DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
Élő cikkek

Így zajlott az F1-es Bahreini Nagydíj időmérője

Lesz-e Alonso-bravúr, mennyire mérvadó a Ferrari és a Mercedes, legyőzheti-e Verstappent Perez? Tartsatok velünk a szezon első F1-es időmérőjén!

***

Az új F1-es szezonra szerkesztőségünk is ráncfelvarrással készült: a minőséget és a hitelességet célzó tartalmakkal, újításokkal vágunk neki a 2023-as idénynek. Hogy mik ezek? Olvasd el ebben a cikkben, és tarts velünk idén is!

***

Itt a végeredmény, ezzel búcsúzunk: hozzuk az összefoglalót és a friss híreket, információkat a helyszínről! 

Tehát Red Bull 1-2, Ferrari 3-4, de nincs nagy különbség, minimális apróságok döntöttek most a felek között, és Leclerc nem is jöhetett másodjára.

Alonso azért befért a két Mercedes elé, akik a végére azért bő hat tizedet kaptak. 

331431771_127508200254832_165250958981805126_n

Verstappen javít és megnyeri az időmérő!

Perez is javít, másfél tizedet kap, ő a második!

Leclerc marad a harmadik, a javító Sainz a negyedik, Alonso az ötödik, majd jön Russell és Hamilton.

Mi van Leclerc-rel? Egy tizedre van Verstappentől, támadhatna a pole-ért, de kiszállt az autóból... hihetetlen, hogy így zárul az időmérője.

Na jó, meg elvileg Sainz, aki javíthat, ha nem hibázik, de az ő kezében ezen a hétvégén eddig nem látszott a pole.

Leclerc kiszáll, valami gond van a Ferrarival, nem fog javítani! 

Verstappen az élen, ő és a harmadik Perez is jön, de Alonso és a két Mercedes sem jön már, így Verstappenre csak Perez veszélyes már!

Hoppá! Russell nem bír Alonsóval - és Hamilton sem! Hamilton csak a hetedik, fél másodpercet kap, Russell az ötödik a hibázó Sainz előtt.

Alonso 1:30,3, nem volt tiszta kör, két kisebb hibát is vétett a spanyol: negyedik, megelőzi Sainzot, most jönnek a Mercedesek!

Alonso is most kezdi az egyetlen mért körét.

Sainz hibázott egyet, azért kapott ennyit.

Azt viszont emeljük ki, hogy Leclerc volt a leggyorsabb abban a középső szektorban, ahol a teszttől egészen máig Verstappen uralkodott.

Most jönnek csak a Mercedesek, nekik egy lövésük lesz. 

Verstappen 1:29,8 vége! 

Leclerc 1:30,0, Perez két tizedet kap, Sainz már négyet. Amit várhattunk.

Verstappen eddig az első szektorban volt lassabb, most gyorsabb mindenkinél eddig...

Először a Red Bullok jönnek, aztán a Ferrarik. 

Elindult a Q3, most jön a lényeg!

A Mercedesnek azért annyira nem kell aggódnia egyelőre, mint amennyire tegnap mutatta a csapat. Nem ők a leggyorsabbak, lehet, hogy harmadik erő, az is lehet, hogy Alonsóval kell csatázni, de a hátrány nem az a tartomány, amit Hamilton emlegetett.

A két Mercedes beállítása eltér, Hamilton gyorsabb az egyenesekben Russellnél, de utóbbinál nagyobb a leszorítóerő. 

Tehát a két Red Bull hátrébb csúszott, mert nem jöttek második kört a javuló pályán, így a Q2 vége:

 

Stroll utolsóként megcsinálja, és tizedikként bejut a Q3-ba! 

Kiesett Albon, Tsunoda, Zhou, Bottas és Norris, bent van végül Ocon, és nyolcadikként a visszatérő Hülkenberg is!

Leclerc megmutatja: két tizedet ad Verstappennek, már ő vezet!

Alonso második a két Red Bull között!

Kockás zászló, rengeteget javult a pálya, úgyhogy mindenki nagyot javít: Hülkenberg harmadik, Ocon ötödik Hamilton mögött!

Elindult Stroll, még felérhet. A két Red Bull és Albon maradt a bokszban, két percen belül vagyunk, így eldőlt, hogy a brit-thai a 15.

Strollnak itt a vége! Betolják a bokszba... innentől nagyon kapkodni kell, ha akarnak még egy kört.

Albon lecsúszik, pályaelhagyás, elveszi. Lehet még egy utolsó lövése?

Még öt perc a Q2-ből!

Hülkenberg, Bottas és meglepetésre Norris áll még továbbjutásra, Zhou, Stroll, Tsunoda, Ocon és Albon nem. Ebből most Norris a meglepő, illetve Stroll kiesése, de ő már az első kanyarban hibázott egyet. Alonsónál látni, hogy van tempó az Astonban, de ez már közelebb állhat a valósághoz: fél másodperc a Red Bulltól. 

Sainz és Leclerc hatodik-hetedik egy másodperces hátránnyal. Ez ezen a ponton már aggasztó a Ferrari számára.

Bent vannak a Red Bullok: Verstappen 1:30,5, Perez 1:30,7, Hamilton így már csak a harmadik 1:30,9-cel. 

Még a Ferrarikat várjuk.

Russell egy századdal megelőzi Alonsót, Hamilton pedig Russellnek is ad két tizedet. 

A Q2 első köreit futják a versenyzők, Stroll ás Ocon 1:32,3-mal, Hülkenberg 1:31,9-cel, Alonso 1:31,0-val kezd. Wow.

A mezőny szorossága miatt a Q2-ben már valószínűleg kevesebb lesz a rejtegetés, mert egyszerűen nem fér bele. Két-három eldobott tized bajt hozhat bárkire.

Hülkenbergre pedig nincsenek szavak. Hatodik hely a Q1-ben úgy, hogy csapattársa, Magnussen kiesett!

Nem Sargeant lett a legutolsó az újoncok közül, De Vriest és Piastrit is megelőzte... elsőre nem rossz a Williams!

A Q1 végeredménye: 

Hihetetlen, 1,1 másodperc a különbség az első és az utolsó között, mikor volt utoljára ilyen szoros a mezőny?

Elképesztő! Albon a 9. a Williamsszel, Sargeant pedig úgy esik ki, hogy ezredre azonos kört autózik Norrisszal, csak a brit előbb futotta meg ezt.

Kiesők: Sargeant, Gasly, Magnussen, Piastri és De Vries!

Hamilton már csak a tizenkettedik, nem hibázhat!

Stroll az ötödik, megelőzi Verstappent.

Albon a hatodik, jelentősen javul a pálya, megelőzi Perezt és Hamiltont is. 

Jönnek az utolsó körök, másfél perc maradt a Q1-ből.

Egyelőre Russell ideje meglepő, de a Ferrari 1-3-at sem vártuk...

Még öt perc van hátra a Q1-ből, a top hetet fél másodperc választja el egymástól!

Nézzünk a mezőny végére: a két McLaren, Sargeant, Hülkenberg és Stroll áll kiesésre, utóbbitól elvették az egyébként jó köridejét a pályahatárok megsértése miatt.

Gasly, DeVries, Albon és Magnussen lehet még bajban, de nagyon-nagyon sűrű a mezőny.

Sainz 1:31,0 és Russell is ezt futja meg, Perez csak a hatodik, Hamilton csak a hetedik. Kicsik a különbségek, és ezek a körök még lassabbak a tegnapi estieknél.

Elsőre:

Leclerc 1:31,0
Alonso 1:31,1
Verstappen 1:31,2

Most azért már sietősebb a mezőnynek:

A monacói már jön is a pályára, folytatódjon tehát a munka - ami igazából még el sem kezdődött...

Egy percen belül jön a zöld jelzés és újraindul az időmérő. Leclerc autóján cseréli az alkatrészt a Ferrari.

Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a bajt, az egyes kanyarban a jobb első kerék mellől szakadt le egy alkatrész Leclerc autójáról, ennyit tudni.

Mészáros Sándor kollégánk jelenti a helyszínről, hogy az FIA közölte: több ponton is vannak törmelékek a pályán, ezért áll a gyakorlás.

Hopp, piros zászló, ugyanis a Ferrari darabja az ideális íven landolt, és ott is maradt...

Leclerc autójáról le is szakadt valami a hibánál, amit jelent is a csapatnak. 

Wow, megjöttek a Ferrarik, Leclerc pedig rögtön az első kanyar féktávján kockásra végezte az egyik első gumiját. Nem jó kezdet a Scuderiának...

