DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Osztrák Nagydíj

Verstappen kezdi az élről az F1-es Osztrák Nagydíjat Norris elől, de vajon bárki felveheti-e vele a versenyt? Kövesd a futamot élő közvetítésünkben!

Rendkívül nagy szeretettel köszöntünk titeket az Osztrák Nagydíj élő közvetítésében!

Kollégáink a helyszínről küldik a legfrissebb információkat, ahogy például ezekkel a képekkel is tették nemrég:

hd-albon

A bokszutca bezárt, a versenyzők a 47 fokos pályára hajtottak.

George Russell elhagyta a pályát a rajtrácsra kivezető körön a 3-as kanyarban. A brit aggódott, nincs-e gond az autójával, de a csapat megnyugtatta őt, hogy erős hátszél tolta le a pályáról.

Minimális, nagyjából 5 százalék esély van arra, hogy esni fog a verseny alatt, így Verstappen ellenfeleinek erre nem érdemes bazíroznia...

A Pirelli két kiállásra számít a versenyen, a közepesen rajtolók keményre váltanak egy rövidebb első etapot követően, majd az utolsó etapban bármilyeen keverék előkerülhet. Legalábbis az elképzelések szerint.

Itt pedig az látható, kinek milyen abroncs áll rendelkezésére. Az élmezőnyből a Red Bullnak két friss kemény, a többieknek két friss közepes szettje van. A Red Bullon kívül az élmezőny többi csapatának csak egy kemény garnitúrája, van, azaz a közepes-kemény-kemény stratégiát nem választhatják.

Közben az F1 hivatalos becslése is megérkezett, ők 10 százalék sanszot látnak az esőre.

A rajtrács ide kattintva tekinthető meg, egyetlen változás történt: az utolsó helyre kvalifikáló Zhou a bokszból kezdi meg a futamot.

Az osztrák himnuszt a filmzenék egyik koronázatlan királya, Hans Zimmer vezényli. Vajon a leintés után is eljátsszák a Land der Bergét?

Két perc múlva kezdődik a felvezető kör.

Mindenki közepesen rajtol, kivéve a bokszból induló Zhout, aki keményeket tett fel.

Elindult a mezőny a felvezető körre.

71 körös lesz a verseny, nagyon rövid a pálya, és ha nem lesz biztonsági autós fázis, kimondottan gyors futamra van kilátás.

Már vissza is értek az élmenők a célegyenesbe, elöl tehát Verstappen és Norris, mögöttük Russell és Sainz. Négy csapat az első négy helyen.

ÉS ELRAJTOLT AZ OSZTRÁK NAGYDÍJ!

Verstappen maradt az élen Norris és Russell előtt, Hamilton feljött a negyedik helyre!

Leclerc jön a bokszba, megsérült az első szárnya! Sargeant is a bokszban.

13 másodpercet állt a bokszban Leclerc, ez komoly veszteség a monacói számára, aki Norrisszal küzd a bajnokság második helyéért.

Hamilton keményen támadja Russellt! És meg is van!

De Russell a nyitott DRS-sel visszaveszi a helyét!

Az 5. helytől lefelé Sainz, Perez, Piastri, Hülkenberg, Ocon, Magnussen a sorrend.

Verstappen előnye már két másodperc felett, remek tempóban nyúlik el a holland.

A visszajátszáson látszik, hogy Leclerc-t Piastri és Perez ollóba fogta, így sérült meg a szárnya.

Hamilton elengedte Sainzot, a rajt utáni pozíciószerzést nem találták legálisnak. Most a spanyol a negyedik, a brit az ötödik.

Hamilton nagyon él ma, már támadja is a Sainzot, miközben Piastri kívülről előzte meg az első körben őt leszorító Perezt!

Az első nyolcasban már csak Hamilton van egy másodpercen belül az üldözötthöz képest, egyébként nyúlik szét a mezőny.

A 8-12. helyen szép vonat alakult ki, mindenki DRS-távolságon belül a többiekhez képest. Hülkenberg a masiniszta!

De mire leírtuk, ketten ki is szállnak a vonatból: Magnussen és Ricciardo a 10. kör végén megválnak közepes abroncsaiktól, és nem sokkal Leclerc elé térnek vissza.

Sainzcal közlik, hogy A-terv. Kérdés, hogy melyik az a terv.

Hülkenberg is bokszol, és Magnussen megcsinálja az elévágást!

A cseréje után jelenleg 18. helyen álló Alonso a többiekétől eltérő taktikát választott, és a közepest egy újabb szett közepesre cserélte.

És Hülkenberg visszavette a pozíciót Magnussentől: ezzel ő áll az első helyen a "már cseréltek" mezőnyében.

Óh ez kellemetlen: Albon a kerékcsere után megelőzi Leclerc-t. A pályán. Egy Williamsszel egy Ferrarit. Ezt ízlelgessük kicsit.

