DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
F1

Megint Alonso az élen a Red Bullok előtt

Ha csak öt ezredmásodperccel is, de megint Fernando Alonsó lett a legjobb idő a két Red Bull és Lewis Hamilton előtt. A Ferrarik nem meggyőzőek.

Az jelentette a helyi idő szerint szombat délután kezdődő harmadik szabadedzés fő kérdését Bahreinben, hogy vajon kitart-e az Aston Martin jó tempója, és vajon tényleg számolni kell-e Fernando Alonsóval vagy a topcsapatok az éjszaka folyamán találtak annyi tizedmásodpercet, hogy legyűrjék a pénteki meglepetésautót. Persze a körülmények nem voltak túl reprezentatívak: az időmérő és a futam villanyfényben zajlik majd, ez a gyakorlás viszont még nap közben, nappali viszonyok között bonyolódott le.

Emiatt nem is szakadtak meg a csapatok a rengeteg kör megtételéért, szűk negyedóra telt el az első érdemi eseményig, akkor futott egy-egy lágygumis próbálkozást a két Mercedes és a két Ferrari – Lewis Hamilton, Carlos Sainz és Charles Leclerc egy tizeden belül zárt egymáshoz képest, George Russell viszont kapott bő fél másodpercet a csapattársától. Leclerc másodjára sem tudott javítani, és ezek az idők akkor váltak csúnyábbá, amikor megérkezett a két Red Bull és Alonso: a spanyol a pénteki remeklést folytatva közel négy tizedmásodperccel fért be Hamilton elé és átvette a vezetést, míg Max Verstappen a kemény (tehát a kettővel keményebb) keverékű abroncsokon lett ötödik úgy, hogy két tizedmásodpercen belülre került a Ferrarikhoz képest.

f1-alonso-astonmartin-bahrein



Az energiaitalosok a kemény gumin egyébként egy hosszabb etapot teljesítettek, ami jelentheti akár azt is, hogy egykiállásos stratégiát terveznek a futamra, a lágyon való rajtolás után feltennék a keményet, ha működik – márpedig a tempójuk rendkívül erős volt ezen a keveréken, bár Verstappen pár kör után a rossz kigyorsításokra kezdett panaszkodni.

Innentől sokáig a versenyszimulációk zajlottak, majd az utolsó húsz percben jöttek még egykörös próbálkozások: előbb Guanyu Zhou hozta be a második helyre az Alfa Romeót, majd a tisztább pályán Lance Stroll villantott, és Alonsót is megelőzve átvette a vezetést. Ez nem tartott sokáig, az Aston 1–2 hamar Mercedes 1–2-vé vált, ahogy a W14-esek megérkeztek egy második próbálkozásra, Hamilton szűk két tizeddel volt gyorsabb Russellnél, és öttel Alonso korábbi idejénél.

Az utolsó tíz percbe lépve aztán megérkeztek a többiek is: Verstappen a középső szektorban (amit eddig minden szekcióban dominált a Red Bull) produkált egy nagy időt, aztán az utolsó kanyarban elkövetett egy apró hibát, de így is befért Hamilton elé két tizeddel, az a minimális megingás viszont elég volt ahhoz, hogy Alonso öt ezreddel (!) megelőzze a világbajnokot, és visszavegye a vezetést.

Az első szektor Hamiltoné, a második Verstappené, a harmadik (ahol a holland mellett Hamilton is hibázott egyet) pedig Alonsóé lett, majd bejött Perez a harmadik helyre egytizedes lemaradással, zárszóként pedig jött a Ferrari-csalódás: Leclerc ötödik, Sainz pedig csak Stroll mögött a hetedik lett, az olasz csapat autói továbbra sem tűntek versenyképesnek. Persze ezek a körülmények nem reprezentatívak a későbbiekre nézve, ezt ne felejtsük el...

Érdekesség, hogy a McLarennél Oscar Piastri futott jobb időt, biztatóbb teljesítményt nyújtott a tegnapinál, míg a Williamsnél Logan Sargeant gyorsabbnak bizonyult Alexander Albonnál. Zárszóként pedig annyit, hogy az edzés végi rajtpróbánál Verstappen majdnem lefulladt, nem tudott elrugaszkodni a rajtrácsról.

A harmadik szabadedzés végeredménye:

fp3

***

Az új F1-es szezonra szerkesztőségünk is ráncfelvarrással készült: a minőséget és a hitelességet célzó tartalmakkal, újításokkal vágunk neki a 2023-as idénynek. Hogy mik ezek? Olvasd el ebben a cikkben, és tarts velünk idén is!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: