DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Kamion

Kiss Norbi: A folytatás nehezebb lesz

Az FIA Kamion Európa-bajnokság (ETRC) június 12-13-án kezdődött a magyar-országi Hungaroringen, és a július 16-17-án a németországi Nürburgringen foly-tatódik. A 7 versenyhétvégéből álló szezonban 15 versenyző sorakozik fel a rajt-rácson, mindegyikük speciálisan kifejlesztett Goodyear tehergépkocsi-versenygumikon. A legnagyobb esélyesként a hatszoros bajnok Jochen Hahn vágott neki a szezonnak Iveco versenykamionjával, de a magyar Kiss Norbert is jól kezdte a szezont: hazai pályán három futamból kettőt megnyert.

A Goodyear közel két évtizede szereplője az ETRC világának. A versenyző csapatok számára biztosított abroncsai képesek kiaknázni az 5500 Nm-es maximális forgatónyomatékot, melynek köszönhetően a kamionok öt másodperc alatt 0-ról 100 km/h-ra gyorsulhatnak. A bajnokság a Hungaroring után két négyfutamos verseny erejéig ellátogat a németországi Nürburgringre, majd a megmérettetés Most (Csehország), Zolder (Belgium), Le Mans (Franciaország), Jarama (Spanyolország) és Misano (Olaszország) versenypályáin folytatódik.  

Hungaroring ETRC



Kiss Norbert: „Megérdemeltük a szurkolást”

A magyar Kiss Norbert kétszeres bajnokként vágott neki az idénynek a Révész Truck Racing Team színeiben, egy MAN kamion volánjánál. A Hungaroringen a szombati futamnak a pole-ból vágott neki, de technikai hiba meggátolta a győzelmet. A második napon viszont már nyerni tudott az első rajtkockából, majd a fordított rajtrácsos futamon is, a 8. helyről indulva.

„Ebben a sportban történhetnek váratlan technikai hibák. Jobb így, egy ilyen hibát talán könnyebb megoldani, mintha lassabbak lennénk körönként 5 tizeddel. Vasárnap már a tervek szerint alakult minden, gyorsak voltunk és megbízhatóak is. Örülök, hogy újra nézők előtt tudtunk versenyezni, kiváló hangulatot varázsoltak. A Révész Racing csapata megérdemli a szurkolást, amit átélhettünk a Hungaroringen, hiszen most már másfél éve, a pandémián keresztül ezekért az eredményekért dolgoztunk” – mondta el Kiss Norbert a nyitó hétvégéről.

A további futamokkal kapcsolatban hozzátette: „A folytatás nehezebb lesz, hiszen mindig hazai pályán volt a legnagyobb előnyünk. Külföldi helyszíneken bizonyára sokkal szorosabb lesz a mezőny, de optimista vagyok, hogy bárhova is megyünk, versenyképesek leszünk és győzelmekért fogunk harcolni. Kelleni fog a pillanatnyi jó forma, kelleni fog, hogy jó munkát végezzünk a szabadedzéseken, jó beállításokat találjunk és akkor harcolhatunk a bajnoki címért.”

Kiss Norbi

Versenytapasztalatok a közútra

A Goodyear tehergépkocsi-versenyabroncsokat a Goodyear közúti abroncsok esetében már ismert 315/70R22.5 méret és karkasztechnológia jellemzi, futófelületi mintázatuk azonban aszimmetrikus. A kialakítást úgy optimalizálták, hogy a talajjal érintkezve a legjobb nyomáseloszlást érjék el a lehető legnagyobb ellenállóképesség és jobb teljesítmény mellett. Az 5,1 mm mély mintaárkok hatékony vízkiszorítást eredményeznek, emellett az abroncs az optimális száraz tapadás, fékezés és húzóerő érdekében merev kialakítású és 89%-os futófelület/aszfalt érintkezési felületet tesz lehetővé. A versenyabroncsokat a Goodyear csúcstechnológiás tehergépkocsi-abroncsainak – köztük az elismert KMAX-GEN 2 és FUELMAX-GEN 2 termékcsaládok – fejlesztői csapata alkotta meg.

„A versenypályán és az utakon szerzett tapasztalatok gyorsan áramlanak a két terület szakértői között, és ez segít abban, hogy a Goodyear megőrizze vezető pozícióját a tehergépkocsi-abroncsok fejlesztése terén. – mondta el Maciej Szymanski, a Goodyear haszongépjárműabroncs-ágazatának európai marketingigazgatója. – A Goodyear tehergépkocsi-abroncsainak a közutakon a nagy futásteljesítményű flották igényeivel kell megbirkózniuk, és fontos az is, hogy az állásidő csökkentése érdekében ellenállók és tartósak legyenek. Emellett alkalmasnak kell lenniük a nagy igénybevételt jelentő, gyakori megállással-elindulással járó városi közlekedésre is. Az ilyen abroncsok esetében a Goodyear ETRC-tapasztalataiból származó technológiákat használjuk. A versenyzésnek köszönhetően mérnökeink ráláthatnak arra, hogyan reagálnak a fejlett anyagok a padkák hatásaira nagy sebesség esetén, valamint a magas hőmérsékletekre, az intenzív fékezésre és az óriási forgatónyomatékra.”

ETRC Goodyear Cup 2021

Goodyear Kupa: a tehetségek támogatása

Az abroncsgyártó az idén a Goodyear Kupa keretében ismét támogatja az ETRC tehetségeit, ráirányítva a figyelmet a jövő sztárpilótáira. A Goodyear Kupában csak az ETRC kevésbé tapasztalt pilótái vehetnek részt, a korábbi bajnokok és az előző idény nyolc legjobbja nem. Ezáltal a feltörekvő pilóták több médiafigyelmet kaphatnak, valamint saját díjakért és pontokért versenyezhetnek.

„A Goodyear az autósport számos kategóriájában vállal szerepet. Hosszú ideje elkötelezett partnerként vagyunk jelen az ETRC-ben is, és büszkék vagyunk rá, hogy részünk lehet a feltörekvő tehetségek felkarolásában és támogatásában. A Goodyear Kupának köszönhetően több figyelmet kaphatnak a jövő csillagai, illetve szponzoraik és partnereik” – mondta el Maciej Szymanski.

„Nagy örömmel köszöntjük ismét a Goodyeart a Promóter Kupa névadó szponzoraként. Hosszú ideje fennálló együttműködésünk a Goodyearrel nagyon értékes számunkra. Az abroncsgyártó folyamatos elkötelezettsége a Chrome pilótakategória iránt nehéz időkben jelzésértékű, jelzi lankadatlan támogatásukat a sportág iránt” – mondta el Rolf Werner, az ETRA ügyvezető igazgatója.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: