DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 13. szombat
Hírösszefoglaló

Változnak a 2026-os üzemmódok – szombati F1-es hírek és sztorik

Újabb hír röppent fel a 2026-os szabályokról, Leclerc Le Mans-ba vágyik, Marko szerint Verstappennek nincs már szüksége rá – és elkezdtük értékelni a mögöttünk hagyott F1-es szezont.

„Részleges” aero mód is lesz jövőre az F1-ben

Aggályok merültek fel bizonyos körülmények között az aktív aerodinamika kapcsán, köztes megoldással hidalná át a problémát az FIA: „részleges aero módot” vezethetnek be 2026-ban a Formula–1-ben bizonyos műszaki és biztonsági problémák megoldására. Ebben a helyzetben az első szárny egyenesbeli módban, azaz laposan működne, míg a hátsó szárny kanyarmódban, azaz ott a nagy leszorítóerős állást használnák.

fia-2026-6



Erről részletek ide kattintva érhetőek el.

Marko: Verstappennek már nincs szüksége rám

Helmut Marko az F1-es Abu Dhabi Nagydíj után jelentette be, hogy több mint húsz év után távozik a Red Bulltól. Az osztrák szerint döntése nem a benne lévő energia vagy a szenvedély hiányáról szólt, és úgy érzi, Max Verstappen mára teljesen önállóvá vált. Miközben Marko biztos benne, hogy a hollandot nem érinti a váltás, a négyszeres bajnok honfitársa, Tom Coronel úgy véli, Marko visszavonulása Verstappen későbbi távozását is előkészítheti.

Leclerc Le Mans-ról és a vb-címről beszélt

Charles Leclerc az taskenti FIA-gálán nemcsak a Ferrari WEC-sikereit méltatta, hanem saját hosszabb távú ambícióiról is beszélt. A monacói versenyző elárulta: akár F1-es pályafutása során is szeretne rajthoz állni a Le Mans-i 24 óráson, de csak komoly felkészüléssel és valódi győzelmi eséllyel vágna bele az endurance-versenyzésbe.

leclerc-interlagos-5

A monacói arról is beszélt, hogy meggyőződése szerint képes lenne a világbajnoki címért harcolni a Formula–1-ben, ha a feltételek adottak lennének, s bár a Ferrari csalódást okozott 2025-ben, a saját teljesítményét így is erősnek látja a pilóta. Ez utóbbi nyilatkozat itt olvasható.

Kiderült, mennyibe került Rosbergnek és Hamiltonnak a 2016-os ütközés

Nico Rosberg elmondta, hogy mekkora összeget kellett kifizetniük Lewis Hamiltonnal 2016-ban, amikor Barcelonában kiütötték egymást az első két helyről a Spanyol Nagydíjon: „Alá kellett írnom egy szerződést, amelyben az állt, hogy ha valaha csapattársakként ütközünk, akkor a költségeket 50-50 arányban osztjuk meg. A barcelonai költségeken osztoztunk” – nyilatkozta Rosberg a Sky Sports F1-nek, s azt is elárulta, hogy fejenként 360.000 euróba fájt nekik a mutatvány.

Piastri: Erősebbé tettek az idei leckék

Bár a világbajnoki címről lemaradt, mégis büszke 2025-ös F1-es idényére Oscar Piastri, aki állítja: az idén tanultak csak még erősebb versenyzővé tették őt. „Egyértelműen voltak leckék, amelyek közvetlenül arról szóltak, hogyan vezessem az autót, hogyan lehetek jobb mindenféle körülmények között, hogy ezzel még sokoldalúbb versenyző legyek.”

piastri-monza-pressconf

„Voltak emellett autón kívüli tanulságok is: hogyan birkózzak meg a nehézségekkel, a nehéz pillanatokkal. Sokat tanultam magamról ilyen téren. Úgyhogy voltak tanulságok az autóban és azon kívül egyaránt, amelyek határozottan segíteni fognak engem a jövőben.”

Itt az év vége, itt az összegzések időszaka

Miután véget ért a szezon, és közeleg az év vége, itt az ideje az összegzéseknek: ma három olyan cikket is közöltünk a FormulaPlusz rovatban, melyek így vagy úgy visszatekintenek a mögöttünk hagyott évre. Értékeltük év eleji jósdánkat, az ide kattintva elérhető összeállításból kiderül, mennyire bizonyultak jónak vagy épp borzalmasnak tippjeink.

austin-start-2025

Aztán készítettünk egy statisztikai összegzést a 2025-ös leghosszabb sorozatairól: célba érések, dobogók, pontszerzések, Q2-es és Q3-as szériák – mindezeket ide kattintva találhatjátok meg. Végül pedig bemutattuk, hogy ki lett idén szerintünk az év juniorversenyzője, s kikhez csatlakozott a 2017 óta az Autósport évkönyv hasábjain megjelenő ranglista győzteseinek sorában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: