DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Kamion

Kiss Norbert: Idén nem a motoron fog múlni

Augusztus végén, a csehországi Mostban végre elkezdődik a Kamion-Európa-bajnokság 2020-as szezonja is, amely kapcsán a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert tévéműsorunkban beszélt a csapatváltás kihívásairól. A tervek szerint 6 hétvégéből és 12 futamból álló bajnokságban idén 18 versenyző és 4 gyártó áll rajthoz, az egyedüli gumiszállító továbbra is a Goodyear.

110583834_2583596598572985_4529699073696098592_n



Négy év után elhagyod a Tankpool24 csapatot, és a Révész Truck Racing Team színeiben folytatod. Mi motiválta a csapatváltást?

Az elmúlt négy év nem sikerült a legjobban, hiszen a Tankpool24-gyel és a Mercedesszel is a bajnoki cím volt a cél, de ez nem valósult meg. Elkezdtem gondolkodni, hogy mit is csináljak a továbbiakban, és szerencsésnek mondhatom magam, hiszen összefutottam régi ismerősömmel, Révész Bálinttal, akivel elkezdtünk beszélgetni a dologról. Már évekkel ezelőtt is volt róla szó, hogy beszállna a kamionversenyzésbe, és amikor most ecseteltem a helyzetemet a Révész Csoportnak, elég hamar, december-január környékén megszületett a döntés, hogy belevágunk. Akkor még elég szoros volt az időterv, de aztán a járvány közbeszólt. A lényeg azonban, hogy a dolog elindult, és egy ilyen ikonikus kamionos csapatnál a lehető legjobb helyen vagyok.

 

Ha egy dolgot megváltoztathatnál az elmúlt négy évből, mi lenne az?

A Mercedes, illetve a Daimler anyagi helyzetét, a kamionversenyzést illető marketingjét és hozzáállását emelném ki. Pedig szerették a kategóriát, kiállítók, szériaszponzorok voltak, és a safety car is egy Mercedes, meg egyébként is ők az egyik legjobb márka a világon. De ezek miatt végképp nem fér a fejembe, miért nem építettek versenymotort, és miért csak egy húszéves, házi készítésű motorral kellett harcba szállnunk az Iveco vagy a MAN ellen, akik gyári versenymotorral rendelkeznek. Ha ezt megváltoztathatnám visszamenőleg, akkor biztosan az elmúlt éveim is szebben alakultak volna. Lehet, hogy ebben az esetben is a Révész Csoporthoz igazolnék most, de benne van a pakliban, hogy akkor nem a MAN, hanem a Mercedes motorját választjuk.

 

Már rögtön idén az élmezőnyben kell veletek számolni?

A cél az, hogy a lehető legrövidebb idő alatt sikereket érjünk el, a lehető legköltséghatékonyabban! Ennek eléréséhez jelenleg az MAN a legjobb márka, hiszen ismerjük egymást velük, és tudják rólunk, hogy tudjuk a dolgunkat. Természetesen a gyári MAN-versenymotorral fogunk menni, és annak is egyből az erősebbik verzióját kapjuk meg. Persze eredmények szempontjából még nem lehet megmondani, hogy ez mit jelent. Nagyon erős csomagot sikerült összerakni, úgyhogy most a motorra biztosan nem lehet fogni, ha nem nyerünk. Januártól kezdve, amióta megszületett a csapat, nagyon lelkes vagyok. Az az érzésem, hogy egy nagyon jó projektbe vágtunk vele, a felkészülés pedig remekül halad. A versenyautónk különleges lesz, nemcsak külsőleg, hanem belsőleg is, hiszen az elmúlt tíz évből szerzett tudásunkból mindent próbálunk belerakni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: