hiszen 30 százalék esély van az esőre ezen az edzésen.
A többség a keményen körözget, néhányan a közepesen. Ebben a pillanatban Lewis Hamilton a leggyorsabb 1:29,035-tel, a Q3 végére természetesen ennél jó néhány másodperccel gyorsabb körök várhatóak.
Tsunoda beesett a sóderágyba...
...és ez nem csak sárga, hanem piros is, hiszen nem tud kijönni.
A japán elsétál, az autót a Luffield külső ívén lévő kavicságyban hagyja. A második edzésen újra próbálkozhat.
Nem siették el, még mindig áll az időmérő... De most sikerült véfre kiemelni az autót.
Na végre. 44 perc van hátra a szabaedzésből.
Verstappen a 2. helyre jön fel, George Russell egy 1:28,1-es körrel áll a lista élén.
Hoppá, Norris is hibázott, szerencséjére ő aszfaltozott bukóteret talált és nem kavicságyat.
Bearmané az első lágygumis mért kör, a brit 1:28,660-at fut.
Igazi hamisítatlan angol időjárás fogadta a mezőnyt ma: a levegő hőmérséklete 16, a pályáé 25 fok, a páratartalom 76 százalék.
Zhou is panaszkodik rá, hogy pattog az autója. Korábbban Sainz is megtette, most viszont kemény gumin is fut egy lila első szektort.
Élre is áll a spanyol, 1:27,9 most a legjobb idő.
Bottas is feltette a lágyat, ő a 7. helyre jön fel, miközben Bearman már csak a tizedik helyen áll legjobb pirosoldalfalús körével. Kíváncsian várjuk, a nagyok közül mikor teszi fel valaki a lágyakat.
Bottas is feltette a lágyat, ő a 7. helyre jön fel, miközben Bearman már csak a tizedik helyen áll legjobb pirosoldalfalús körével. Kíváncsian várjuk, a nagyok közül mikor teszi fel valaki a lágyakat.
Hülkenberg és Ocon lesz a következő.
Verstappen élre áll a közepeseken: 1:27,7-es kört fut a holland.
Hülkenberg a 6., Ocon a hetedik helyen a lágyakon, de most jön az első igazi nagyágyú a pirosakon Piastri személyében.
Hadjar mindössze hat kört tett meg eddig, most viszont ismét a pályára küldik a Red Bull fiatal tehetségét. Colapinto és Doohan pedig megkapta a lágyakat, na nézzük, mire mennek vele.
Piastri egy gyenge utolsó szektorral is élre áll 1:27,6-os idővel. Ő az első a hétvégén, aki egy másodpercen belülre kerül a tavalyi pole-körhöz képest.
Dookhan ezredre ugyanazt hozza a lágyon, mint Zhou és egy hajszállal jobbat, mint Albon.
Norris feljön az élmezőnybe, két tizedet kap Piastritól, aki használt lágyakon is jobbat fut, mint bárki más – igaz, a mögötte lévő Verstappennek és Russellnek nem volt lágyas köre (még).
Hadjar ismét a bokszban, csak tíz kört futott eddig a francia – a legkevesebbet Tsunodán kívül. Nem tudni a hátteret, de aligha így tervezte.
Norris! Ő is használt lágyakon megy körbe, három zöld szektorral áll az élre 1:27,4-es idővel, mögé pedig Stroll jön fel egy bő tizedes lemaradással.
A leggyorsabb szektorok jelenleg Strollé, Verstappené és Russellé.
Esőcseppeket jelentenek.
Óh! Baj van Piastri autójával!
Az ausztrál lassú menetben döcög vissza a bokszba, épphogy gurul.
És nem ért oda. A McLaren megáll a bokszbejáratban.
Bezárják a bokszbejáratot, nem lehet visszajönni a bokszba. Így aztán kénytelenek körözgetni, legalább Hadjart sem tudják megint visszarendelni...
Stroll egészen elképesztő módon manőverezett lassú tempóban az M-B-C-kombinációban, aminek majdnem az lett a végre, hogy Leclerc felökleli hátulról.
Piastri autóját begurították, és időközben persze ki is nyitották a bookszbejáratot. Senki nem él a lehetőséggel, Tsunodán és rajta kívül mindenki a pályán tölti az edzésidő utolsó perceit.
Természetesen Tsunoda található a köridőlista alján, rajta kívül három fiatal, Doohan, Colapinto és Hadjar áll a tabella élén – Bearman kicsit fentebb, a 14. helyen.
Véget ért az első szabededzés...
...és majdnem egy óriási balesettel zárul, miután Hadjar abban a pillanatban húzódott le Norris elől, amikor a brit már eldöntötte, hogy merről kerüli ki őt. Nagyon veszélyes helyzet volt!
Íme, az edzés végeredménye:
És mielőtt elköszönnénk, emeljünk ki egy nagyon fontos dolgot: bár a tévében nem lesz látható, nálunk a második szabadedzést is élőben követhetitek végig!
Tartsatok velünk akkor is, addig pedig keressétek a Formula.hu felületeit a legfrissebb tartalmakért!