Az AlphaTaurik jönnek először, a többiek maradnak a garázsban. Nos igen, a Taurik eddig alulteljesítenek, sokan várnak tőlük nagy fejlődést a tavalyi kilencedik hely után, de a szabadedzéseken egyelőre továbbra is kilencedikek, sőt a Williams is csipkedi őket...

Elindult a szezon első F1-es időmérője!

Az utolsó pacsik az autóba szállás előtt:

Öt perc! 

Tsunoda így gyakorolt:

Az első időmérő előtt rögzítsük a pályahatárokat is: ezen az aszfaltcsíkon a négyes kanyar a legérzékenyebb erre, ott rendszeresen centiznek a pilóták, de a kör utolsó kanyarjában is lehet időt nyerni, ha valaki az utolsó centit is kihasználja a külső íven.

Még 12 perc a rajtig, mindenki elfoglalta a helyét, zajlanak a bemelegítések, a feszültség pedig egyre csak nő a paddockban...

Tegnap mondjuk Sanyi kollégánk ezt fotózta az Aston-szerelők teniszlabdás melegítéséről, akkor még nem volt ilyen várakozás.

A nap már lement, most már "igaziak" a körülmények, amik teljesen mások a mai harmadik szabadedzéshez képest. De a tendenciákon a tegnap este sem változtatott...

A Mercedesnél Lewis Hamilton tegnap este már arról beszélt, hogy kukázni kell az autó teljes koncepcióját, és bár egy időmérő nem a világ, de ha most nem sikerül a tegnapinál közelebb kerülniük, akkor valóban az lehet a fő terv náluk, hogy minél előbb előkapni egy B autót. 

Ha már az Aston remeklése: Dan Fallows, a csapat technikai igazgatója beszélt az autóról és a fejlesztésekről. Itt: https://formula.hu/f1/2023/03/04/meg-tobb-lehet-az-astonban-a-szakember-szerint

 

Ezért a képért elnézést kérünk, elhatárolódunk saját magunktól. 

Menjünk egy kört sisakkamerán keresztül a hétvégi eddigi sztárjával, Alonsóval:

 

Érdekesség, hogy a hétvége eddig alakulása alapján a Red Bullnak és főleg Verstappennek a pálya közepe, a második szektor fekszik leginkább, ott folyamatoan a leggyorsabb tud lenni a holland. Az RB19 egyébként a lassú kanyarokban és különösen az azokból való kigyorsításoknál jár a mezőny előtt, egyelőre ez tűnik az autó legnagyobb fegyverének amellett, hogy (részben persze ennek köszönhetően) az egyenesekben is remekel.

Az időmérő talán legnagyobb kérdése az, hogy vajon mennyire lesz versenyképes az Aston Martinnal Alonso.

Tegnap írtunk erről egy összegzőt, a pénteki adatokból azért inkább az volt kiolvasható, hogy a Red Bull és a Ferrari tartalékolt, így a reálisabb az, hogy Alonso nem feltétlenül a pole-ért lesz majd harcban, ha mindenki felteker mindent. Ugyanakkor ha a nagyágyúk hibáznak vagy nem rakják össze a tökéletes kört, benne lehet a pakliban a spanyol bravúra...

Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor jelenti a bahreini paddockból, hogy a sokat kritizált autóbemutató után a Red Bull ide is hozott extrémsportolókat...

A mai harmadik szabadedzésen tegnap estéhez hasonlóan ismét Fernando Alonso volt a leggyorsabb, öt ezredmásodperccel előzte meg Max Verstappent, akit Sergio Perez és Lewis Hamilton követett, a Ferrarik ezúttal sem mutattak túl sok mindent. A szabadedzés beszámolója itt: https://formula.hu/f1/2023/03/04/megint-alonso-az-elen-a-red-bullok-elott

 

16:00-kor kezdődik a móka, a lebonyolítás pedig egyelőre nem változott a megszokottakhoz képest, de éppen mai hír, hogy Imolában módosulhat a menetrend. Ide kattintva elolvashatjátok, hogy hogyan: https://formula.hu/parc-ferme/34927

 

Sziasztok, köszöntünk mindenkit a szezon első F1-es időmérő edzésének élő szöveges közvetítésében!