DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
15:27

Érdekesség, hogy a hétvége eddig alakulása alapján a Red Bullnak és főleg Verstappennek a pálya közepe, a második szektor fekszik leginkább, ott folyamatoan a leggyorsabb tud lenni a holland. Az RB19 egyébként a lassú kanyarokban és különösen az azokból való kigyorsításoknál jár a mezőny előtt, egyelőre ez tűnik az autó legnagyobb fegyverének amellett, hogy (részben persze ennek köszönhetően) az egyenesekben is remekel.

Itt a végeredmény, ezzel búcsúzunk: hozzuk az összefoglalót és a friss híreket, információkat a helyszínről! 

Tehát Red Bull 1-2, Ferrari 3-4, de nincs nagy különbség, minimális apróságok döntöttek most a felek között, és Leclerc nem is jöhetett másodjára.

Alonso azért befért a két Mercedes elé, akik a végére azért bő hat tizedet kaptak. 

331431771_127508200254832_165250958981805126_n

Verstappen javít és megnyeri az időmérő!

Perez is javít, másfél tizedet kap, ő a második!

Leclerc marad a harmadik, a javító Sainz a negyedik, Alonso az ötödik, majd jön Russell és Hamilton.

Mi van Leclerc-rel? Egy tizedre van Verstappentől, támadhatna a pole-ért, de kiszállt az autóból... hihetetlen, hogy így zárul az időmérője.

Na jó, meg elvileg Sainz, aki javíthat, ha nem hibázik, de az ő kezében ezen a hétvégén eddig nem látszott a pole.

Leclerc kiszáll, valami gond van a Ferrarival, nem fog javítani! 

Verstappen az élen, ő és a harmadik Perez is jön, de Alonso és a két Mercedes sem jön már, így Verstappenre csak Perez veszélyes már!

Hoppá! Russell nem bír Alonsóval - és Hamilton sem! Hamilton csak a hetedik, fél másodpercet kap, Russell az ötödik a hibázó Sainz előtt.

Alonso 1:30,3, nem volt tiszta kör, két kisebb hibát is vétett a spanyol: negyedik, megelőzi Sainzot, most jönnek a Mercedesek!

Alonso is most kezdi az egyetlen mért körét.

Sainz hibázott egyet, azért kapott ennyit.

Azt viszont emeljük ki, hogy Leclerc volt a leggyorsabb abban a középső szektorban, ahol a teszttől egészen máig Verstappen uralkodott.

Most jönnek csak a Mercedesek, nekik egy lövésük lesz. 

Verstappen 1:29,8 vége! 

Leclerc 1:30,0, Perez két tizedet kap, Sainz már négyet. Amit várhattunk.

Verstappen eddig az első szektorban volt lassabb, most gyorsabb mindenkinél eddig...

Először a Red Bullok jönnek, aztán a Ferrarik. 

Elindult a Q3, most jön a lényeg!

A Mercedesnek azért annyira nem kell aggódnia egyelőre, mint amennyire tegnap mutatta a csapat. Nem ők a leggyorsabbak, lehet, hogy harmadik erő, az is lehet, hogy Alonsóval kell csatázni, de a hátrány nem az a tartomány, amit Hamilton emlegetett.

A két Mercedes beállítása eltér, Hamilton gyorsabb az egyenesekben Russellnél, de utóbbinál nagyobb a leszorítóerő. 

Tehát a két Red Bull hátrébb csúszott, mert nem jöttek második kört a javuló pályán, így a Q2 vége:

 

Stroll utolsóként megcsinálja, és tizedikként bejut a Q3-ba! 

Kiesett Albon, Tsunoda, Zhou, Bottas és Norris, bent van végül Ocon, és nyolcadikként a visszatérő Hülkenberg is!

Leclerc megmutatja: két tizedet ad Verstappennek, már ő vezet!

Alonso második a két Red Bull között!

Kockás zászló, rengeteget javult a pálya, úgyhogy mindenki nagyot javít: Hülkenberg harmadik, Ocon ötödik Hamilton mögött!

Elindult Stroll, még felérhet. A két Red Bull és Albon maradt a bokszban, két percen belül vagyunk, így eldőlt, hogy a brit-thai a 15.

Strollnak itt a vége! Betolják a bokszba... innentől nagyon kapkodni kell, ha akarnak még egy kört.

Albon lecsúszik, pályaelhagyás, elveszi. Lehet még egy utolsó lövése?

Még öt perc a Q2-ből!

Hülkenberg, Bottas és meglepetésre Norris áll még továbbjutásra, Zhou, Stroll, Tsunoda, Ocon és Albon nem. Ebből most Norris a meglepő, illetve Stroll kiesése, de ő már az első kanyarban hibázott egyet. Alonsónál látni, hogy van tempó az Astonban, de ez már közelebb állhat a valósághoz: fél másodperc a Red Bulltól. 

Sainz és Leclerc hatodik-hetedik egy másodperces hátránnyal. Ez ezen a ponton már aggasztó a Ferrari számára.

Bent vannak a Red Bullok: Verstappen 1:30,5, Perez 1:30,7, Hamilton így már csak a harmadik 1:30,9-cel. 

Még a Ferrarikat várjuk.

Russell egy századdal megelőzi Alonsót, Hamilton pedig Russellnek is ad két tizedet. 

A Q2 első köreit futják a versenyzők, Stroll ás Ocon 1:32,3-mal, Hülkenberg 1:31,9-cel, Alonso 1:31,0-val kezd. Wow.

A mezőny szorossága miatt a Q2-ben már valószínűleg kevesebb lesz a rejtegetés, mert egyszerűen nem fér bele. Két-három eldobott tized bajt hozhat bárkire.

Hülkenbergre pedig nincsenek szavak. Hatodik hely a Q1-ben úgy, hogy csapattársa, Magnussen kiesett!

Nem Sargeant lett a legutolsó az újoncok közül, De Vriest és Piastrit is megelőzte... elsőre nem rossz a Williams!

A Q1 végeredménye: 

Hihetetlen, 1,1 másodperc a különbség az első és az utolsó között, mikor volt utoljára ilyen szoros a mezőny?

Elképesztő! Albon a 9. a Williamsszel, Sargeant pedig úgy esik ki, hogy ezredre azonos kört autózik Norrisszal, csak a brit előbb futotta meg ezt.

Kiesők: Sargeant, Gasly, Magnussen, Piastri és De Vries!

Hamilton már csak a tizenkettedik, nem hibázhat!

Stroll az ötödik, megelőzi Verstappent.

Albon a hatodik, jelentősen javul a pálya, megelőzi Perezt és Hamiltont is. 

Jönnek az utolsó körök, másfél perc maradt a Q1-ből.

Egyelőre Russell ideje meglepő, de a Ferrari 1-3-at sem vártuk...

Még öt perc van hátra a Q1-ből, a top hetet fél másodperc választja el egymástól!

Nézzünk a mezőny végére: a két McLaren, Sargeant, Hülkenberg és Stroll áll kiesésre, utóbbitól elvették az egyébként jó köridejét a pályahatárok megsértése miatt.

Gasly, DeVries, Albon és Magnussen lehet még bajban, de nagyon-nagyon sűrű a mezőny.

Sainz 1:31,0 és Russell is ezt futja meg, Perez csak a hatodik, Hamilton csak a hetedik. Kicsik a különbségek, és ezek a körök még lassabbak a tegnapi estieknél.

Elsőre:

Leclerc 1:31,0
Alonso 1:31,1
Verstappen 1:31,2

Most azért már sietősebb a mezőnynek:

A monacói már jön is a pályára, folytatódjon tehát a munka - ami igazából még el sem kezdődött...

Egy percen belül jön a zöld jelzés és újraindul az időmérő. Leclerc autóján cseréli az alkatrészt a Ferrari.

Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a bajt, az egyes kanyarban a jobb első kerék mellől szakadt le egy alkatrész Leclerc autójáról, ennyit tudni.

Mészáros Sándor kollégánk jelenti a helyszínről, hogy az FIA közölte: több ponton is vannak törmelékek a pályán, ezért áll a gyakorlás.

Hopp, piros zászló, ugyanis a Ferrari darabja az ideális íven landolt, és ott is maradt...

Leclerc autójáról le is szakadt valami a hibánál, amit jelent is a csapatnak. 

Wow, megjöttek a Ferrarik, Leclerc pedig rögtön az első kanyar féktávján kockásra végezte az egyik első gumiját. Nem jó kezdet a Scuderiának...

Az AlphaTaurik jönnek először, a többiek maradnak a garázsban. Nos igen, a Taurik eddig alulteljesítenek, sokan várnak tőlük nagy fejlődést a tavalyi kilencedik hely után, de a szabadedzéseken egyelőre továbbra is kilencedikek, sőt a Williams is csipkedi őket...

Elindult a szezon első F1-es időmérője!

Az utolsó pacsik az autóba szállás előtt:

Öt perc! 

Tsunoda így gyakorolt:

Az első időmérő előtt rögzítsük a pályahatárokat is: ezen az aszfaltcsíkon a négyes kanyar a legérzékenyebb erre, ott rendszeresen centiznek a pilóták, de a kör utolsó kanyarjában is lehet időt nyerni, ha valaki az utolsó centit is kihasználja a külső íven.

Még 12 perc a rajtig, mindenki elfoglalta a helyét, zajlanak a bemelegítések, a feszültség pedig egyre csak nő a paddockban...

Tegnap mondjuk Sanyi kollégánk ezt fotózta az Aston-szerelők teniszlabdás melegítéséről, akkor még nem volt ilyen várakozás.

A nap már lement, most már "igaziak" a körülmények, amik teljesen mások a mai harmadik szabadedzéshez képest. De a tendenciákon a tegnap este sem változtatott...

A Mercedesnél Lewis Hamilton tegnap este már arról beszélt, hogy kukázni kell az autó teljes koncepcióját, és bár egy időmérő nem a világ, de ha most nem sikerül a tegnapinál közelebb kerülniük, akkor valóban az lehet a fő terv náluk, hogy minél előbb előkapni egy B autót. 

Ha már az Aston remeklése: Dan Fallows, a csapat technikai igazgatója beszélt az autóról és a fejlesztésekről. Itt: https://formula.hu/f1/2023/03/04/meg-tobb-lehet-az-astonban-a-szakember-szerint

 

Ezért a képért elnézést kérünk, elhatárolódunk saját magunktól. 

Menjünk egy kört sisakkamerán keresztül a hétvégi eddigi sztárjával, Alonsóval:

 

Az időmérő talán legnagyobb kérdése az, hogy vajon mennyire lesz versenyképes az Aston Martinnal Alonso.

Tegnap írtunk erről egy összegzőt, a pénteki adatokból azért inkább az volt kiolvasható, hogy a Red Bull és a Ferrari tartalékolt, így a reálisabb az, hogy Alonso nem feltétlenül a pole-ért lesz majd harcban, ha mindenki felteker mindent. Ugyanakkor ha a nagyágyúk hibáznak vagy nem rakják össze a tökéletes kört, benne lehet a pakliban a spanyol bravúra...

Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor jelenti a bahreini paddockból, hogy a sokat kritizált autóbemutató után a Red Bull ide is hozott extrémsportolókat...

A mai harmadik szabadedzésen tegnap estéhez hasonlóan ismét Fernando Alonso volt a leggyorsabb, öt ezredmásodperccel előzte meg Max Verstappent, akit Sergio Perez és Lewis Hamilton követett, a Ferrarik ezúttal sem mutattak túl sok mindent. A szabadedzés beszámolója itt: https://formula.hu/f1/2023/03/04/megint-alonso-az-elen-a-red-bullok-elott

 

16:00-kor kezdődik a móka, a lebonyolítás pedig egyelőre nem változott a megszokottakhoz képest, de éppen mai hír, hogy Imolában módosulhat a menetrend. Ide kattintva elolvashatjátok, hogy hogyan: https://formula.hu/parc-ferme/34927

 

Sziasztok, köszöntünk mindenkit a szezon első F1-es időmérő edzésének élő szöveges közvetítésében!