Magnussent megkérték, hogy ne támadja Hülkenberget. A dán ellenvéleményének adott hangot – még ha nem is pont így fogalmazott.

Leclerc ismét a bokszban, és már nincs több kemény keverék a Ferrarinál, szóval kénytelenek felrakni egy szett közepeset. A monacói most utolsó, előtte Sargeant, mögötte Verstappen.

A Haas kiautózott egy kiállást mostanra a bokszból induló Zhouval szemben: mindketten megelőzték úgy, hogy a kínai még nem cserélt.

Leclerc megelőzte Sargeantot élesben, pozícióért. Vajon volt már ilyen?

Hat másodperc felett a különbség Verstappen és Norris között. Ezt a Red Bull csak elveszíteni tudja.

Ocon jön a bokszba, jócskán a Haasok mögé fog visszajönni, de nyolc-kilenc körrel frissebb abroncsokon. Olyannyira jócskán mögéjük, hogy még Alonso és Albon is előtte van!

Hoppá! Alonso nekiment Zhounak és kipattintotta a bukótérbe! Nem lett túl nagy baj belőle, de nem illik az ilyesmi!

Egy körrel Gasly után Hamilton és Perez is cserél, akárcsak Tsunoda, ezzel a Haasok visszatérnek a pontszerző helyekre – szám szerint a 7-8. helyre, de már 10 kör felett használták a gumikat...

Hamilton alatt megcsúszott az autó a bokszba menet, és átlógott a fehér vonalon! Vizsgálják, ebből jó eséllyel büntetés lesz.

Norris és Verstappen is bokszban, Piastri vezeti a versenyt, mivel egyedüliként nem járt még a bokszban. No meg Zhou sem, de ez nem annyira érdekes.

Egy büntetés már megérkezet: Alonsót 10 másodpercre büntették a Zhouval való ütközés miatt. Kár érte, pedig az alternatív taktikával akár pontszerzésre is esélyes lehetett volna.

Hamiltont is büntetik, a vonalátlépésért öt másodperc jár. A Red Bullra pedig Norris panaszkodik, mert kiengedték elé Verstappent a bokszban – a stewardok fel is jegyezték.

Hamilton elfogadja a büntetést és elnézést kér a csapattól.

Íme az első 10 a kiállások után, az is jól látható, mekkora a Haasok gumihátránya. Ahogy az is, hogy Russell a többiekkel ellentétben közepest tett fel:

Időközben Perez megelőzte Hülkenberget, hosszú körök áldozatos munkájával sikerült pozícióra váltani a 10 körös gumielőnyt.

Leclerc-t dicsérik a rádióban, és azzal biztatják, hogy safety car nélkül is meglesz a pontszerzés. Ezt jelenleg nehéz elképzelni, de lelkük rajta.

Perezt bokszutcai gyorshajtásért vizsgálják. Márpedig az ilyet rendszerint büntetés szokta követni.

Meg is dobják egy ötössel a mexikóit. Verstappenről még nincs hír.

Gasly nem elégedett: panaszkodik, hogy Oconnak meg kéne előznie Alonsót mielőbb. Az üzenet burkolt jelentése: tessék engem elengedni!

Verstappen megúszta a büntetést.

Jó kérdés, hogy pontosan hogy számolták ki a Ferrarinál, hogy Leclerc pontot fog szerezni, mindenesetre a monacói ismét a bokszban járt... Használt közepeset kapott.

Közben kemény csata a pontzónán túl: Ocon megelőzte Alonsót, majd követte Gasly is, aki megpróbálta Ocon mellé is bedobni, aki természetesen lezavarta régi pajtását a bukótérbe.

Miközben Verstappen 8 másodperccel vezet az egyik McLaren előtt, Perez 13 másodperccel van elmaradva a másik mögött – mindezt úgy, hogy még nem töltötte le a büntetésből kapott ötöst.

Magnussen 28 kör után szabadul meg a keményektől, az utolsó etapra egy újabb fehér oldalfalú szettet kap. Valószínűleg Hülkenberg is jön hamar.

Perez konstants kapja az egy másodperceket Piastritól. Majdnem 40 a lemaradása Verstappen mögött, egészen elképesztő.

Gasly kőkeményen megelőzte Ocont, miközben vizsgálják, mi történt pár perccel ezelőtt Ocon és korábbi pajtása, Fernando Alonso között. A két autó összeért az egyenesben, az oka kérdéses.

Piastri csak másfél másodperccel van elmaradva Hamiltontól, akinek ráadásul büntetése is van még!

"Ciao!" – üzeni Gasly Oconnak a rádióban.

Albont is vizsgálják a bokszbejárati vonal átlépése miatt, igaz, sokat nem fog vele veszíteni, különösebb pontesély nélkül köröz a 16. helyen.

Hopsza, egy aprócska légterelő elem elrepült Ocon autójáról – jó eséllyel az Alonso-kontakt következtében.

Az Alpine-ok letudták a cseréket, Gasly most Ocon előtt van, előttük meg Leclerc. Zajlik az újabb kiállási hullám, felkavarodik a mezőny ismét.

Volt némi adok-kapok a köridőket tekintve Verstappen és Norris között, de a különbség stabilizálódott 6 és 7 másodperc között.

Nincs további intézkedés Ocon és Alonso összeérése nyomán.

Piastri megelőzte Hamiltont! Az elvett harmadik rajthely után nagy versenyt fut az ausztrál – bár harmadik aligha lesz...

Gasly támadja a Ferrari szerint a pontszerzés felé tartó Leclerc-t. Ráadásul azok a közepesek Leclerc autóján 16 körösek, aligha fognak még 20-at kibírni.

Meg is van a pozíció! Gasly feljön a 11. helyre, és célba veheti Ricciardót.

Jön a bokszba az élen álló kettős!

Piastrit is hozzák, double stack a McLarennél! Verstappen pedig hosszú másodperceket bukik, így 3 másodpercen belül Norris hátránya!

Verstappen hibázik, 2 másodpercen belül Norris!

Norris még fél másodpercet ad Verstappennek! 1 másodpercnél alig több a különbség.

Másodpercen belül Norris! A leggyorsabb kör is az övé!

Minden szektorban gyorsabb a brit folyamatosan!

Hét tized.

Norris támadási pozícióban lehet a következő körben!

Az első próbálkozást Verstappen kivédekezte, Norris panaszkodik, de erre nem fog büntetés járni.

Verstappen elkezdi leszakítani Norrist magáról, már nincs DRS-távolságban.

Ebben a körben egy bő tizeddel gyorsabb volt Verstappen, de most Norris megint kezd rágyorsulni...

Norris fekete-fehér zászlót kap pályaelhagyásokért, azaz utolsó figyelmeztetés érkezett neki. A következőnél büntetést kap.

Norris előz, de szabálytalanul, vissza is engedi Verstappent!

Na de vajon ez belefér-e a fekete-fehér zászlóba...? És mennyire fájt ez a gumiknak? Sokba kerülhet ez Norrisnak...

"Noted". Ebből büntetés lesz.

Norris most máshogy csinálja, aláfordul, támad, de nincs meg!

Norris pályaelhagyási ügye vizsgálat alatt.

Kilenc kör van még hátra, és Norris ismét támadásba lendül!

Most kiterelte Verstappent, a holland visszajön az első helyre!

Közben Hülkenberg már Perez előtt, ez is nagyon érdekes, de a többiekkel majd foglalkozunk a leintés után!

ÖSSZEÜTKÖZNEK! Mindkét autó defektes!

Russell fogja nyerni a futamot!

HIHETETLEN! Norris és Verstappen lötyög a boksz felé, Russell, Sainz, Piastri a sorrend!

Norrist büntetik pályaelhagyásért, de hát kit érdekel ez most?

VSC törmelékek miatt, Russell Piastri előtt vezet, aki megelőzte Sainzot.

Norris feladja a versenyt! Verstappen ötödik.

Vége a VSC-nek, ezzel együtt öt kör van még. Russell előnye három másodperc Piastri előtt. 

Verstappen kap egy tízest az ütközésért. Az 5. helyről ezzel az 5. helyre esik majd vissza...

Piastri közeledik, de nem elég gyorsan, hiszen ez már a 69. kör a 71-ből és még mindig 2 másodperc felett a különbség.

Na most egy szektor alatt hozott fél másodpercet, gumielőnye is van, de nagyon kevés az idő...

Utolsó előtti kör, 2 másodperc Russell előnye.

És Russell odacsap pár tizedet neki. Nem lesz futamgyőzelme a McLarennek ma.

Mindjárt vége a 70. körnek, George Russell egy bő percre élete második futamgyőzelmétől...

GEORGE RUSSELL GYŐZÖTT AUSZTRIÁBAN!

Hihetetlen verseny volt, Piastri és Sainz a dobogón, Hamilton tőlük messze lemaradva negyedik, Verstappen végül az ötödik lett.

Nico Hülkenberg hatodik helye szenzációs eredmény, meg tudta verni Sergio Perezt, utána Kevin Magnussen a nyolcadik, Ricciardo a kilencedik, és Gasly is szerzett egy pontot.

A leggyorsabb kör a hajrában plusz egy kerékcserét beiktató Fernando Alonsóé.

Íme a verseny végeredménye:

A verseny összefoglalójával köszönjük meg nektek a figyelmet egy hihetetlen Osztrák Nagydíj végén, ezt ide kattintva érhetitek el, nyilatkozatokért és érdekességekért pedig maradjatok velünk a Formula.hu-n!